Auteur Topic: Doodsoorzaak in Jamaica?  (gelezen 12870 keer)

Offline Rafael

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Doodsoorzaak in Jamaica?
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 15 augustus 2006 - 14:04:59 »

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 15 augustus 2006 - 16:06:05 »
Moet je daarom niet doorgeven, kan je ook laten genereren. Dus ik zou niet direct de schuld op hen steken.

Ik steek daar de schuld wel op. Kameraad-spamfighter van mij heeft een domein xfyziele.com gemaakt (dus echt een naam die in geen enkel woordenboek voorkomt. Daarop een mailbox aangemaakt met weer zo'n totaal onontcijferbare naam, en daarmee een msn-paspoort gemaakt. Dat adres was nergens anders gepubliceerd, en komt nergens anders voor. Binnen de 24 uur na aanmaak van z'n paspoort had ie al 10 spam mails.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 15 augustus 2006 - 16:09:38 »
Gaim wel :)

Elders in m'n posting gaf ik al aan dat er wel degelijk msn-clients zijn voor Linux:

aMSN
ekiga
gaim
kopete
Mercury

Maar het boeit me eigenlijk gewoon weinig, temeer door het hoge spam-gehalte.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 augustus 2006 - 16:12:32 door os2lover »
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 15 augustus 2006 - 17:07:20 »
Ik heb nooit last gehad van spam op mijn hotmailadres.
De enige spam die ik krijg is die van hotmail en MSN zelf maar die van hotmail kan ik niet blokkeren  :D ???
Als ik al eens iets commercieels krijg dan is dat naar aanleiding van bepaalde software die ik (bewust en intentioneel) gebruik of gebruikt heb (bullguard, software bij videokaart en tv-kaart enz) en die mails kan ik blokkeren wanneer ik dat wil dus dat is geen probleem.

Kortom: ik heb een Microsoft-passpoort, ik heb geen spam.
Conclusie: Het is niet direct Microsoft haar fout.
Veel waarschijnlijk lijkt mij dat handige goedbetaalde hackers met één of andere bot toegang weet te krijgen tot de informatie over de nieuwe paspoorten en dat zo'n dirty bedrijf die adressen verkoopt aan andere dirty mensen van bedrijven die deze spam versturen.

Bij veel mensen is het volgens mij trouwens ook hun eigen schuld dat ze spam krijgen doordat ze op een onbetrouwbare site hun e-mailadres hebben achtergelaten. Ik laat nergens mijn e-mailadres achter waar niet gegarandeerd wordt dat de informatie voor geen enkele andere doeleinde wordt gebruikt dan ...

Het is mij overigens een raadsel waarom de politiek zo weinig krachtdadig optreedt tegen de bedrijven die spam, spyware, adware, virussen en trojaanse paarden verspreiden. Ben ik nog iets vergeten?  ;)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 augustus 2006 - 17:09:54 door BBB »

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 15 augustus 2006 - 17:17:42 »
Veel waarschijnlijk lijkt mij dat handige goedbetaalde hackers met één of andere bot toegang weet te krijgen tot de informatie over de nieuwe paspoorten en dat zo'n dirty bedrijf die adressen verkoopt aan andere dirty mensen van bedrijven die deze spam versturen.

Als dat waar is, dan is dat een reden te meer om er voor te zorgen da'k nooit zo'n paspoort moet hebben. Microsoft doet dan (nog maar eens) namelijk een ernstige nalatigheid op 't vlak van 't beschermen van persoonsgegevens.

Bij veel mensen is het volgens mij trouwens ook hun eigen schuld dat ze spam krijgen doordat ze op een onbetrouwbare site hun e-mailadres hebben achtergelaten. Ik laat nergens mijn e-mailadres achter waar niet gegarandeerd wordt dat de informatie voor geen enkele andere doeleinde wordt gebruikt dan ...

Ik ben sinds zo'n kleine 5 jaar een zeer fervente "spamfighter". Ik stuur per maand +/- 2000 abuse-mails naar diverse abuse-afdelingen van providers, om spam tegen te gaan. Bovendien werk ik met een eigen blocklist van zo'n 45.000 domeinen, vanwaar geweten is dat er regelmatig gespamd wordt, en dan heb ik ook nog een woord-filter, die ook nog eens bepaalde mails gaat verwijderen op basis van inhoud. Maar echt zonder spam kan je niet in deze "wereld", tenzij je nooit echt deelneemt aan het online-leven :-) Maar je kan het inderdaad wel in grote mate beperken.

Het is mij overigens een raadsel waarom de politiek zo weinig krachtdadig optreedt tegen de bedrijven die spam, spyware, adware, virussen en trojaanse paarden verspreiden. Ben ik nog iets vergeten?  ;)

't Is internationaal, met een hoop remailers, en remailers van remailers, je moet maar eens op bepaalde spamfighter-sites zien, zoals www.spamhaus.org, spammers die spamfighters aanklagen, omdat ze blokkerlijsten publiek maken, zodat ook andere gebruikers er gebruik van kunnen maken, en daardoor natuurlijk nog meer de spam bestrijden, etc. etc.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 15 augustus 2006 - 22:01:28 »
Zoals ik al zei Olivier, ik heb geen enkele spam en dat terwijl ik toch echt veel gebruik maak van mijn e-mailadres.
Blijkbaar kan je wel alle spam voorkomen.
Ik heb ook geen filter nodig of wat dan ook.
Gewoon een kwesie van weten waar je wel en niet je e-mailadres achterlaat.
Ik laat mijn e-mailadres alleen achter bij betrouwbare 'organisatie'.

Als de overheden maar een zeer zware straf invoeren dan zal het snel gedaan zijn met het spammen. Die bedrijven spammen omdat het meer opbrengt dan dat het kost. Dat kunnen we veranderen. Laat ze het 10voudige betalen van wat ze vermoedelijk hebben [spot]verdiend[/spot]. Laat ze maar de bajes in gaan voor een paar jaar.

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 15 augustus 2006 - 23:58:24 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 16 augustus 2006 - 00:00:20 door Rafael »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 16 augustus 2006 - 01:28:14 »
Toch vreemd dan dat ik niets van spam krijg jongens.
Voor mij is spam perfect te vermijden.
Ik moet daar wel bij vermelden dat mijn computer is aangesloten op het zwaar beveiligde kotnet. Wellicht dat dat een rol speelt en dat zij al veel spam tegenhouden met zware firewalls.
Nadeel daarvan is dat het downloaden ook niet zo goed gaat :'(

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #23 Gepost op: woensdag 16 augustus 2006 - 08:04:02 »
Toch vreemd dan dat ik niets van spam krijg jongens.
Voor mij is spam perfect te vermijden.
Ik moet daar wel bij vermelden dat mijn computer is aangesloten op het zwaar beveiligde kotnet. Wellicht dat dat een rol speelt en dat zij al veel spam tegenhouden met zware firewalls.
Nadeel daarvan is dat het downloaden ook niet zo goed gaat :'(

Firewalls houden geen spam tegen (tenzij ze een DNS-spamblocklist installeren, waarbij je gewoon in de firewall alle domeinen blacklist die spammen), temeer je mail niet eens de Kotnet-firewall passeert, gezien je een hotmail-account (= webbased) gebruikt.
't Is inderdaad raar te noemen :-) Betaal je misschien voor je hotmail-box, dat Hotmail dan misschien betere filtering doet ?

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 16 augustus 2006 - 16:34:21 »
No way man dat ik betaal voor e-mail.
Ik weet dat de hotmail niet door de firewall gaat maar wellicht dat de spammers dankzij de firewall niet kunnen 'intappen' op mijn computer wanneer de info van mijn computer naar hotmail gaat als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben al 4 jaar spamvrij.
Ik heb altijd verondersteld dat dat is omdat ik niet overal mijn e-mailadres achterlaat.

Ik verwonder me er altijd over dat bijna iedereen zo veel spam heeft.  ??? :-\
Het is toch gek hé dat ik er geen last van heb terwijl iedereen er enorm over klaagt.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: donderdag 17 augustus 2006 - 22:47:18 »
No way man dat ik betaal voor e-mail.
Ik weet dat de hotmail niet door de firewall gaat maar wellicht dat de spammers dankzij de firewall niet kunnen 'intappen' op mijn computer wanneer de info van mijn computer naar hotmail gaat als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben al 4 jaar spamvrij.
Ik heb altijd verondersteld dat dat is omdat ik niet overal mijn e-mailadres achterlaat.

Ik verwonder me er altijd over dat bijna iedereen zo veel spam heeft.  ??? :-\
Het is toch gek hé dat ik er geen last van heb terwijl iedereen er enorm over klaagt.

Mij hoor je ook niet klagen.
Ik vind dat eveneens vreemd want ik heb daar ook geen last van. ???