Je vindt deze jongeren echter alleen maar door een regelmatig medisch onderzoek.
Het ligt er maar net aan wat je wil
Pleit je voor een periodiek medisch onderzoek, die niet
specifiek in functie van het rijbewijs staan, dan zou dat mogelijk een goed idee kunnen zijn.
Pleit je voor een periodiek medisch onderzoek welk je enkel uitvoert in functie van het rijbewijs staat dan heb ik mijn bedenking bij de verhouding tussen de kosten en overlast enerzijds en het resultaat anderzijds.
Voor jongere mensen zie ik in dat verband meer in een systeem wat jij hier al eerder voorsteld (of een variant hierop); dat wanneer de artsen inschatten dat iemand niet meer in staat is om veilig auto te rijden dat ze dat dan in een dossier kunnen zetten bij het orgaan van de overheid wat de rijbewijzen verzorgt. In dit electronische dossier moet dus geschreven kunnen worden door de artsen en het verantwoordelijke overheidsorgaan moet dit kunnen lezen.
Voor oudere mensen is het een ander verhaal omdat de kans veel groter is dat er iets mis is wat opgespoord kan worden met zo'n keuring.
Een algemen medische keuring op bepaalde leeftijden zou volgens mij wel heel nutig kunnen zijn.