Auteur Topic: Een lange droom is werkelijkheid geworden  (gelezen 5264 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Een lange droom is werkelijkheid geworden
« Gepost op: vrijdag 04 juli 2008 - 22:56:41 »
Onze beide wagens hebben nu een Duits kenteken:

• BGL - JL 222 voor de VW Bora.
  • BGL - JL 333 voor de VW Touran.
.
BGL staat voor de Landkreis Berchtesgadener Land, JL voor Jozef en Leslie (in Duitsland mag je een gepersonaliseerd kenteken kiezen zonder meerkost).

Eindelijk ... onze vreugde is immens.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
Re: Een lange droom is werkelijkheid geworden
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 05 juli 2008 - 18:48:30 »
Als ik je tegen kom zal ik eens wuiven  ;) ;) ;)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: zondag 06 juli 2008 - 00:28:35 »
Wees maar gerust dat, als je ooit in België een auto ontmoet met een Duitse kentekenplaat die begint met BGL, de kans zeer groot is dat Leslie of ik het ben, uit pure noodzaak. Want de houders van een dergelijke kentekenplaat weten wel leukere plaatsen om hun vrije tijd of vakantie door te brengen.

Het is voor mij nu helaas wel gedaan met in België de snelheidsbeperkingen op de autosnelwegen te overschrijden, want voertuigen met een buitenlands kenteken worden daarbij niet zelden onderschept voor onmiddellijke betaling. En ik hoop met één van onze wagens in België niet in contact te komen met de Politie. Want naar ik vernomen heb, mag ik wel degelijk met een Duitse kentekenplaat in België rijden, omdat de inschrijving in Duitsland niet door mij, doch door Leslie gedaan werd, doch zouden slecht zeer weinige politieambtenaren dat weten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zondag 06 juli 2008 - 11:16:52 »
De controles op de buitenlandse kentekensbewijzen gebeurd ook zeer willekeurig. Ik heb op een bedrijf gewerkt waar vrijwel de helft van de firmawagens onterecht op een Luxemburgs kenteken rondreed. Ze hadden een papiertje mee van de financiële directeur om dit goed te praten.
Heel de directie reed met Luxemburgse platen, ze hadden hun domicilie allemaal in Luxemburg in hetzelfde apartement.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zondag 06 juli 2008 - 17:49:29 »
uit pure noodzaak. Want de houders van een dergelijke kentekenplaat weten wel leukere plaatsen om hun vrije tijd of vakantie door te brengen.

Reken maar dat het niet in België zal zijn  ;)

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #5 Gepost op: zondag 06 juli 2008 - 23:34:26 »
En ik hoop met één van onze wagens in België niet in contact te komen met de Politie. Want naar ik vernomen heb, mag ik wel degelijk met een Duitse kentekenplaat in België rijden, omdat de inschrijving in Duitsland niet door mij, doch door Leslie gedaan werd, doch zouden slecht zeer weinige politieambtenaren dat weten.

Die snap ik niet. Ik ben gewoon Nederlander maar rijd met een Belgisch kenteken. Ook in Nederland. Als jij gewoon kan aantonen dat je in Duitsland woont, zal zelfs de Belgische politie je geen strobreed in de weg leggen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zondag 06 juli 2008 - 23:37:55 »
Want de houders van een dergelijke kentekenplaat weten wel leukere plaatsen om hun vrije tijd of vakantie door te brengen.

In De Haan zal je deze uitspraak niet of toch moeilijk aan de man kunnen brengen. ;D

wooter

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maandag 07 juli 2008 - 12:45:27 »
(in Duitsland mag je een gepersonaliseerd kenteken kiezen zonder meerkost).
Dat verklaart alle nummerplaten die eindigen met "0000", "4444" en "9999" :).

Als Belg mag je zeer zeker met een buitenlandse nummerplaat rondrijden als je ook je domicilie in het buitenland hebt.  Zoniet, heb je een attest van je belastings-controlekantoor nodig dat je enkel krijgt in het geval dat je wagen een firmawagen is van een buitenlandse werkgever.

Geen probleem voor jou dus, Jozef.  Of anders sla je wat duits uit je botten :).
« Laatst bewerkt op: maandag 07 juli 2008 - 12:47:34 door wooter »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: maandag 07 juli 2008 - 13:46:48 »
Geen probleem voor jou dus, Jozef.  Of anders sla je wat duits uit je botten :).

Je kan misschien al beginnen met een blauwe broek aan te trekken, dat Duits volgt dan wel ;D.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: maandag 07 juli 2008 - 14:21:22 »
Citaat van: Daffodil31LE
Als jij gewoon kan aantonen dat je in Duitsland woont, zal zelfs de Belgische politie je geen strobreed in de weg leggen.

Dat kan ik niet aantonen. Mijn echtgenote Leslie heeft haar woonplaats in Duitsland, maar ik nog in België. Ik ben maar als toerist in Duitsland.  ;)

Citaat van: wooter
Als Belg mag je zeer zeker met een buitenlandse nummerplaat rondrijden als je ook je domicilie in het buitenland hebt.  Zoniet, heb je een attest van je belastings-controlekantoor nodig dat je enkel krijgt in het geval dat je wagen een firmawagen is van een buitenlandse werkgever.

Voilà, dat is nu precies wat helaas ook vele politiebeambten geloven. En dat klopt van geen kanten. Ik mag in België met de VW Bora en Touran rijden, omdat niet ik, maar Leslie ze in Duitsland laten inschrijven heeft. Men kan mij derhalve niet ten laste leggen dat ik aan de Belgische verkeersbelasting e.d. heb willen ontkomen door de voertuigen in het buitenland te laten inschrijven.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 08 juli 2008 - 00:44:50 »
Citaat van: wooter
Of anders sla je wat duits uit je botten

Hochdeutsch is niet het minste probleem. Of toch. Toen ik aan mijn leraar Duits bij het Goethe Institut eens vroeg of men aan mijn Duits nog kon horen dat ik geen Duitser ben, zei hij: "Ja natuurlijk. Er is immers geen enkele Duitser die zo correct Hochdeutsch praat als jij. Je hebt geen accent van een bepaalde streek, dus kunnen ze jou niet thuisbrengen, en gaan ze er dan maar van uit dat je geen Duitser bent."

Op dus naar de studie van het "Boarisch" (het Beiers dialect). Dat begint, maar daar heb ik nog wel wat werk aan. Maar het komt: "a Oachkatzelschwoaf" = ein Eichhörnchenschwanz, een staart van een eekhoorntje).  ;)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 08 juli 2008 - 02:30:37 »
Nu begrijp ik waarom je zo graag een Duits dialect wil leren. :D
Ben je van plan om nog eens de Duitse nationaliteit aan te vragen? Ga je dan ook afstand doen van de Belgische nationaliteit?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 08 juli 2008 - 13:37:22 »
Citaat van: BBB
Ben je van plan om nog eens de Duitse nationaliteit aan te vragen?

Zeker en vast.

In 2016 kan Leslie de Duitse nationaliteit verwerven, omdat ze dan al 8 jaar haar woonplaats in Duitsland zal hebben.

In 2018 kan ik dan de Duitse nationaliteit verwerven, omdat ik dan gehuwd zal zijn met een vrouw die al 2 jaar de Duitse nationaliteit heeft.

Citaat
Ga je dan ook afstand doen van de Belgische nationaliteit?

O ja, hoe vlugger, hoe liever!

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 08 juli 2008 - 16:27:02 »
O ja, hoe vlugger, hoe liever!
Ik zie het gezicht van de ambtenaar die jouw nationaliteit schrapt al voor me. ;D
Ga je dat in het Duits doen of in het Antwerps/Vlaams?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 08 juli 2008 - 17:07:56 »
Ik zie het gezicht van de ambtenaar die jouw nationaliteit schrapt al voor me. ;D

Die ambtenaar gaat heel verwonderd kijken, want ik ga hem onmiddellijk vragen wat hij op mijn kosten wil drinken om dat te vieren.  :D

Citaat
Ga je dat in het Duits doen of in het Antwerps/Vlaams?

In het Duits natuurlijk.

Misschien kan de Duitse overheid ervoor zorgen. Anders doe ik het bij de Belgische ambassade in Duitsland; dat is ook wel Belgisch grondgebied, doch daar worden geen snelheidscontroles gehouden.  ;D