Auteur Topic: Snel remmen voor flitspaal binnenkort zinloos  (gelezen 3041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Snel remmen voor flitspaal binnenkort zinloos
« Gepost op: dinsdag 29 juli 2008 - 14:16:12 »
Snel remmen voor flitspaal binnenkort zinloos

 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Bron: Het belang van Limburg online
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 04:36:11 door jozef »

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Snel remmen voor flitspaal binnenkort zinloos
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 29 juli 2008 - 14:52:55 »
Waarom noemen ze het niet gewoon een trajectcontrole?
De meeste Vlamingen kennen dat woord inmiddels wel.

Ik ben niet zo'n voorstander van al te strenge snelheidslimieten buiten de echte bebouwde kom (niet wat in Vlaanderen bebouwde kom wordt genoemd), ik vind ook dat er vrijwel overal binnen de bebouwde 50 km/uur gereden moet kunnen worden buiten terreinen zoals een park of een sportcomplex. Waar auto's echt hinder veroorzaken moet je ze gewoon niet laten rijden.
Binnen een echte bebouwde kom is een limiet helaas nodig.

Hopelijk gaan die flitspalen niet misbruikt worden en wordt het wel toegestaan om een iets hogere gemiddelde snelheid te halen. Wanneer je iemand inhaalt is het veiliger om wat te versnellen, iets wat in België helaas nog steeds niet mag.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 29 juli 2008 - 14:56:58 door BBB »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Snel remmen voor flitspaal binnenkort zinloos
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 29 juli 2008 - 16:43:41 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 29 juli 2008 - 16:45:51 door Rafael »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Snel remmen voor flitspaal binnenkort zinloos
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 29 juli 2008 - 20:14:16 »
Binnenkort staat er om de 100 meter een flitspaal dus.
De invasie van Big-Brother.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Snel remmen voor flitspaal binnenkort zinloos
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 30 juli 2008 - 03:01:05 »
Hopelijk gaan die flitspalen niet misbruikt worden en wordt het wel toegestaan om een iets hogere gemiddelde snelheid te halen. Wanneer je iemand inhaalt is het veiliger om wat te versnellen, iets wat in Belgiƫ helaas nog steeds niet mag.
Je mag wel versnellen om in te halen.. Je mag alleen de maximum snelheid niet overschrijden ;)
Dat was slordig van mij :D

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Snel remmen voor flitspaal binnenkort zinloos
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 30 juli 2008 - 10:49:21 »
De Vlaamse overheid gaat een systeem invoeren waarbij berekend kan worden hoe snel een bestuurder rijdt tussen twee digitale flitspalen. Begin volgend jaar zullen de eerste tests uitgevoerd worden.

Hoe doen ze dat? gewoon iedereen flitsen en daarna berekenen of je tussen twee flitsen (palen) te snel bent geweest?
Leve de privacy
Ik ben akkoord dat de privacy ophoudt bij iemand die door regels te overtreden anderen in gevaar brengt.
Maar iedereen flitsen is een absolute inbreuk hierop.
Ik geloof nog altijd niet dat er voertuigherkenningssoftware bestaat die alleen doet flitsen als de auto te snel (in tijd) de tweede paal passeert.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Snel remmen voor flitspaal binnenkort zinloos
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 30 juli 2008 - 10:58:07 »
Dat moet haast zoiets worden. In de normale flitspalen zitten fototoestellen. Er is een systeem met videocamera's. Ze filmen constant de rijweg en hebben nummerplaat herkenningssoftware. Met twee camera's heb je een trajectcontrole.
Men zou de beelden kunnen bewaren, maar dat lijkt me op de lange termijn onhoudbaar. Als men echter de lijst van nummerplaten begint bij te houden en het tijdstip dat ze passeerden ontstaat er wel een probleem, zeker als er zo meerdere trajectcontroles worden opgezet. Men kan zo voor een stuk de tijdsbesteding van iemand nagaan.

Je moet maar op de verkeerde plaats op het verkeerde moment opgemerkt worden door zo'n trajectcontrole en je wordt plots verdachte in een misdaad. Ik kan me voorstellen dat de belastingen hier ook zeer interessante informatie kunnen uitfilteren.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Snel remmen voor flitspaal binnenkort zinloos
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 31 juli 2008 - 00:08:51 »
Leve de oude tacho waar tenminste nog deftig mee kon gesjoemeld worden. ;D ;D ;D