Auteur Topic: Massa Hollanders met caravan gestrand door zuinig rijden  (gelezen 5678 keer)

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Massa Hollanders met caravan gestrand door zuinig rijden
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 07 augustus 2008 - 16:38:59 »
BBB schreef

Citaat
Een compromis-voorstel. Verplichte rijlessen totdat de rijinstructeur vindt dat je voldoende basis hebt

JC schreef
Citaat
Als een rijschool consequent streng zou zijn en regelmatig attesten weigert af te leveren na 20 u of extra lessen vraagt van de minder bekwame chauffeurs dan verliezen ze klanten. Minder klanten = minder winst, ...

@ BBB je moet JC zijn quote eens goed lezen  ;)
Zolang je het oordeel overlaat aan een rijschool(instructeur) zit je gegarandeerd met  het probleem dat het er niet eerlijk aan toe gaat.

Rijschool A is eerlijk en gaat moeten sluiten terwijl rijschool B door de vingers ziet en rijk wordt  ;)
Veel leerlingen vragen me waarom een instructeur geen examen mag afnemen.
Ik zie mijn leerlingen 20 uren en de examinator maar 40 minuten, toch beslist hij en niet ik of de kandidaat geslaagd is of niet.Waarom ?

Citaat
Rijschool A is eerlijk en gaat moeten sluiten terwijl rijschool B door de vingers ziet en rijk wordt  ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 07 augustus 2008 - 16:41:33 door benny stinkens »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 07 augustus 2008 - 21:54:25 »
Citaat van: benny stinkens
Zelfs in Nederland zelf wil ik het liefst geen Nederlander meer tegenkomen op de weg

Het probleem is dat er daar een nest zit ...  :D (grapje).

Citaat van: BBB
Hoe het komt dat die wegen hier zo slecht zijn?
Volgens mij is er maar 1 logische verklaring mogelijk: V R I E N D J E S P O L I T I E K

Inderdaad, samen met al het schijnheilig gedoe rond de verkeersveiligheid, die in België in werkelijkheid hoegenaamd geen prioriteit is.

Citaat van: benny stinkens
Als een Nederlander denkt dat hij door overal maar 30 te rijden veiliger rijdt dan eerder wie ben ik het niet met hem eens.

Geen wonder dat er dan maar weinig verkeersslachtoffers vallen.

Citaat
700km in Duitsland gereden op de autosnelweg
[...]
Ik ben in totaal 11 keer (ja hoor speciaal opgelet) van bovenstaande snelheden in een groep auto's terecht gekomen zodanig dat ik moest minderen tot onder de 90 km/u zelfs op de linkerrijstrook (van 3 rijstroken in mijn richting)

En je mag 2 keer raden wat voor kleur het plakske had wat daar voorop reed (tip het was geen groen)

En je zou eens moeten weten, Benny, wat voor monsterfiles er telkens weer kilometers verderop ontstaan door het accordeoneffect dat het gevolg is van dergelijk respektloos en roekeloos rijgedrag van de Nederlanders.

Citaat
Heeft een Nederlander een betere opleiding gehad dan een Belg ? waarschijnlijk wel
Is een Nederlander in staat om beter te kunnen rijden dan een Belg ? waarschijnlijk wel
Spijtig genoeg moet ik wel nog de eerste tegenkomen die het dan ook doet

Ik denk dat Benny hier de kern van het probleem uitstekend verwoord heeft.

Citaat
ik heb ooit al eens geschreven dat ze hier waar ik woon in Limburg zeer slecht rijden en jij gaf (lang geleden) me antwoord dat dit komt omdat ze de o zo slechte Belgen als voorbeeld hadden hier in dit grensgebied.

Welke smoes verzinnen ze dan om zo slecht te rijden in Duitsland?

Citaat
Ik zie mijn leerlingen 20 uren en de examinator maar 40 minuten, toch beslist hij en niet ik of de kandidaat geslaagd is of niet.Waarom ?

Bovendien blijkt er onder de examinatoren behoorlijk wat kaf tussen het koren te zitten.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 08 augustus 2008 - 02:22:32 »
BBB schreef

Citaat
Een compromis-voorstel. Verplichte rijlessen totdat de rijinstructeur vindt dat je voldoende basis hebt

JC schreef
Citaat
Als een rijschool consequent streng zou zijn en regelmatig attesten weigert af te leveren na 20 u of extra lessen vraagt van de minder bekwame chauffeurs dan verliezen ze klanten. Minder klanten = minder winst, ...

@ BBB je moet JC zijn quote eens goed lezen  ;)
Ik heb JC zijn quote gelezen. Waarom zou de rijschool er belang bij hebben om vroeger een certificaat te geven dan verantwoord is. De slechtste reclame is wanneer iemand op zo'n manier een ongeluk krijgt of zelfs overlijdt.
Zelfs als dit bij veel rijscholen zou gebeuren, kan je dat dan niet voorkomen door tijdens de opleiding aandacht te besteden aan rijinstructeurs-ethiek en door enkel de directeur een attest te laten afgeven?

Hoe dan ook ik ben tegen de huidige praktijk dat de meest idiote amateurs een ander mogen legen rijden. Recept voor ongelukken als jet mij vraag en niet onwaarschijnlijk één van de verklaringen waarom Belgie de slechtste leerling in de klas verkeersveiligheid is.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 08 augustus 2008 - 09:36:59 »

Ik heb JC zijn quote gelezen. Waarom zou de rijschool er belang bij hebben om vroeger een certificaat te geven dan verantwoord is. De slechtste reclame is wanneer iemand op zo'n manier een ongeluk krijgt of zelfs overlijdt.
Zelfs als dit bij veel rijscholen zou gebeuren, kan je dat dan niet voorkomen door tijdens de opleiding aandacht te besteden aan rijinstructeurs-ethiek en door enkel de directeur een attest te laten afgeven?

Hoe dan ook ik ben tegen de huidige praktijk dat de meest idiote amateurs een ander mogen legen rijden. Recept voor ongelukken als jet mij vraag en niet onwaarschijnlijk één van de verklaringen waarom Belgie de slechtste leerling in de klas verkeersveiligheid is.

Op het moment dat iemand dat ongeval begaat zal niemand nog aan die rijschool denken. Daarom dus dat veel rijscholen een loopje nemen met de opleiding en winstbejag voorop plaatsen. Combineer een slechte opleiding met een totaal uitgekleed examen, dan heb je een verklaring voor de slechte verkeersveiligheid in België. Zoals steeds, neem regelmatig een pittig examen af en je haalt de slechte chauffeurs eruit, of die nu via vrije begeleiding hebben leren rijden of via de rijschool. Zoals steeds zijn er een aantal factoren die verkeersveiligheid beïnvloeden:

- kunde van de chauffeurs (niet goed in België en alsmaar slechter)
- infrastructuur (een totale ramp in België)
- ruimtelijke planning
- mentaliteit

Of de Nederlandse chauffeurs beter zijn of niet is moeilijk te bewijzen. Ze misdragen zich echter in het buitenland. Enkelen hebben hier al voorbeelden van aangehaald. Meestal is het terug te voeren op koppigheid of aan het feit dat ze zich niet aanpassen aan de andere verkeerssituatie in een ander land. Ik vrees dat het verschil in niveau niet erg groot zal zijn.
De infrastructuur is meer consistent in Nederland wat een grote verbetering van de verkeersveiligheid inhoudt. Het onderhoud is beter. Deze factoren gaan al een grote positieve invloed uitoefenen op de verkeersveiligheid.
De ruimtelijke planning in België is een absolute ramp. Vooral de lintbebouwing heeft een nefaste invloed op de verkeersveiligheid. Dit is al lang geweten en er zijn initiatieven genomen om dit tegen te gaan, het is er echter alleen maar erger op geworden.
Mentaliteitsverschillen zijn er zeker. Een vlaming neemt het zo nauw niet met de regels, maar past zich makkelijk aan in het buitenland. Een Nederlander houdt zich wat beter aan de regels, maar past de regels van thuis toe in het buitenland, wat hier werd geïllustreerd door Jozef.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519