BBB schreef
Stel jij nu dat de Nederlander slechter rijdt dan de Belg?
Als een Nederlander denkt dat hij door overal maar 30 te rijden veiliger rijdt dan eerder wie ben ik het niet met hem eens.
Op gewone wegen heb ik gisteren en een paar dagen geleden zo een 100km/dag in Nederland gereden.
Buiten bebouwde kom mag je 80km/u in Nederland en in ons Apenland mag je 90 km/u maar het word naar de knoppen geholpen door het feit dat er overal borden staan van 70 km/u.
Nu mijn topsnelheid in Nederland was op zo een wegen 65km/u en duurde hoogstens een minuut of 3 eer dat ik weer een geel plakske voor me had rijden die me de indruk gaf dat ik in zone 30 zat
In ons apenland kon ik tenminste 70 km/u rijden met dezelfde verkeersdrukte en geloof het of niet ik voelde me veiliger.
700km in Duitsland gereden op de autosnelweg met als topsnelheid 200 km/u op den teller (was 197 km/u op gps)
veel stukken 180 160 en ook 140 km/u en ook veel stukken waar het beperkt was tot 120km/u
Ik ben in totaal 11 keer (ja hoor speciaal opgelet) van bovenstaande snelheden in een groep auto's terecht gekomen zodanig dat ik moest minderen tot
onder de 90 km/u zelfs op de linkerrijstrook (van 3 rijstroken in mijn richting)
En je mag 2 keer raden wat voor kleur het plakske had wat daar voorop reed (tip het was geen groen)
Heeft een Nederlander een betere opleiding gehad dan een Belg ? waarschijnlijk wel
Is een Nederlander in staat om beter te kunnen rijden dan een Belg ? waarschijnlijk wel
Spijtig genoeg moet ik wel nog de eerste tegenkomen die het dan ook doet, ik heb ooit al eens geschreven dat ze hier waar ik woon in Limburg zeer slecht rijden en jij gaf (lang geleden) me antwoord dat dit komt omdat ze de o zo slechte Belgen als voorbeeld hadden hier in dit grensgebied.
Ik ben er alles behalve trots op dat ik een Belg, ben maar zolang ik geen Nederlander ben ben ik best tevreden.
(dit is alleen bedoeld op alles wat met het verkeer te maken heeft en zeker niet als mens)