Inderdaad, maar voor Wallonie zou men nog kunnen opwerpen dat deze aan een inhaalbeweging bezig zijn. Brussel is een mooi experiment waar men van geen naar een redelijk aantal camera's is gegaan. Het effect op de verkeersveiligheid zal echter gering zijn. De Brusselaars weten ze onderhand allemaal staan, een onwetende passant betaalt de rekening.
Ze zijn beter gecamoufleerd dan in Vlaanderen, want groen geschilderd. Diegenen die ik weet staan, staan op plaatsen waar ze vooral opbrengen. Bijvoorbeeld in het midden van de groendreef. Er zijn hier geen kruispunten over ongeveer 1 km, en het is een 2x2 met middenberm. Een max. snelheid van 70 is hier meer gepast, natuurlijk staan de groene camera's mooi verscholen in de bomen.
Een ander voorbeeld is aan de Waverstesteenweg net voor de oprit van de E411. Wettelijk gezien nog altijd zone 50, maar veel mensen willen de gas al induwen om op de snelweg te geraken. Dit is hier geen probleem, er zullen geen weggebruikers oversteken met de snelweg links van de weg. Weer een jackpot-locatie met de bekende groene nestkastjes.