Auteur Topic: Open VLD'ster wil extra LPG-taks afschaffen  (gelezen 8656 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Open VLD'ster wil extra LPG-taks afschaffen
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 07 november 2008 - 19:59:53 »
Ho ho... Laster en eerroof moet bewezen worden.  Als je zegt "Jozef is een scheefpoeper", dan is dat laster want je presenteert iets als feiten.  Als je zegt "Ik vind dat Jozef een scheefpoeper is", is dat geen laster maar een mening :D

Dat lijkt me vatbaar voor discussie, hoor Wouter.

Het is alsof ik tegen een politieambtenaar zou zeggen: "Als U geen politieambtenaar was, zou ik U zeggen dat U een varkensblaas bent". Ik betwijfel het of dit geen smaad aan de Politie inhoudt ...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 07 november 2008 - 20:23:18 »
Ho ho... Laster en eerroof moet bewezen worden.  Als je zegt "Jozef is een scheefpoeper", dan is dat laster want je presenteert iets als feiten.  Als je zegt "Ik vind dat Jozef een scheefpoeper is", is dat geen laster maar een mening :D

Dat lijkt me vatbaar voor discussie, hoor Wouter.

Het is alsof ik tegen een politieambtenaar zou zeggen: "Als U geen politieambtenaar was, zou ik U zeggen dat U een varkensblaas bent". Ik betwijfel het of dit geen smaad aan de Politie inhoudt ...  :D
Ach, sommige flikken hebben lange tenen en bij hen is er al snel sprake van laster. ;D
Je geraakt niet in de problemen zolang je jouw mening op een normale manier uit.
Bovendien, het is toch geen enkel probleem om een vergelijkend waren onderzoek te plaatsen. Een organisatie als "de consumentenbond" doet dit al decennia lang op papier en televisie.
Zolang mensen hier enkel hun ervaringen en de feiten melden en er niet op uit zijn om een bedrijf/persoon zwart te maken kan JC op 2 oortjes slapen, nietwaar?
Dus...topic openen en bovenaan laten staan wat mij betreft.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 07 november 2008 - 20:25:28 door BBB »

Offline xantingo

• Gevorderde
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 07 november 2008 - 21:03:17 »
Laat er ons van uitgaan dat een tevreden klant zelden of raar luidkeels gaat roepen hoe tevreden hij wel is. Die klant heeft gekregen waar hij voor betaald heeft, en zal dit in een beperkte kring en bij gelegenheid wel eens vermelden, maar verder gaat het gewoonlijk niet.
In tegenstelling tot een klant die (al dan niet terecht) denkt dat hij niet goed behandeld werd. Die gaat op zoveel mogelijk manieren proberen om de zogenaamde charlatan in een slecht daglicht te stellen.

Je ziet toch net hetzelfde op dit forum? Er word raar of zelden vermeld hoe attent en vriendelijk een politieman geweest is; er worden des te meer verslagen geschreven over politiemensen die niet vriendelijk en attent waren.

Om terug te komen op goede of slechte ervaringen met garagehouders: elke garagist heeft tevreden en ontevreden klanten. De klant zelf heeft soms te hoge verwachtingen, of de prijs van een herstelling ligt hoger dan verwacht, of, of... Andere klanten zullen misschien al sinds jaar en dag buitengewoon tevreden zijn over de geleverde service.

Hier kan ik Jozef bijtreden:  een dergelijk topic kan enkel maar uitdraaien op problemen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 07 november 2008 - 21:09:26 »
Dat geeft inderdaad problemen, zeker weten.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 07 november 2008 - 21:47:49 »
Bovendien, het is toch geen enkel probleem om een vergelijkend waren onderzoek te plaatsen. Een organisatie als "de consumentenbond" doet dit al decennia lang op papier en televisie.

Ik weet niet hoe dat in Nederland verloopt, maar de Belgische verbruikersorganisatie Test Aankoop wordt wel zeer dikwijls voor de rechtbank gedaagd door fabrikanten en dienstverleners.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 07 november 2008 - 21:49:52 »
Citaat van: xantingo
Er word raar of zelden vermeld hoe attent en vriendelijk een politieman geweest is

Mogelijk is dat (gedeeltelijk) te wijten aan het feit dat het zo zelden voorkomt. Correcte politiemensen lijken hoe langer hoe meer de uitzonderingen te worden die de regel bevestigen.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 07 november 2008 - 22:16:56 »

Ik weet niet hoe dat in Nederland verloopt, maar de Belgische verbruikersorganisatie Test Aankoop wordt wel zeer dikwijls voor de rechtbank gedaagd door fabrikanten en dienstverleners.
In Nederland ook maar meestal verliezen ze. ;D
De rechter kijkt vooral ofdat de consumentenbond of een soortgelijk medium zorgvuldig heeft gehandeld.

wooter

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: zaterdag 08 november 2008 - 17:08:38 »
Laster en eerrroof is iets anders dan smaad aan de politie.  Daarom zeg je best ook niet "ik vind u een scheefpoeper, meneer de agent" :).

Offline sceptisch

• Expert
« Reactie #23 Gepost op: zaterdag 08 november 2008 - 17:43:03 »
Citaat van: xantingo
Er word raar of zelden vermeld hoe attent en vriendelijk een politieman geweest is

Mogelijk is dat (gedeeltelijk) te wijten aan het feit dat het zo zelden voorkomt. Correcte politiemensen lijken hoe langer hoe meer de uitzonderingen te worden die de regel bevestigen.

Die mening deel ik toch niet. Mijn contacten met de politie, als kruimeldader of slachtoffer, zijn vrijwel altijd correct verlopen. Overdreven attentheid en vriendelijkheid moet je misschien niet verwachten, maar een professioneel koele houding vind ik prima.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #24 Gepost op: zaterdag 08 november 2008 - 21:32:23 »
Laster en eerrroof is iets anders dan smaad aan de politie.  Daarom zeg je best ook niet "ik vind u een scheefpoeper, meneer de agent" :).
Wat dan?
Als ik uw profiel bekijk heeft u een grote kans een scheefpoeper te zijn?  ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: zondag 09 november 2008 - 01:48:25 »
Die mening deel ik toch niet. Mijn contacten met de politie, als kruimeldader of slachtoffer, zijn vrijwel altijd correct verlopen. Overdreven attentheid en vriendelijkheid moet je misschien niet verwachten, maar een professioneel koele houding vind ik prima.

Ik heb reeds van verschillende kanten kunnen genieten.
Van vriendschap, familie, ... tot en met slagen en verwondingen met bijhorende stalking en doofpot operatie.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #26 Gepost op: zondag 09 november 2008 - 15:02:30 »
Citaat van: sceptisch
Mijn contacten met de politie, als kruimeldader of slachtoffer, zijn vrijwel altijd correct verlopen.

Persoonlijk heb ik al teveel ongure elementen bij de Politie ontmoet om nog te geloven dat ik als bij louter toeval telkens een rotte appel getroffen heb.

Zuiver statistisch gesproken zijn uiteraard zowel jouw als mijn ervaringen met de Politie veel te beperkt om uitspraken over de Politie in haar geheel te doen. Daarvoor baseer ik mij enerzijds op een aantal politieagenten, die mij bevestigd hebben dat ze zich schamen over het gedrag van minstens de helft van hun collega's, en anderzijds op de jaarverslagen van het Comité P, die aantonen hoe gebrekkig het wel gesteld is met de Politie. Want we weten ook wel dat de overgrote meerderheid van fouten die door politieagenten en -ambtenaren gepleegd worden, nooit ter kennis van het Comité P gebracht worden.

Telkens ik contact heb met de Duitse Polizei, kan ik er niet naastkijken: de staat van hun uniform, hun taalgebruik, hun correctheid, hun vriendelijkheid en gedienstigheid ... in vergelijking daarmee zijn de Belgische politiemensen een stelletje sukkelaars.

Citaat
een professioneel koele houding vind ik prima

Dat professionele laat dikwijls veel te wensen over.

En voor iemand die ten dienste van de bevolking staat en met de belastinggelden van die bevolking betaald wordt, mag er voor mij ook wel wat menselijkheid bij zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan de kwartierinspecteur (vroeger wijkagent genoemd) van de wijk Polderstad in Hoboken: een zeer verstandig man, die uiterst professioneel tewerk gaat, maar bovendien ook nog zeer aangenaam in de omgang is. Zo kan het dus ook.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #27 Gepost op: zondag 09 november 2008 - 21:22:19 »
Een en ander heeft natuurlijk ook te maken met de wijze waarop de mensen geworven worden.
Vooral bij de psychologische keuring vallen veel mensen af. Ik heb van betrokkenen vernomen dat die keuringen weinig professioneel zijn en verricht worden door mensen die totaal geen verstand hebben van politiewerk (psychologen die zelf nooit als politieagent hebben gefunctioneerd).

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #28 Gepost op: zondag 09 november 2008 - 21:35:06 »
Mijn ervaring met de politie hier in Mechelen was tot nu toe correct te noemen. Een enkele keer hebben ze zelfs blijk gegeven van zeer veel menselijkheid. Ik heb hen er toendertijd ook uitdrukkelijk voor bedankt. Wat ze hier in Mechelen daar kan ik me soms niet in vinden, maar ik zal het volledige overzicht waarschijnlijk niet hebben.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #29 Gepost op: zondag 09 november 2008 - 21:42:41 »
hm Zandhoven is anders niet je dat....