Auteur Topic: 'zachte berm'  (gelezen 7537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
'zachte berm'
« Gepost op: maandag 10 november 2008 - 20:40:44 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: maandag 25 januari 2010 - 23:22:33 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 'zachte berm'
« Reactie #1 Gepost op: maandag 10 november 2008 - 21:54:32 »
Een goeie! Om te onthouden! ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 'zachte berm'
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 11 november 2008 - 00:26:22 »
Daar krijgen ze de bordjes niet in de berm.  ;D

Klopt niks van  :-\

In België kunnen ze overal borden neerzetten  :D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: 'zachte berm'
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 11 november 2008 - 04:34:33 »
Of leggen





Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 'zachte berm'
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 11 november 2008 - 10:10:21 »

Jij hebt precies ook al een mooie collectie  :D


Ongelofelijk eigenlijk dat het allemaal zomaar op de weg kan.  >:(
Op je eerste foto steekt er nog een bord in het groen, links van de "hartjes-30" .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: 'zachte berm'
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 11 november 2008 - 16:24:48 »
Ongelofelijk dat het allemaal zomaar op de stoep kan.
Waarom moet hier toch zo vaak dat beetje ruimte van de voetgangers worden opgeofferd, het is niet voor de voetgangers dat die borden daar staan, plaats het dan ook niet op hun stukje grond. >:(
Neem nu die onderste foto. Hoe kan iemand van 1m95 daar nog langs wandelen zonder zijn romp te draaien?
Hoe kan zo iemand er nog langs wandelen wanneer hij in beide handen een goed gevulde boodschappentas heeft?
Dit soort rotzooi hoort op de rijbaan thuis, niet op de stoep.

Over de fantasie-bordjes zelf zal ik maar zwijgen.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 11 november 2008 - 16:27:42 door BBB »

Offline xantingo

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 110
Re: 'zachte berm'
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 11 november 2008 - 16:40:28 »
Op je eerste foto steekt er nog een bord in het groen, links van de "hartjes-30" .
Waarschijnlijk het "einde zone30" bord, gelinkt aan het "hartje30"...
Bovendien staat het "hartje30" op een oranje paal. Is dat normaal niet voorzien voor parkeerborden?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

Offline xantingo

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 110
Re: 'zachte berm'
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 11 november 2008 - 16:41:52 »
Dit soort rotzooi hoort op de rijbaan thuis, niet op de stoep.
Met alle respect, maar een verkeersbord hoort ook niet op de rijbaan thuis.
Het zou wel veel helpen wanneer op de onderste foto de struiken gesnoeid zouden worden...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: 'zachte berm'
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 11 november 2008 - 16:51:28 »
Dit soort rotzooi hoort op de rijbaan thuis, niet op de stoep.
Met alle respect, maar een verkeersbord hoort ook niet op de rijbaan thuis.
Ik ben het met je eens hoor maar als het dan toch of op een veel te smalle stoep is of op de rijbaan (in dit geval dus de parkeervlakken) is...
Het troitoir is hier duidelijk te smal. Een andere oplossing voor deze situatie, buiten het niet plaatsen van zo'n fantasiebord, zou wellicht zijn zijn om het bord aan de muur te bevestigen op een fatsoenlijke hoogte (2m15-2m50?). Het ziet er naar uit dat dat bij deze muur wel zou kunnen (geen muur van een privé-woning, uiteraard moet er dan wel eens gesnoeid worden). Een plaat bevestigen met een paar schroefjes in de muur en aan die plaat het bord hangen.
Voor die foto daaronder zou je 1 parkeerplaats kunnen opofferen en tussen 2 parkeerplaatsen in ruimte kunnen maken om dat bord te plaatsen, in welk geval het bord ook verankerd moet zijn aan de plaats zelf omdat het anders in no time weer verplaatst is.
Ideaal is mijns inziens wanneer er een tussenberm is, dit zie je in Nederland vaak bij wegen waar een fietspad ligt welk afgescheiden is van de rijbaan door een tussenberm. In zo'n geval staan die borden voor niemand in de weg.

Citaat
Het zou wel veel helpen wanneer op de onderste foto de struiken gesnoeid zouden worden...
Tja... ???
« Laatst bewerkt op: dinsdag 11 november 2008 - 16:54:40 door BBB »

Offline xantingo

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 110
Re: 'zachte berm'
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 11 november 2008 - 17:06:12 »

Ik snap dit bord eigenlijk niet zo goed. Of tenminste: ik snap niet wat ze daar bedoelen.
Verplichting de door de pijl aangeduide richting te volgen.
De plaatsgesteldheid bepaalt de stand van de pijl.
Wanneer het verkeersbord dat een niet-gebogen pijl voorstelt, op een hindernis geplaatst is, betekent het dat langs de door de pijl aangeduide richting moet voorbijgereden worden.

Bedoelen ze hier dat ik voor het bord over het voetpad mag rijden?
Bovendien: het onderbordje wordt enkel gebruikt bij parkeerborden. Het hangt dan ook (terecht) op een oranje paal.
Een of andere wakkere gemeentearbeider die er het verkeerde bord geplant heeft?

Als je het mij vraagt is het daar een knoeiboel tout court: het parkeerverbod dat enkele meters verderop staat draagt het onderbord "begin van de reglementering". Terwijl aan de overkant van de straat blijkbaar een bouwwerf is waarvoor het verbod waarschijnlijk bedoeld is. Dus had dat bord moeten staan waar nu de D1 staat.
De D1 had dan moeten vervangen worden door een E1, en met dit onderbord voorbij de voetgangers moeten staan.

Het troitoir is hier duidelijk te smal.
Het trottoir is duidelijk breed genoeg, kijk maar eens naar de twee voetgangers verderop. Aan het begin van de foto is het voetpad gewoon ingepalmd door verwilderde planten.
Duidelijk een tekort aan onderhoud door de gemeente.

Maar ja, wie een D1 en een E1 niet uit mekaar kan houden en een pijl naar onder niet uit een pijl naar boven herkent zal ook wel niet zien dat de jungle het voetpad inpalmt, zeker?

 :-\ :-\ :-\
« Laatst bewerkt op: dinsdag 11 november 2008 - 17:10:14 door xantingo »
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 'zachte berm'
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 11 november 2008 - 18:09:37 »
Citaat van: xantingo
Bedoelen ze hier dat ik voor het bord over het voetpad mag rijden?

Dat hangt ervan af:

Citaat
AR 9.1.2.5°  Fietsers van minder dan 9 jaar mogen evenwel in alle omstandigheden de trottoirs en verhoogde bermen volgen, voor zover hun fiets uitgerust is met wielen met een diameter van ten hoogste 500 mm, banden niet inbegrepen en op voorwaarde dat zij de andere weggebruikers niet in gevaar brengen.

Die fietsers mogen dus ook het bord voorbijrijden op het trottoir, maar omdat de verkeersborden voorgaan op de verkeersregels, moeten ze dat wel langs links van het verkeersbord doen.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: 'zachte berm'
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 11 november 2008 - 18:28:25 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: maandag 25 januari 2010 - 23:23:00 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: 'zachte berm'
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 12 november 2008 - 02:59:43 »
Op je eerste foto steekt er nog een bord in het groen, links van de "hartjes-30" .
Waarschijnlijk het "einde zone30" bord, gelinkt aan het "hartje30"...
Bovendien staat het "hartje30" op een oranje paal. Is dat normaal niet voorzien voor parkeerborden?

Kzou begod niet weten vanbuiten wat erop staat. Mischien eens gaan kijken met een goeie snoeischaar mee.
Deze foto is genomen nabij de Rijselpoort in Ieper op nauwelijks 100 meter van het politiekantoor.
Ieper staat vol met dergelijke borden. Hieronder de knoeiboel aan de Menenpoort. Een monument waar (zeker dezer dagen) heel de wereld komt naar kijken.


Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: 'zachte berm'
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 12 november 2008 - 03:20:55 »

Ik snap dit bord eigenlijk niet zo goed.

Ik ook niet, is eigenlijk de hoofdreden waarom ik er een foto van genomen heb.
De eigenaar van die begroeiing komt gemiddeld 2x/jaar naar z'n schapen kijken.
Dit jaar is ie al geweest want de schapen en de lammeren zijn reeds een paar maand weg. Blijkbaar gaan ze er een appartementsblok op bouwen.

@BBB
Nog minder parkeerplaatsen in die straat zou een nog grotere kleine ramp geven voor de buurtbewoners die nu al geen plaats vinden om hun auto's te parkeren.
In de eerste plaats al door de vluchtheuvels en bomen die je daar in de verte kan zien.
Tijdens de week door auto's die daar komen gratis parkeren om de trein te nemen in het nabijgelegen station.
En wanneer FC Dender nog eens een balleke sjot is het helemaal om zeep en dan spreek ik niet enkel meer over het gebrek aan parkeerplaatsen.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: 'zachte berm'
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 15 november 2008 - 15:32:12 »
@BBB
Nog minder parkeerplaatsen in die straat zou een nog grotere kleine ramp geven voor de buurtbewoners die nu al geen plaats vinden om hun auto's te parkeren.
In de eerste plaats al door de vluchtheuvels en bomen die je daar in de verte kan zien.
Tijdens de week door auto's die daar komen gratis parkeren om de trein te nemen in het nabijgelegen station.
En wanneer FC Dender nog eens een balleke sjot is het helemaal om zeep en dan spreek ik niet enkel meer over het gebrek aan parkeerplaatsen.
Maakt die ene parkeerplaats (of van mijn part 2 of 3) minder nu echt een verschil als er toch al een groot 'tekort' is?
Mensen passen zich tot op zekere hoogte ook aan aan de mogelijkheid of het gebrek aan mogelijkheid tot parkeren.
Mensen die van dichtbij komen of een goed alternatief hebben voor de auto zullen minder snel geneigd zijn om met de auto te komen wanneer het moeilijk is om die auto te parkeren. Bovendien, ofdat 50 danwel 52 mensen niet kunnen parkeren maakt toch ook weinig uit, nietwaar?
Vat dit nu niet op als een pleidooi om een chronisch tekort aan parkeerplaatsen te ontwikkelen in het ganse land(sdeel). Ik pleit er wel voor om niet automatisch het parkeerplaatsen uit te breiden of te maximaliseren ten koste van eender wat zogauw er een tekort is ontstaan, ontstaat of dreigt te ontstaan.
Net als dat het moeten betalen een prikkel is om minder snel te parkeren is een tekort aan parkeerplaatsen dit ook.
Wanneer ze echt mensen willen aanmoedigen om de trein te nemen dan zijn er m.i. betere middelen dan het voor iedereen gratis maken van die parkeerplaatsen.

Ik moet Xantingo overigens gelijk geven dat een groter probleem hier is dat die struiken zo slecht onderhouden worden wat enkel uitgelegd kan worden als laksheid van de overheid. De overheid kan haar eigen struiken zelf onderhouden en kan burgers verplichten om het te onderhouden of het anders op de burgers hun kosten zelf laten uitvoeren. Het doet er dan ook weinig toe ofdat de struiken eigendom zijn van de overheid of de burger, de overheid doet haar werk hier niet naar behoren (in het stadje waar ik woon is het helaas niet anders).
Maar zelfs met een goed onderhoud van de struiken vrees ik dat de ruimte voor mij erg beperkt is wanneer er borden op de stoep staan. Waar die 2 oudere mensen wandelen zou ik bijvoorbeeld met dat bord er net wel of net niet door kunnen indien ik met mijn sporttas op mijn rug wandel of met 2 gevulde boodschappentassen wandel. Dit zijn twee kleinere mensen, wanneer je tegen de 2 meter groot bent (of groter) en verhoudingsgewijd wat breed bent voor jouw lengte dan heb je al snel zoveel ruimte nodig als 2 kleinere mensjes. Ter illustratie, ik kan ruim over de bestelbusjes heen kijken, ruim.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 15 november 2008 - 15:34:29 door BBB »