+ afwegingen als het milieu, het volume van de auto (groot volume heeft evengoed nadelen als voordelen) en wellicht nog wat zaken maar dat terzijde (overigens interesseert het imago van de auto mij geen reet, hopelijk ben ik hierin geen uitzondering).
Je eigen voorkeuren en leefwereld niet projecteren op anderen.
Dat doe ik ook niet. Ik noem nog wat extra afwegingen die mensen maken bij het kopen van een auto. Iedereen heeft zijn eigen prioriteiten in deze afwegingen. Zoals een groot deel van de mensen geen zier geeft om het image van de auto of voor hen overbodig 'comfort', zo zal inderdaad ook een deel van de mensen niet geïnteresseerd in milieu of volume van de auto.
Het is maar net wat jouw persoonlijke omstandigheden zijn.
Zit je krap bij kas of heb je juist meer geld dan je kan uitgeven?
Wil je veel trekvermogen hebben of weinig verbruik?
Heb je veel volume nodig voor jouw hobby (snowboarden bijvoorbeeld) of heb je juist behoefte aan een smalle auto zodat je makkelijker kan parkeren?
Voor de één is een sport-auto het ideaal, voor de ander een wagen die goed kan optrekken in de bergen en waarmee je minder hinder hebt van drempels en weer een ander wil vooral een zo goedkoop mogelijke auto waarmee je veilig en comfortabel wat grotere afstanden kan overbruggen.
Heb je behoefte aan luxe omdat je veel in die auto zit of ben je een weekendrijder die liever niet extra betaalt voor (voor jou) overbodige fratsen (denk bijvoorbeeld aan verwarmde stoelen, een eikenhouten dashboard, centrale deurvergrendeling...)?
Inderdaad, het is sterk subjectief en afhankelijk van de omstandigheden wat voor auto iemand wil.. Juist daarom vulde ik die paar afwegingen nog even aan met even belangrijke afwegingen.
Geef mij maar een auto die wel comfortabel rijdt maar geen overbodige fratsen heeft, één waarbij je vooral voor kwaliteit betaalt en zo weinig mogelijk voor het imago, één die zuinig rijdt en waarmee je zo weinig mogelijk de lucht vervuilt (geen diesel dus).