Auteur Topic: "Chauffeur moet drie keer betalen"  (gelezen 4448 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
"Chauffeur moet drie keer betalen"
« Gepost op: woensdag 06 september 2006 - 11:19:49 »

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 augustus 2011 - 01:10:32 door jozef »
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: "Chauffeur moet drie keer betalen"
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 06 september 2006 - 13:07:00 »
Ik heb eigenlijk nooit begrepen hoe FAST werkt. Ik zie die takelwagens (en ook andere) over de pechstrook rijden. Maar ik vind nergens in het verkeersreglement een bepaling die hen dat toestaat (een takelwagen is geen prioritair voertuig).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: "Chauffeur moet drie keer betalen"
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 06 september 2006 - 20:53:00 »
Wat ik nu echt niet begrijp is waarom die fasttrack niet de wagens meteen naar de garage sleept als de klant dat wenst. De klant moet zo veel te veel betalen.
Tja, politiek ???

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: "Chauffeur moet drie keer betalen"
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 07 september 2006 - 00:35:00 »
Ah omdat ze dan ipv. 1 depannage-wagen 10 moeten inzetten.. Want als kik in Brussel op de ring een accident heb, dan wil ik dat mijn wagen gesleept wordt naar m'n garage hier in Zulte.. Depannagevoertuig met wagen erop zal toch gemakkelijk anderhalf uur rijden op een enkele rit, dan nog aftakelen, en terugrijden.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: "Chauffeur moet drie keer betalen"
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 07 september 2006 - 03:51:59 »
Ik heb eigenlijk nooit begrepen hoe FAST werkt. Ik zie die takelwagens (en ook andere) over de pechstrook rijden. Maar ik vind nergens in het verkeersreglement een bepaling die hen dat toestaat (een takelwagen is geen prioritair voertuig).

Nee, maar als die achteraan in de fille blijven (stil)staan dan kun je daar lang blijven staan he. ;)

Offline Peter318d

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 64
Re: "Chauffeur moet drie keer betalen"
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 07 september 2006 - 06:30:37 »
Het bericht vergeet de toekomstige vergoeding voor die snelle tussenkomst te vermelden : 240 euro:o

Regelrechte schande!  Je wordt immers verplicht om van die dienst gebruik te maken.  Aangezien het slechts om een heel beperkte dienstverlening gaat, namelijk tot aan de volgende uitrit of parking, moet dat ding dan ook gratis blijven!  De automobilisten worden al genoeg bestolen door de overheid  ;)

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: "Chauffeur moet drie keer betalen"
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 07 september 2006 - 13:04:59 »
Ah omdat ze dan ipv. 1 depannage-wagen 10 moeten inzetten.. Want als kik in Brussel op de ring een accident heb, dan wil ik dat mijn wagen gesleept wordt naar m'n garage hier in Zulte.. Depannagevoertuig met wagen erop zal toch gemakkelijk anderhalf uur rijden op een enkele rit, dan nog aftakelen, en terugrijden.
Als ze 10 wagens inzetten dan krijgen ze ook 10 keer betaald.

Wat steekt is dit
Citaat
Het bericht vergeet de toekomstige vergoeding voor die snelle tussenkomst te vermelden : 240 euro ! 

Regelrechte schande!  Je wordt immers verplicht om van die dienst gebruik te maken.  Aangezien het slechts om een heel beperkte dienstverlening gaat, namelijk tot aan de volgende uitrit of parking, moet dat ding dan ook gratis blijven!  De automobilisten worden al genoeg bestolen door de overheid 
Nu ben je zoiezo al duur uit omdat overheden nooit competitief werken (lees, je betaald een hoge prijs door de monopolie).
Als je zo'n hoog bedrag moet betalen voor de depannage naar de afrit en van daaruit weer een 2de bedrijf moet inhuren dan wordt het een nog duurdere grap dan wanneer dat fasttrack de auto naar de garage zou slepen en daar de rekening voor geeft.
Immers, je betaald een vast tarief (aanrijkosten, afschrijving wagen enz) en een kilometertarief. Dat vaste tarief moet je nu 2 keer betalen omdat 2 bedrijven slepen.

Peter, één troost. De burger betaald het zoiezo alleen nu rechtstreeks ipv via de belasting. Misschien is het nog wel rechtvaardiger omdat de mensen die geen auto bezitten dan niet mee moeten betalen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: "Chauffeur moet drie keer betalen"
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 07 september 2006 - 16:05:10 »
Citaat van: BBB
Als je zo'n hoog bedrag moet betalen voor de depannage naar de afrit en van daaruit weer een 2de bedrijf moet inhuren dan wordt het een nog duurdere grap dan wanneer dat fasttrack de auto naar de garage zou slepen en daar de rekening voor geeft.

Dat weet ik zo nog niet. Als FAST al 240 Euro rekent om de wagen tot de volgende afrit of parking te takelen, dan zouden ze voor het takelen naar jouw dealer wel eens meer kunnen rekenen dan de wagen nog waard is.  Je kunt hem dan beter naar het dichtst bijgelegen recyclagepark laten takelen. :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: "Chauffeur moet drie keer betalen"
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 09 september 2006 - 02:36:58 »
Het bericht vergeet de toekomstige vergoeding voor die snelle tussenkomst te vermelden : 240 euro:o

Regelrechte schande!  Je wordt immers verplicht om van die dienst gebruik te maken.  Aangezien het slechts om een heel beperkte dienstverlening gaat, namelijk tot aan de volgende uitrit of parking, moet dat ding dan ook gratis blijven!  De automobilisten worden al genoeg bestolen door de overheid  ;)

Dat is nu eenmaal de (dure) prijs voor een takeling.
In Frankrijk bvb. is het niet goedkoper om van de snelweg getakeld te worden en daar is het ook verplicht (altijd).
Je moet er maar voor zorgen dat je goed verzekerd bent he en in de eerste plaats al dat je die takeldienst niet nodig hebt. Dus beter opletten is de boodschap, niet alleen bij het rijden maar ook het onderhoud, zodanig dat je niet in panne valt.

Waar ik het wat moeilijk mee heb, als het er dan toch van komt, is "tot aan de eerste parking of uitrit".
Dat ze die toch minstens tot aan de depannagedienst zelf slepen en de mensen verder helpen aan vervoer tot thuis ofzo (vervangwagen).
240€ voor ergens te gaan dumpen lijkt me toch niet erg menselijk.

Offline Peter318d

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 64
Re: "Chauffeur moet drie keer betalen"
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 09 september 2006 - 08:26:11 »
Je moet er maar voor zorgen dat je goed verzekerd bent he en in de eerste plaats al dat je die takeldienst niet nodig hebt. Dus beter opletten is de boodschap, niet alleen bij het rijden maar ook het onderhoud, zodanig dat je niet in panne valt.

Tjah, iedereen kan in panne vallen, dus dat vind ik nogal een zwakke argumentatie.  Als morgen mijn wagen in noodloop gaat, om wat voor reden dan ook, dan moet ik ook aan de kant.  't Probleem is nu dat het takelen van mijn wagen normaalgezien niks kost, als gevolg van de service card van BMW.  Als ik voor veel minder dienstverlening toch 240 euro moet betalen, dan komen mijn haren daar idd van recht.  ;)

De "takeldienst"-business is zowiezo al een "maffia"-business, met bewezen connecties tussen sommige politiediensten en sommige takeldiensten.  De politiediensten geven hen dikwijls opdracht tot wegslepen (ook als het niet nodig is) en achteraf krijgen de bewuste politiemensen dan iets toegeschoven onder tafel.  Als men met deze maatregel die business nog wat meer wil sponsoren... ???