Dit kan al helpen:
Hoewel er hier blijkbaar nog geen verkeerslichten staan, ik zie nl. niet de stopstrepen die je toch voor verkeerslichten vindt.
Als ik de topicstarter goed begrijp, en deze sat.-foto zie, zijn die verkeerslichten geplaatst om een wat vlotter "oprijden" te verkrijgen,
ttz de lichten zijn
enkel bedoelt
het verkeer te regelen dat op punt staat
om het "rond plein"
op te rijden (
noem het A), en eens op het plein -ccw te volgen- geldt dan de VVR, aangezien er op de direct-volgende kp(n) geen borden of verkeerslichten uit het zicht van het circulair rijdend verkeer zijn
(gaat praktisch ook niet), enkel vanuit de toegangswegen tot het "rond plein", als het volgende kp-verkeer (B) groen heeft, hebben ze voorrang het plein op te rijden, en speelt het eigenlijk geen rol meer, of is ondergeschikt dat ze ook voorrang hebben op het al circulair verkeer (A) dat van links komt.
Ttz uit het zicht van circulair verkeer (A) geldt dat (groen) verkeerslicht van B (en enkel vóór B) niet aan het volgende kp maar wel de dan geldige VVR.
Vervolgens het volgende kp hetzelfde voor circulair A en B (nu ook circulair) waar (C) dan van rechts komt, enz...
Zonder verkeerslichten -zoals op google-maps- schijnt het vroeger daar "puur-vvr" te zijn, aangezien er blijkbaar nergens verkeerstekens staan.
Als ik de foto zo zie met 7 invallende wegen op zeer korte invoegruimte, is daar een rotonde blijkbaar onmogelijk of heeft totaal geen zin, omdat men bij wat drukker verkeer er zeer moeilijk op geraakt, wslk vandaar die verkeerslichten op enkele bepaalde kpn.
Zo zal het vroeger en nu in de praktijk bij puur-vvr ook ongeveer wel geweest zijn wie durft of wie de sterkste auto heeft riskeert in te voegen ondanks *nieuwe VVR ( *en zeker toen de stopregel-terug aanzetten-vvr kwijt bestond
)
Naja met de L´Arc de Triomphe kan men het ook niet vergelijken....
http://www.ksu.ksu.edu/roundabouts/
This is not a modern roundabout. This is not any kind of roundabout. This is a TRAFFIC CIRCLE!