Verlies niet uit het oog, Rudi, dat Kunde een prioriteit is op het vlak van o.a. verkeerskennis en verkeerswetgeving.
Dat was mij ondertussen ook duidelijk geworden.
Michel was mij voor en heeft er goed aan gedaan het krantenartikel van gisteren (27/05/2009) in deze draad bij op te nemen.
Zijn cijfers zijn vandaag iets moeilijker te lezen dan anders maar ik blijf hem dankbaar voor zijn opzoekwerk.
Meten is weten. Mijn verwijt naar veel media is dat ze bijna nooit de naakte cijfers geven, maar altijd door het beleid bijgekleurde. Met statistiek kan men veel trachten te bewijzen. ik trek liever zelf mijn conclusies, maar dan moet ik wel over neutrale telgegevens beschikken. En daar schort ook het een en ander aan.
Wordt er rekening gehouden met externe factoren bij de telling van verkeersdoden. Weersomstandigheden?, dag/nacht?, dag van de week?, type rijbaan?, dronkenschap en drugs?,...want als alle doden zaterdagnacht, op natte snelwegen vallen, dan zullen de flitspalen en 30 km/uur in mijn straatje er niet veel aan veranderen.
Ps : in verband met cijfers : Vele jaren geleden wist men al binnen de verzekeringswereld dat de BMW 3 reeks (lees model eind jaren 70, begin 80) meer dan andere voertuigen over de kop gingen, maar officieel zijn die tellingen er nooit geweest. Druk van de constructeurs. (Wooter niks persoonlijks oppakken hé).