Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Ik begrijp hier geen bal van.
Ik moet van rijstrook veranderen, maar in de rijstrook waar ik naartoe moet, wordt sneller gereden dan in die waarin ik mij bevind. Even fors het gaspedaal intrappen om te versnellen, zodat ik de weggebruikers in de rijstrook waar ik naartoe wil niet hinder? NEEN, want dan registreert dat doosje een felle acceleratie. Dus maar gewoon opschuiven, de achterligger in de rijstrook waar ik naar verhuis moet maar afremmen.
Ik zie een oud menske dat buiten een oversteekplaats voor voetgangers oversteekt. Tijdig voldoende krachtig afremmen om dat menske niet de stuipen op het lijf te jagen? NEEN, want dan registreert dat doosje een felle deceleratie. Dus maar gewoon het gaspedaal loslaten, en dat menske de indruk geven dat ik het ga overrijden.
Ik zie een fietser die plots uitwijkt voor een gat in de rijbaan. Plots uitwijken om die fietser met een voldoende zijdelingse afstand in te halen? NEEN, want dan registreert dat doosje een snel genomen bocht. Dus maar rakelings naast die fietser inhalen.
Wat mij betreft dus nogmaals maar een organisatie die, zoals zovele andere in België, onder de dekmantel van de verkeersveiligheid, meer bijdraagt tot de verkeersonveiligheid dan tot de verkeersveiligheid.