Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, je bent dan namelijk veel meer tijd kwijt doordat je daar pas kan starten en niet aan het sportkot en je zou hevig bezweet terug moeten fietsen wat ook niet echt prettig is (denk bijvoorbeeld aan de wind terwijl je nat van het zweet bent), vooral wanneer je zoals ik regelmatig last krijgt van zweet wat in je ogen loopt (hint: zout).
Hint 1: zweetbandjes, handdoek,..
Hint 2: snel genoeg fietsen zodat je blijft zweten
Waar en waar maar het blijft ambetant. Het is prettiger om je na het lopen direct te kunnen douchen en de fietsen die ik hier tweedehands kan krijgen zijn er niet echt op gemaakt om het lang uit te houden wanneer ik aanzet. Als ik hard genoeg fiets om te blijven zweten dan fiets ik meer dan 30 km/uur, een fiets die een beperkte framehoogte heeft en is gemaakt voor de niet-snelle fietsers kan een lijf van 2 meter groot, 100 kg en sterke beenspieren niet verdragen wanneer je stevig fietst. Helaas.
Hint 3: pak de wagen of het openbaar vervoer als je geen tijd hebt
Ik bezit geen wagen. Met het OV zou ik helemaal veel tijd en geld kwijt zijn en bovendien beperkt zijn in de tijden dat ik kan vertrekken. Nee, dank je.
Ik pleit er voor dat er een wet komt die voorschrijft dat elke gemeente van +X inwoners een goed hardloop-parcours moet verzorgen van 10 km. grootte zonder dat er wegen liggen binnen een straal van honderden meters met uitzondering van zeer rustige wegen waar slehchts incidenteel een auto voorbij komt.
Er zijn veel hardlopers in België en hoe meer hoe beter voor de volksgezondheid wat weer veel medische kosten scheelt.
Wat moet het heerlijk zijn als je een goed parcours in de buurt hebt, ik verlang nu al naar de dag dat ik ergens woon waar dit het geval is.