Auteur Topic: Twee op de drie Belgen rijden te snel in bebouwde kom  (gelezen 3783 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Twee op de drie Belgen rijden te snel in bebouwde kom
« Gepost op: donderdag 04 juni 2009 - 18:23:21 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Twee op de drie Belgen rijden te snel in bebouwde kom
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 04 juni 2009 - 19:37:28 »
Citaat
Om ervoor te zorgen dat er minder snel gereden wordt in de bebouwde kom, gaat de politie meer controles houden.

Nu ben ik eens benieuwd of ze nu de kassa-kassa-plaatsen (rustige snelwegen) gaan verlaten en in de bbk gaan flitsen.  :P
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 04 juni 2009 - 19:46:04 »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 04 juni 2009 - 19:49:06 »
Enkel waar er een maximumsnelheid van 90 kilometer per uur geldt, houden de meeste automobilisten zich aan de limiet.

Zouden ze hieruit ook lessen trekken?
Ja, enkel dat flitsen daar niets opbrengt...  ;D

Mss daarom dat ze die wegen naar 70 brengen...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 04 juni 2009 - 20:25:17 »
Enkel waar er een maximumsnelheid van 90 kilometer per uur geldt, houden de meeste automobilisten zich aan de limiet.

Zouden ze hieruit ook lessen trekken?
Ja, enkel dat flitsen daar niets opbrengt...  ;D

Mss daarom dat ze die wegen naar 70 brengen...
Hoe bedoel je "misschien" ?? :-X

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 04 juni 2009 - 21:04:59 »
Hoe bedoel je "misschien" ?? :-X
Oh, dat "misschien" kunt ge op relatief vele ex-90-wegen ook weglaten.  ;) :-X
© Koning Willem I

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 05 juni 2009 - 00:07:53 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Wedden dat veel van die bestuurders nietsvermoedend het gaspedaal niet eens aanraken of zelfs aan het remmen zijn wanneer ze weeral eens van €50 beroofd worden aan 51km/u.

Citaat
Om ervoor te zorgen dat er minder snel gereden wordt in de bebouwde kom, gaat de politie meer controles houden. Er zal ook een campagne worden opgestart.

Tiens, die wonen op Mars zeker of nemen nooit effectief deel aan het verkeer. (kweet het, oud nieuws.  ;D)

Offline Kunde

• Meer dan expert
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 05 juni 2009 - 15:11:13 »
Er wordt niet gespecifieerd over welke bebouwde kom het gaat; tussen de weilanden of tussen gebouwen?
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 05 juni 2009 - 15:27:01 »
zoiets ?   ;D
Citaat
http://www.autorijden.be/3_2__Elk_zijn_plaats-chapter-25

3.2.1 Definities i.v.m. de openbare weg
 • straat
De straat is een openbare weg in een bebouwde kom die geheel of gedeeltelijk omgeven is met bebouwing en met toegangen tot activiteiten langs de weg en die gekenmerkt is door het gedeeld gebruik van de ruimte door verschillende soorten weggebruikers. De wegen die gelegen zijn in een zone 30, ofwel in een woonerf of een erf, zijn straten.

Wegcode:
Citaat
2.12. "Bebouwde kom" : een gebied met bebouwing en waarvan de invalswegen aangeduid zijn met de verkeersborden F1, en de uitvalswegen met de verkeersborden F3.
© Koning Willem I

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 06 juni 2009 - 02:06:27 »
Er wordt niet gespecifieerd over welke bebouwde kom het gaat; tussen de weilanden of tussen gebouwen?

Voila, en op een plaats zoals op de foto die Michel plaatst zone 50 of zelfs zone 30 maken is er gewoon om vragen. Iets te traag afremmen op dergelijke weg en 5 meter voorbij het bord heb je weeral eens €50 aan je been wegens de ongelooflijke snelheid van 1km/u (of 6 met correctie) sneller dan toegelaten..
Verder op wegen waar de beste rallypiloot geen 60km/u kan rijden zonder zijn voertuig te beschadigen wegens de erbarmelijke staat van de weg mag men dan 90km/u..
Komaan zeg, waar zijn ze mee bezig?

Op deze foto mag men 90km/u.

Offline Kunde

• Meer dan expert
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 06 juni 2009 - 20:50:39 »
Industriezone Blauwe Steen te Kontich (aan DIV en examencentrum) is buiten bebouwde kom zonder beperking; je mag dus 90 km/u maar dan ben je wel gek. Poortakker in Sint Denijs-Westrem, naar technische controle en examencentrum; binnen bebouwde kom maar als je daar 50 probeert te rijden rammelt je voertuig uit elkaar.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: zondag 07 juni 2009 - 00:39:01 »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: zondag 07 juni 2009 - 01:29:24 »
... foto ...
Op deze foto mag men 90km/u.

[OT]bibi; stoort het je niet dat je parkeerschijf daar ligt? Ik irriteer me altijd te pletter aan de weerspiegeling in m'n raam. (Hoewel, jij hebt dacht ik een bestelbusje en je zit allicht veel hoger?)[/OT]

Dit kan er nog net door.
De voorruit komt tamelijk laag en ik zit hoog door mijn gestalte.
Meer mag er ook niet liggen want ik kan daar ook niet tegen en wanneer het begint te schuiven in een bocht....
Deze ligt er en blijft er liggen sedert dat mijn vriendin eens een boete gekregen heeft om de verkeerde (oude) te leggen. Ik heb jaren nooit dergelijk ding nodig gehad maar hier, sinds mijn verhuis, is het schering en inslag. Ook al staat er in heel de straat niemand, 5 minuten om geld uit de muur te halen of de apotheek binnen te wippen en je hebt het vlaggen. Precies of ze staan ergens achter het gordijn van het huis er recht tegenover te wachten.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: zondag 07 juni 2009 - 15:04:45 »
@ bibi585:

Je moet die parkeerschijf aanbrengen op een oude wekker, in de plaats van de kleine wijzer. Dan moet je ze zelf niet gaan verder draaien.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: zondag 07 juni 2009 - 19:14:02 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 02:09:54 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien