Auteur Topic: Brug N16  (gelezen 1469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Brug N16
« Gepost op: zaterdag 06 juni 2009 - 10:28:03 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 02:12:48 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Brug N16
« Reactie #1 Gepost op: zondag 07 juni 2009 - 02:33:07 »
De nieuwe brug in Puurs op de N16, wat is me dat.

Ik zou het niet weten want ik ben er al een hele tijd niet meer geweest.

Wat ik wel weet is dat de N16 perfect past in "HET GROTE BLUNDERBOEK VAN BELGIË".
Dit was bijna een volwaardig alternatief om niet in de file te moeten gaan staan in Brussel of Antwerpen ware het niet dat die verkeerslichten er waren. Bron van vele ongevallen en er was een groene golf. Je moest wel 92km/u rijden om ervan te kunnen genieten en dat heb ik ook ontelbare keren gedaan. Eens de begrenzer erop was het daar ook al om zeep.
De brug van Temse was de enige plaats waar je moest afremmen en zelfs in de file aanschuiven soms, ook het centrum en de brug in Willebroek kon stukken beter.
Jarenlang hebben ze zich dan beziggehouden (letterlijk vaak) om die volledige weg om zeep te helpen met allerlei rotondes, flitspalen en andere rommel. Een nieuwe ring rond Willebroek, wat op zich niet zo'n slecht idee was ware het niet dat je eerst de doorstroming een stuk op de A12 gaat belemmeren om via via pal in de BBK uit te komen.
Nu ze volledig om zeep is en normaal verkeer niet meer mogelijk gaan ze nu beginnen bruggen bouwen. ::)