Auteur Topic: Met de K van cultuur  (gelezen 1933 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Laatst bewerkt op: donderdag 16 juli 2009 - 12:34:29 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Met de K van cultuur
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 16 juli 2009 - 12:39:30 »
Zo komt die man ook nog eens in het nieuws. Wie had voordien van Ludwig Kaluwee gehoord ?

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Met de K van cultuur
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 16 juli 2009 - 19:07:48 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: maandag 25 januari 2010 - 23:14:18 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de K van cultuur
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 16 juli 2009 - 22:26:57 »
Mij kan het niet skhelen met een c of een k, ik skhrijf zelf niet perfekt.

Heb jij missckien op dezelfde sckool gezeten als Herman De Croo?  :D

Citaat
Fouten op de en het vind ik wel storen, bvb. Het vrouw of de paard.

Dat is iets voor de Antwerpenaars. Die gooien het melk door de venster.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Met de K van cultuur
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 18 juli 2009 - 00:58:52 »
Och, da's net zoals die twee agenten die bij een zwaar ongeluk tussen een voetganger en een vrachtwagen komen. De voetganger ligt compleet uiteengespat over de hele breedte van de weg en de stoep. Eentje begint zijn bevindingen te noteren: "Een voet, op de rijbaan. Een arm, met hand, op de rijbaan. Een hoofd, op het tri tratt tritta..." *Kijkt schichtig rond en stampt een keer tegen het hoofd* Noteert dan "Een hoofd, op de rijbaan."  ;D
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de K van cultuur
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 18 juli 2009 - 01:27:30 »
Och, da's net zoals die twee agenten die bij een zwaar ongeluk tussen een voetganger en een vrachtwagen komen. De voetganger ligt compleet uiteengespat over de hele breedte van de weg en de stoep. Eentje begint zijn bevindingen te noteren: "Een voet, op de rijbaan. Een arm, met hand, op de rijbaan. Een hoofd, op het tri tratt tritta..." *Kijkt schichtig rond en stampt een keer tegen het hoofd* Noteert dan "Een hoofd, op de rijbaan."  ;D

Ik laat het in het midden of het waar is, maar ik heb eens horen zeggen dat ze de lichaamsdelen bij elkaar moeten schoppen, zodat de persfotografen ze allemaal op één foto kunnen vastleggen.  ;D

Ach ja, hoe kun je van de Vlaamse minister van cultuur verwachten dat hij zou weten hoe het woord "cultuur" geschreven wordt, in een land waar Guy Verhofstadt, toen hij nog eerste minister was, op de nationale feestdag van 21 juli de Marseillaise, het volkslied van Frankrijk, begon te zingen toen een reporter hem vroeg of hij het Belgisch volkslied, de Brabançonne, kende?

De brave man heeft trouwens verzachtende omstandigheden: de Nederlandse spelling werd recent reeds twee keren veranderd. Wie heeft het er, buiten een germanist, voor over om daar tijd aan te besteden?

Ik hoef gelukkig geen correct Nederlands meer te kennen. Over 2 jaar mijn aanvraag tot vervroegd pensioen indienen zal mij nog wel lukken, en voor meer heb ik geen Nederlands meer nodig. Ik ben nu tussendor een beetje Hongaars aan het leren, want we hebben hier wellicht nog voor vele jaren twee Hongaarse huurders, en ik wil die mensen ook eens in hun taal kunnen aanspreken (hoewel ze dat niet verwachten), het zijn ten slotte onze klanten.

Overigens: neem het mij niet kwalijk als ik hier op het forum alsmaar meer fouten begin te schrijven. Ik heb al nooit een goed zicht gehad met mijn linker oog, en nu lijd ik aan katarakt op mijn rechter oog. Op 3 augustus word ik daaraan geopereerd.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 18 juli 2009 - 01:33:11 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Met de K van cultuur
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 18 juli 2009 - 01:32:26 »
Volgens mij was dat niet Guy met de Marseillaise...

Dat was Leterme. En om je toch een half punt toe te kennen: Op CNN werd hij afgebeeld met als naam "Guy Leterme".
« Laatst bewerkt op: zaterdag 18 juli 2009 - 01:35:10 door Daffodil31LE »
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de K van cultuur
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 18 juli 2009 - 01:34:58 »
Volgens mij was dat niet Guy met de Marseillaise...

O ja, juist, het was Leterme.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Met de K van cultuur
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 18 juli 2009 - 01:38:31 »
Zoals sommigen op dit forum weten ben ik een amateur 'culturist', of hoe zou ik het moeten noemen. Ik ben al geruime tijd actief in diverse muziek verenigingen. Ik speelde in harmonieën, fanfares, drumbands, bigbands en sinds iets meer dan een jaar terug in een harmonie. Echt steun krijgen deze verenigingen niet, welke minister dan ook. Nochtans hebben we het hier over een cultureel-historisch fenomeen, nl. de harmonie, fanfare, brass-band van om de hoek.
Vergis je niet, de meesten zijn zeer 'goed bezig'. Na 14 jaar in een big band gespeeld te hebben viel ik werkelijk acherover van het talent van enkele jonge muzikanten in de harmonie waar ik nu speel. Helaas worden wij niet fel geholpen in wat wij doen en blijkbaar zal het er niet op verbeteren.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met de K van cultuur
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 18 juli 2009 - 02:18:38 »
Ik ben het volledig met jou eens, Joeri.

De zogenaamde "kleinkunst" wordt in België stiefmoederlijk behandelt.

Nochtans zitten er échte kunstenaars in.

Maar helaas ook regelrechte knoeiers. Zoals Sanne, die tijdens de opvoering van Sneeuwwitje weigerde om de prins te zoenen.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 18 juli 2009 - 02:21:10 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."