Auteur Topic: Geen snelheidsboete omdat bord 'Zone 30' te klein was  (gelezen 3533 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Geen snelheidsboete omdat bord 'Zone 30' te klein was
« Gepost op: woensdag 04 oktober 2006 - 16:13:40 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Ik heb niet de indruk dat de Gentse politierechter zich hierbij met politiek ingelaten heeft, doch veel meer dat Landuyt, die tot de uitvoerende macht behoort, zich inlaat met de rechterlijke macht, en aldus de scheiding der machten niet respekteert.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Bertje

• Gevorderde
Re: Geen snelheidsboete omdat bord 'Zone 30' te klein was
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 04 oktober 2006 - 21:05:26 »
Minister van Mobiliteit Renaat Landuyt moet minder aan politiek doen en meer rekening houden met verkeersveiligheid.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 05 oktober 2006 - 00:46:33 »
Hoewel bij mijn weten nog nooit een politicus zo duidelijk het verschil tussen zijn persoonlijke politieke belangen en zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid laten blijken heeft als Renaat Landuyt, is het voor mij overduidelijk dat de politieke partij die hem steunt, al evenmin als hij begaan is met het menselijk leed dat ieder verkeerslachtoffer betekent.

Ik zal hiervan dan ook duidelijk blijkgeven met mijn stemgedrag op 8 oktober.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 05 oktober 2006 - 02:52:50 »
Klasse van de rechter.
Het kan zijn promotie belemmeren aangezien bepaalde politici not very amused zullen zijn. Daarom ben ik blij dat deze rechter ook voor de overheid de wet toepast.
Geen adequate borden, geen snelheidslimieten aangezien die niet kunnen voortvloeien uit de borden die niet reglementair zijn.
Die regels zijn er niet voor niets, ze zijn er om te garanderen dat iedere bestuurder (met voldoende zicht  :)) kennis kan nemen van deze borden.
Als de rechter de verantwoordelijken niet straft (en dit is een pijnlijke straf, mede omwille van het gezichtsverlies) dan is er ook geen prikkel voor hun om zich de volgende kee rwel braaf aan de regels te houden met als gevolg dat het meerendeel van de verantwoordelijken dat ook niet zal doen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 05 oktober 2006 - 14:40:40 »
Er worden op vele plaatsen te kleine borden gebruikt om een zone 30 aan te duiden.

Ik ben zeker niet de enige die bij de invoering ervan geregeld een bord "einde zone 30" zag staan, maar het bord "begin zone 30" niet gezien had. Zelfs in mijn eigen distrikt heb ik naar sommige van die borden een hele tijd moeten zoeken.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 05 oktober 2006 - 15:17:08 »
Veel erger nog is dat ze daar een gewoonte van maken met veel borden.
Zo zie je ook vaak dat de voorrangsborden piepklein boven de C43 borden staan. Niet alleen is dat bord dan zo klein dat veel mensen het over het hoofd zien (onreglementair klein), ook wordt de aandacht naar het grote C43 bord getrokken zodat je het kleine bord daardoor nog moeilijker kan vinden.
Als er één categorie borden het verschil kan maken tussen leven en dood dan is dat de categorie voorrangsborden, dat de wegbeheerder het gepast vindt om juist deze essentiële groep borden (veel belangrijker dan de C43-borden) zo klein te maken waarschijnlijk uit ordinaire bezuiniging (geld was zeker op door al die zone30-flauwekul  ???) dat vind ik verontrustend.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 07 oktober 2006 - 10:00:39 »
90% van de zone 30 borden in Gent zijn van het kleine formaat (en er staan veel van die ondingen in Gent). Dat gaat nog leuke taferelen geven in de rechtbank. Daarna zullen de meeste kleine borden wel vervangen worden aan x euro het stuk. Een geklungel dat de belastingbetaler telkens maar weer teveel euro's kost.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 07 oktober 2006 - 21:34:13 »
Het komt er dus op neer dat de arrogantie van de wegbeheerder (arrogantie, want ze denken dat ze zich niet aan de wet hoeven te houden) de belastingbetaler enorm veel geld kost.
Als ze gewoon in één keer de juiste maat hadden geplaatst...
Beter nog, als ze eens zouden toegeven dat heel die zone-30 flauwekul is.