Auteur Topic: Dolgelukkig met mijn ogen  (gelezen 1915 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Dolgelukkig met mijn ogen
« Gepost op: maandag 24 augustus 2009 - 21:50:02 »
In een andere rubriek schreef Rafael:

Citaat
Ik kan er weinig anders op zeggen behalve het volgende: ik ben dolgelukkig met mijn ogen.

Ik ben dat opnieuw, Rafael.

In de eerste helft van dit jaar kreeg ik het 's avonds alsmaar moeilijker om met de auto te rijden, en werd mijn zicht troebel. Diagnose: Cataract op mijn rechter oog.

Op 3 augustus ben ik eraan geopereerd. Geen narcose, alleen een lichte sedatie en lokale verdoving van het oog (komt geen prik aan te pas, enkel een vloeistof die de anesthesist over je oog giet). De operatie heeft 12 minuten geduurd: sneetje van 2,5 mm, lens uit het oog zuigen, kunstlens in de plaats. Totaal niets gevoeld, ook daarna niet. 2 uur later mocht ik naar huis.

Op 10 augustus had ik al 80% zicht, en nog een week later... jawel, 100%! En ik heb 30 jaar waarborg op de kunstlens.

Hier in Duitsland worden er jaarlijks ongeveer 650.000 dergelijke operaties uitgevoerd.

Video van zo een operatie (niet voor gevoelige kijkers)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
Re: Dolgelukkig met mijn ogen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 24 augustus 2009 - 23:52:43 »
Ik heb een vroegere vriendin ook eens naar het ziekenhuis gebracht en teruggehaald voor dezelfde operatie.
Het was reeds de tweede keer van haar.
De eerste operatie op het andere oog enkele jaren ervoor had iets langer geduurd en daarna nog een tijdlang rondgelopen met meer dan 90 hechtingen in het oog.
Tijden veranderen he. ;)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 26 september 2009 - 13:05:58 »
Bij cataract wordt het ook hier terugbetaald, anders is het een onbetaalbare operatie.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zondag 27 september 2009 - 15:09:34 »
Bij cataract wordt het ook hier terugbetaald, anders is het een onbetaalbare operatie.

Ik heb van mijn Belgisch ziekenfonds toestemming gekregen om de operatie hier in Duitsland te laten uitvoeren, omdat ze anders ook nog een repatriëring aan hun been hadden.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."