Auteur Topic: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit  (gelezen 5296 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 10:21:02 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 10:27:54 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 11:15:36 »
Iets wat mijn kleine teen al 20 jaar geleden wist; ongeveer de periode dat men begonnen is alle gewestwegen te verkloten
Hebben we daar dure studies voor nodig ? 
Spijtiggenoeg is het kalf reeds lang verdronken, en sommigen duwen het nog wat dieper in den beer dmv nog méér drempels, lintbebouwing, nog steed verdere degradatie van wegen ...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 15:24:11 »
Lees ook de reacties.

Opmerkelijk hoe eensgezind ze luiden, wat zelden het geval is voor de reacties op een krantenartikel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 15:25:26 »
Spijtiggenoeg is het kalf reeds lang verdronken, en sommigen duwen het nog wat dieper in den beer

Eindelijk weet ik in wat voor een put dat kalf verdronken is: in een beerput!  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 17:34:38 »
 ;D ;D ;D Niet alleen mijn kleine teen wist dat ook al 20 jaar geleden maar in de jaren 70' wist men dat blijkbaar ook al, net voordat bepaalde bewegingen/partijen ferm roet in het eten zijn komen gooien onder het mom van....
Wat uiteindelijk, zoals verwacht, net het omgekeerde resultaat heeft gegeven en nog heeft.

Dus de zoveelste keer zoveel van ons duurbetaald belasting/lidgeld voor Piet Snot voor een antwoord dat ieder helder denkend mens reeds weet. ::)
Wat ermee zal gebeuren is nog zeer de vraag, waarschijnlijk verticaal klassement.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 19:45:28 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 20:43:45 »
Opmerkelijk hoe eensgezind ze luiden, wat zelden het geval is voor de reacties op een krantenartikel.

Ik denk ook niet dat er echt veel laagbegaafd (sorry voor de woordkeuze) op De Tijd zit? De sensatiekranten à la HBVL, Nieuwsblad, HLN, ... vertonen niets van dit artikel, vreemd vind ik.
Dacht ik ook al te zeggen, maar ik hield me in
De kans op oppervlakkige toogpraat is bij de Tijd wel kleiner denk ik

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 21:29:48 »
Ongelooflijk eigenlijk... jarenlang verspillen ze geld aan het verkloten van doorstroomwegen en nu komen ze tot de jaren van verstand ?

Wordt KULeuven nu door een "andere soort" regering gestuurd... ?  ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 22:02:57 »
Ongelooflijk eigenlijk... jarenlang verspillen ze geld aan het verkloten van doorstroomwegen en nu komen ze tot de jaren van verstand ?

Wordt KULeuven nu door een "andere soort" regering gestuurd... ?  ;D
Je denkt toch niet dat ze nu een bocht van 180° gaan maken, hoop ik ?  Want dan ga je de komende jaren nog gefrustreerd raken, vrees ik.  Dit zal gewoon verticaal geklasseerd worden, want anders kunnen ze de stoute automobilist geen schuldgevoel meer aanpraten

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 22:23:01 »
De kans op oppervlakkige toogpraat is bij de Tijd wel kleiner denk ik

Inderdaad, net zoals bij De Standaard.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 15 september 2009 - 22:55:29 »
Ongelooflijk eigenlijk... jarenlang verspillen ze geld aan het verkloten van doorstroomwegen en nu komen ze tot de jaren van verstand ?

Wordt KULeuven nu door een "andere soort" regering gestuurd... ?  ;D
Je denkt toch niet dat ze nu een bocht van 180° gaan maken, hoop ik ?  Want dan ga je de komende jaren nog gefrustreerd raken, vrees ik.  Dit zal gewoon verticaal geklasseerd worden, want anders kunnen ze de stoute automobilist geen schuldgevoel meer aanpraten
Ik hoop enkel op betere wegen, en geen verspilling van (al gelegd) asfalt of beton.

Citaat
Professor Ben Immers en doctor Chris Tampère van de KULeuven en doctor Steven Logghe van Be-Mobile overhandigen hun studie aan de Vlaamse en federale beleidsmakers voor mobiliteit.

Ik vraag me af wie-of-wat-iemand die studie bij hun besteld heeft, maar als het spontaan en vrijwillig gedaan is des te beter, maar dat zal idd meer kans maken op verticale klassering.

Een politiek bestelde studie (én uitkomst  ;) ) wordt meestal sneller in de praktijk omgezet...
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 september 2009 - 22:57:37 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 26 september 2009 - 12:13:54 »
http://www.tijd.be/nieuws/economie-financien/Opwaarderen_gewestwegen_sleutel_tot_betere_mobiliteit.8232074-600.art

Lees ook de reacties.
Komt er eindelijk een vlaag verstand aangewaaid ?

Onvoorstelbaar eigenlijk.
Nadat jarenlang de gewestwegen dichtgeschilderd zijn met verdrijvingsvlakken, rijstroken verdwenen zijn voor verf of een ongezond gazonnetje, verkeersdrempels groeiden als kool op doorgaande wegen, en er alles aan gedaan is om vooral geen verkeersdoorstroming te krijgen en het verkeer naar de snelwegen (en extra kilometers) te jagen, komt men nu tot het besef dat dit een falikante politiek was.

Hoe lang geleden hebben we dat met zovelen al gezegd, toen er nog gediscussiëerd mocht worden op het wegcode forum ?

Maar zo valt er wel opnieuw aan te verdienen.
Al die duurbetaalde verkeershinder weer wegnemen is uiteraard ook niet gratis ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 26 september 2009 - 12:21:52 »
Alsof zoiets uitgevoerd wordt.
Er zal geen andere keuze zijn dan het uiteindelijk uit te voeren.

Het verdrievoudigen van het budget van De Lijn heeft maar een verdubbeling van de reizigersaantallen opgeleverd - voor wie de zelfgegenereerde cijfers van De Lijn wil geloven tenminste.
Investeren in openbaar vervoer loont hier dus niet, het kost enkel veel meer dan het opbrengt.
Toch gaat men door met de uitbouw van dit keizerrijk binnen Vlaanderen, en wordt uitgerekend de nar (de totaal onveilige Vlaamse tram) stilaan keizer.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Opwaarderen gewestwegen sleutel tot betere mobiliteit
« Reactie #14 Gepost op: zondag 27 september 2009 - 12:59:15 »