Auteur Topic: Banden  (gelezen 1873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Archiebald

  • Starter
  • *
  • Berichten: 1
Banden
« Gepost op: maandag 28 september 2009 - 22:05:52 »
Hallo,

Ik heb een vraagje over de keurmerken van banden, op europees niveau. Aangezien ik uit Nederland komt, en daar weinig te vinden is daarover. Doe ik het hier.
Ten eerste, mijn excuses voor het uitstellen van het uitbaggeren van de Westerschelde. Helaas kan ik hier persoonlijk weinig aan doen, anders had ik dit allang gedaan!

Ik heb vanmiddag een band besteld bij www.tirerack.com.
Namelijk de Bridgestone Potenza RE960AS Pole Position.

Ik vroeg mij af waarom deze band niet te koop is in Nederland, en ook niet gevonden kan worden op de Europese website van Bridgestone.
Echter kwam ik na die tijd pas erachter dat er ook zoiets bestaat als een E-Keurmerk. En ik heb nu een sterk vermoeden dat deze band die niet heeft.
Nu hoopte ik dat jullie mij wat meer kunnen vertellen over het E-Keurmerk voor banden, aangezien dit een Europees keurmerk is. Is deze verplicht of niet?

Als ik hier fout zit, hoor ik dat graag. Dan kunnen jullie dit topic als niet gepost beschouwen.

Groet,
Jan

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Banden
« Reactie #1 Gepost op: maandag 28 september 2009 - 23:18:42 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 01:21:25 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Banden
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 29 september 2009 - 13:34:49 »
Ik vroeg mij af waarom deze band niet te koop is in Nederland, en ook niet gevonden kan worden op de Europese website van Bridgestone.
Niet alle banden worden op elke markt of in elk continent verkocht.
Hangt af van de vereisten en "bandensmaak" op de markt in kwestie.
Banden met dezelfde naam kunnen op verschillende markten, verschllende banden zijn !

Tire rack is een US bedrijf, en gaat banden leveren volgens de US-specificaties.
In een aantal gevallen hebben die een dubbel keurmerk, DOT en E keuring dus.
Of dat ook het geval gaat zijn met een band die je niet in de EU kon vinden valt maar te bezien ... vraag het best voor ze verzonden worden.

 
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Banden
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 30 september 2009 - 12:27:00 »
Er zijn ook merken die per land zelfs een verschillend aanbod hebben.  Mijn winterbanden zijn zo in BelgiĆ« niet te verkrijgen, en zo komen mijn voorbanden van een Franse verdeler, en mijn achterbanden van een Duitse groothandel.