Is het al lang geleden dat je in België eens een beetje naar de banden van geparkeerde auto's gekeken hebt ?
O ja, en het zal me ook niet meer overkomen. Telkens ik België binnenrijd, is mijn voornaamste bekommernis er zo vlug mogelijk weer buiten te rijden.
Het gigantische nadeel is wel dat dit systeem ingebouwd moet worden, en dus uiterst duur en uiterst gelokaliseerd is, waardoor het weinig efficiënt is.
Het controleert dan wel zogezegd alle auto's, maar slechts alle auto's die op die enkele welbepaalde plaats passeren ...
De prijs is geen probleem, want zoals het krantenartikel vermeldt, controleert het systeem de snelheid én de banden. In plaats van enkel een snelheidsboete, rijven ze nu dus ook nog boetes voor niet reglementaire banden binnen.
Je snelheid kun je in toom houden, maar als je banden niet reglementair meer zijn, kun je niet ontkomen aan een boete op een plaats waar zich zo een systeem bevindt.
Als er meer van die systemen komen, wordt het voor diegenen met slechte banden een hele klus om omwegen te maken om die controles te vermijden.