Auteur Topic: Pinkers  (gelezen 7406 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Pinkers
« Reactie #15 Gepost op: maandag 16 oktober 2006 - 23:57:23 »

Ik ben overigens blij te lezen dat ik niet de enige ben die dit een belangrijk topic vind. Het heeft misschien zelfs een nieuw lid opgeleverd   8)


Ik ken onze wooter al jaren van op het Wegcode forum. Hij is een verstandige en aangename gesprekspartner met veel gezond verkeersinzicht. Ik ben dan ook blij dat hij actief wil deelnemen aan dit forum. Nogmaals: van harte welkom, wooter!  Ik hoop dat het jou hier zal bevallen.  ;)

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Pinkers
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 17 oktober 2006 - 00:01:10 »
Citaat van: wooter

Denk eraan dat overdag het geluidssignaal en 's nachts een lichtsignaal toegelaten is om iemand te kennen te geven dat je hem wil inhalen.


Zeer juist. Maar wel enkel buiten de bebouwde kom.

Je kent me, hé wooter: ik ben wat ze onder informatici een bitneuker noemen.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Pinkers
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 17 oktober 2006 - 00:30:39 »

Zeker bij ons he jozef  ;) en als ze dan nog beginnen met hun grootlichten te knipperen is het helemaal om zeep.

Inderdaad, dan gaan we als bij louter toeval naar rechts op het ogenblik dat ze ons langs daar willen inhalen. En van het verschieten gaan we terug naar links van zodra ze ons langs daar willen inhalen.  :D  ;D

Citaat
Dan komen ze op de forums vertellen dat het oa. bij vrachtwagens veel te lang duurd om in te halen. ;) ;D :D >:(

Meen je dat nu? Zijn er die dat durven? Dat moeten dan van die gasten zijn die zelf een forum hebben, zitten te wachten op hun pensioen, zich 's maandagsmorgens al troosten met de idee dat het bijna vrijdag is, om 8 uur al op de klok kijken om te zien of het nog geen 4 uur is, en geen besef hebben van tijdsdruk ... :D ;D ;)

 :P

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Pinkers
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 17 oktober 2006 - 00:45:57 »
Een collega van mij rijdt met een bak met wielen waarvan ik het merk maar niet zal vernoemen en gebruikt zijn richtingaanwijzers helemaal niet meer (hierbij de 'eer' van het merk hooghoudend). Het bewuste merk heeft immers het systeem van de drie knipoogjes die Jozef al beschreven heeft: met een klein tikje tegen de hendel van de richtingaanwijzers laat men deze drie keer knipperen. Dit is uiteraard niet voldoende om een inhaalmanoeuvre uit te voeren. Het is dus ook mogelijk om de richtingaanwijzers permanent aan te zetten, zoals dat bij een gewone wagen kan. Net zoals bij een gewone wagen is de minieme stuurcorrectie bij een inhaalmanoeuvre onvoldoende om de richtingaanwijzers automatisch uit te schakelen. Dit moet dus manueel gebeuren. Echter, bij het bewuste systeem wordt door deze actie in de meeste gevallen de kortstondige werking van de richtingaanwijzers voor de andere richting geactiveerd.
Het hele ping-pong gebeuren om de richtingaanwijzers correct werkend te krijgen vergt blijkbaar zo lang en zo veel moeite dat bestuurders het opgeven voor ze het onder de knie hebben en gewoon geen richtingaanwijzers meer gebruiken.

Dit systeem zal wel al bij meerdere merken bestaan, ik heb namelijk ook anderhalf jaar met een auto gereden waar dit systeem opstond.
Ik wist het omdat de verkoper mij dat verteld had en 1 (één) keer heb ik dit voorgehad dat bij het handmatig uitschakelen de andere richting knipperde helemaal in het begin dat ik ermee reed.
Ik heb er nooit gebruik van gemaakt en vergat eigenlijk steeds weer dat het erop stond.
Voor wie dat argument gebruikt, die rijd met zo ene die ik had, om geen richtingaanwijzers te gebruiken vind ik maar een flauw excuus en zijn alle redenen goed om het niet te moeten doen. >:(

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Pinkers
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 17 oktober 2006 - 15:28:57 »
Zucht
Ik had les in een Opel Astra dat ook zo'n knipperlichten heeft. Dat was een ellende in het begin, ook bij mij ging het van links naar rechts naar links enz.
Dat was vooral de 1ste les leuk als je amper kan rijden en dan ook nog eens bezig bent met die pinkers.
Bij de Opel heb je nog de truuc dat als je die hendel de andere kant op beweegt dat die dan ook uitgaat maar dat werd er niet bij verteld.
Ik heb het ook veel voorgehad dat ik wilde inhalen en het licht na 3 keer knipperen uitgaat. Pas na 5 lessen of iets dergelijks kwam ik erachter dat dat onderdeel was van het systeem, ik dacht naïef dat het licht uitging door een stuurbeweging van mij.
Soms willen ze een systeem gebruiksvriendelijker maken maar maken ze het alleen maar gebruiksonvriendelijk en gevaarlijk.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 17 oktober 2006 - 15:30:49 door BBB »