Auteur Topic: van rijstrook veranderen  (gelezen 9085 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: van rijstrook veranderen
« Reactie #30 Gepost op: dinsdag 17 november 2009 - 10:00:09 »
Serieus, Bibi... Nu heb ik al op veel plaatsen geritst, en...  Ja, hier en daar zit er nog een gestoorde kerel in een truck die niet weet hoe het marcheert, maar over het algemeen wordt door iedereen vrij lang links door gereden en blijft het voorbijrijden dus beperkt...

Dat is sterk afhankelijk van waar die file is en wat die file veroorzaakt.

De fout zit 'm niet bij de automobilist die je van de baan drukt, maar in eerste instantie bij de voorliggers die te vroeg invoegen, en vervolgens bij jezelf door ofwel een automobilist van de baan te drukken of de rijbaan te blokkeren.

En raad eens wat mensen doen als ze zien dat een trucker de baan blokkeert? Dan gaan ze vroeg invoegen, want ja, ze moesten maar eens niet tussengelaten worden...

Je creƫert zo zelf het gedrag wat je stoort...

Het, of 1 van de grote problemen is dat autobestuurders niet kunnen verdragen dat er een vrachtwagen voor hen uit rijd.
Ook al rijd die vrachtwagen 10 km/u sneller dan zijzelf, ze gaan zich reppen om hem bij te benen en soms zelfs levensgevaarlijke stunts uithalen om hem in te halen om daarna weer gezellig 10km/u trager te rijden dan die vrachtwagen.
En dan maar zagen dat die vrachtwagen bumperkleeft.
Rijdt die vrachtwagen niet op de rechterrijstrook, ooooooooooooo maar dan rijd die zeker in de weg.
Dan heb je 3 mogelijkheden.
Ofwel worden ze agressief, gelukkig een minderheid.
Ofwel gaan ze vlug naar rechts in de hoop die vrachtwagen rechts te kunnen inhalen of "ne zit in ieder geval nie meer voor me neus".
Ofwel zijn ze intelligent genoeg om de situatie te snappen en ritsen ze zoals het hoort.

Aan u de keuze.
Wat doet dat ertoe bij traag rijdend fileverkeer en ritsen of dat nu een vrachtwagen is of een ander voertuig voor je?
Er over springen zal toch niet lukken in geen enkel geval.

wooter

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: dinsdag 17 november 2009 - 10:18:23 »
Bibi, als dat een vrachtwagen is die netjes bij zijn voorligger aansluit zie ik het probleem niet.

Als er in die vrachtwagen anderzijds een LUL zit die meters rijbaan onbenut laat, ja, dan wil ik daar voorbij want die chauffeur ontbreekt verkeersinzicht.

Begrijp ook niet waarvan jouw agressie tegen automobilisten tout court.  De meerderheid rijdt op de snelweg echt wel sneller dan jouw vrachtwagen hoor.  Daarom rijdt die vrachtwagen ook in de weg, want als het verkeer vlot zit die LUL in zijn cabine natuurlijk te denken aan zijn ecobonus.

Sinds kort rij ik met de motor naar het werk.  Onvoorstelbaar wat voor gaten automobilisten en vrachtwagenlullen laten vallen.  Door eerst 5 seconden stil te staan en dan gas te geven om je voorligger toch bij te halen en dan terug hard te remmen voor de volgende filegolf win je dus echt geen tijd, maar maak je de file voor de achterliggers enkel zuurder.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 17 november 2009 - 10:20:45 door wooter »

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 17 november 2009 - 10:39:32 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 00:56:35 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #33 Gepost op: dinsdag 17 november 2009 - 10:58:09 »
Ik heb helemaal geen agressieve gevoelens tegenover auto's, waarom zou ik, ik rij net zoals de meeste vrachtwagenbestuurders zelf met ene.
Dat laatste kan je van de meeste autobestuurders echter niet zeggen.

...  Daarom rijdt die vrachtwagen ook in de weg, want als het verkeer vlot zit die LUL in zijn cabine natuurlijk te denken aan zijn ecobonus.

:o ecobonus  ??? wat is dat?
Ik dacht dat we over vrachtwagenbestuurders bezig waren, niet over ambtenaren.
Ik dacht toch enige tegenstrijdigheid te bemerken met je daaropvolgende zin.

Sinds kort rij ik met de motor naar het werk.  Onvoorstelbaar wat voor gaten automobilisten en vrachtwagenlullen laten vallen.  Door eerst 5 seconden stil te staan en dan gas te geven om je voorligger toch bij te halen en dan terug hard te remmen voor de volgende filegolf win je dus echt geen tijd, maar maak je de file voor de achterliggers enkel zuurder.

En is je ecobonus (als die al bestaat voor vrachtwagenbestuurders) letterlijk en figuurlijk in rook opgegaan.
Aan de woordkeuze en koosnaampjes te bemerken ben ik in ieder geval niet diegene die met "agressie" zit tegenover andere bestuurders.

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #34 Gepost op: dinsdag 17 november 2009 - 11:49:03 »
Citaat van: wooter
Als er in die vrachtwagen anderzijds een LUL zit die meters rijbaan onbenut laat, ja, dan wil ik daar voorbij want die chauffeur ontbreekt verkeersinzicht.

Of wordt door zijn werkgever voor de zoveelste maal verplicht om opzoekwerk te verichten in zijn/haar formaliteiten! Of een volgende opdracht aan het noteren. Of is misschien wel in een ledige fles aan het plassen. Een stop om te plassen wordt door heel wat werkgevers van het loon afgetrokken. Helaas kennen vrachtwagenbestuurders geen gehoor voor heel wat onregelmatigheden die men als loondiefstal zou kunnen beschouwen. Alwaar voor dezelfde feiten op heel wat firma's de poorten zouden gesloten worden om tot staking over te gaan.

Citaat van: wooter
De meerderheid rijdt op de snelweg echt wel sneller dan jouw vrachtwagen hoor.  Daarom rijdt die vrachtwagen ook in de weg, want als het verkeer vlot zit die LUL in zijn cabine natuurlijk te denken aan zijn ecobonus.

Er zijn ook heel wat persopnenwagenbestuurders die regelrecht een hinder vormen voor de vrachtwagenbestuurders. Ten bewijze de veelvuldige klank en lichtspelen op de verschillende ringen.

Niet de vrachtwagenbestuurders hebben de vraag gesteld tot het invoeren van de begrenzing. Integendeel zelfs. De beleidsbureaucratie heeft geen flauw benul van wat ze aanrichten door absurde verplichtingen. Heel wat vrachtwagenbestuurders hebben hun ongenoegen al geuit tot welke hinder zij worden verplicht en gedwongen.

Nog wat geduld, wooter. Het treintje rijden is op komst dat nog bijkomende gevaren en ongevallen zal verwezenlijken ter hoogte de op en afritten. Ten onrechte zullen de wapens ook op de vrachtwagenbestuurders gericht worden die hiertoe ook geen enkele verantwoordelijkheid dragen.

25 jaar geleden voorspelde ook Ruddy Dieleman de op komst zijnde absurde maatregelen waar toen al de vrachtwagenbestuurders werden geviseerd. 

« Laatst bewerkt op: dinsdag 17 november 2009 - 11:56:26 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

wooter

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: dinsdag 17 november 2009 - 12:21:21 »
Bibi, als je blijft stilstaan terwijl je voorligger vertrekt, vervolgens een gat laat vallen omdat je uit je neus zit te eten of in de boekskes zit te kijken, dan op de gas gaat om dat gat dicht te rijden en terug stil te staan, ben je inderdaad niet eco bezig.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #36 Gepost op: woensdag 18 november 2009 - 00:01:56 »
Bibi, als je blijft stilstaan terwijl je voorligger vertrekt, vervolgens een gat laat vallen omdat je uit je neus zit te eten of in de boekskes zit te kijken, dan op de gas gaat om dat gat dicht te rijden en terug stil te staan, ben je inderdaad niet eco bezig.

Voor dergelijke bezigheden heb je echt geen vrachtwagen van doen. Dat kan je net zo goed met een fiets, bromfiets, motor, auto ja zelfs met een landbouwtrekker.

Niet alle vrachtwagenbestuurders hebben die gave wat ik blijkbaar ook heb.
Dit heb ik ondervonden na meerdere opmerkingen van passagiers die bij me in het voertuig zaten en begrijpelijker wijze op onbegrip stuit. Namelijk dat ik reageer op verkeerssituaties waar ik eigenlijk niet naar kijk. Na enkele opmerkingen ben ik er beginnen op letten en inderdaad dat is effectief zo.
Dat kan je maar "kweken" door veel ervaring wat dan langs de ene kant een geruststelling bied maar langs de andere kant een bijkomend gevaar wanneer je daarop gaat vertrouwen.

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #37 Gepost op: woensdag 18 november 2009 - 00:42:54 »
Citaat van: Bibi
Niet alle vrachtwagenbestuurders hebben die gave wat ik blijkbaar ook heb.
Dit heb ik ondervonden na meerdere opmerkingen van passagiers die bij me in het voertuig zaten en begrijpelijker wijze op onbegrip stuit. Namelijk dat ik reageer op verkeerssituaties waar ik eigenlijk niet naar kijk. Na enkele opmerkingen ben ik er beginnen op letten en inderdaad dat is effectief zo.
Dat kan je maar "kweken" door veel ervaring wat dan langs de ene kant een geruststelling bied maar langs de andere kant een bijkomend gevaar wanneer je daarop gaat vertrouwen.

Dit noemt men "op het gevoel rijden". Ook bij voorbaat kunnen inschatten wat een ander bestuurder gaat uitspoken zonder daarvan zijn voornemen kenbaar te hebben gemaakt. Het is instinctmatig door rijervaring dat bestuurders ertoe komen. Ik heb de voorgevoelens effectief kunnen overbrengen op mijn zoon. Maar dit vergt een paar weken oefening en tijd. En sommige bestuurders zullen het nooit aannemen ondanks de uren die je eraan besteed. Onder meer de onbekwamen in het verkeer en de chaosveroorzakers.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be