Inazuma
Substantieel?
Jij hebt niks substantieel, jij zit enkel met de Nederlandse regel in je achterhoofd.
Welk nut schrijf jij toe aan "naastbijgelegen" in die tekst?
Wat zegt het woordenboek over "naastbijgelegen"?
Niets , het bestaat niet.
Daarom lees ik gewoon wat de bedoeling was van de opstellers.
Op de drie laatste van mijn voorbeelden post 372 wil je zelfs niet antwoorden omdat je volgens mij duidelijk weet dat die toestanden frequent voorkomen in steden en dat geen enkele politierechter dit zal veroordelen, want dan zou dit allang gebeurt zijn.
Laat maar zitten nu, ik ken jou antwoord.
Je hebt niets om concreet aan te geven wat het wel betekent en je kan mij niet verwijten dat ik naastbijgelegen lees ipv dichtsbijgelegen, want het staat er zo.
Waar staat in de Belgische wegcode dat je niet op een kruispunt mag parkeren?
Waar staat in het verdrag van Wenen dat je niet op een kruispunt mag parkeren?
Een verlenging betekent in dezelfde richting doortrekken als je geen referentiepunten hebt aan de overkant om te verbinden. Zoals op een T kruispunt.
Dit zijn zaken die je niet kan weerleggen.
Ter verduidelijking, nog eens het verdrag.
Parkeren en stilstaan op de rijbaan is verboden op bijvoorbeeld spooroverwegen (want kruispunten staat er niet bij)
Parkeren is verboden en stilstaan toegelaten op de rijbaan aan spooroverwegen.
Dus op de spooroverweg mag je niet stilstaan en bijgevolg ook niet parkeren.
Stilstaan is wel toegelaten op de toegangswegen naar de spooroverweg.
Nu hetzelfde voor kruispunten.
Parkeren en stilstaan op rijbaan is niet verboden op kruispunten.(kreuzungen staat niet bij het verbod stilstaan en parkeren)
Parkeren is verboden en stilstaan toegelaten op de rijbaan "aan" of in het engels " on approaches to" kruispunten.
Er staat in het parkeerverbod ook niet "auf".
Men had kunnen schrijven an Bahnübergängen (want auf staat al bij het verbod stilstaan en parkeren), auf kreuzungen enz
Maar dat staat er niet, in geen enkele taal.
ART 23
a) Jedes Halten und Parken eines Fahrzeugs AUF der Fahrbahn ist verboten
i)
AUF Fussgängerüberwegen, auf Radfahrüberwegen und auf Bahnübergängen;
ii)
auf den Schienen von Strassenbahnen oder Eisenbahnen auf der Strasse oder so dicht an den Schienen, dass der Verkehr dieser Schienenbahnen oder Eisenbahnen behindert werden könnte, sowie, vorbehaltlich der Möglichkeit für die Vertragsparteien oder ihre Teilgebiete, gegenteilige Bestimmungen zu erlassen, auf Gehwegen und Radwegen.
3. c) Jedes Parken eines Fahrzeugs auf der Fahrbahn ist verboten:
i) an Bahnübergängen, Kreuzungen, Omnibus—, Oberleitungsomnibus— und Schienenfahrzeug—Haltestellen innerhalb der in den innerstaatlichen Rechtsvorschriften festgelegten Entfernungen;
Als morgen de wegcode wordt aangepast naar Nederlands model, dan zou jij kunnen zeggen "ziejewel"
Maar dat heeft er niets mee te maken.
Ik sta niet achter de ene of de andere interpretatie, ik verklaar alleen wat er nu staat.
Ik heb ergens in dit topic gelezen dat jij van wegcode.be bent gesmeten. Je hebt de vaag van Sniper overgenomen naar christophoros om wegcode.be belachelijk te maken, zo voel ik dat toch aan, en ergens heb ik ook in dit topic gelezen dat er agenten zijn die ondertussen boetes uitschrijven voor parkeren aan de doorlopende kant van een T kruispunt en nog wel voor art 24.7.
En dan kom ik jou doodleuk vertellen dat je geen enkel substantiel gegeven hebt om dit aan te tonen.
Jij verwijt wegcode.be dat al wat zij beweren de waarheid zou moeten zijn zonder te funderen.
Maar waar is jou onderbouwing Inazuma?
Jij bent slim genoeg om op sommige vragen niet te antwoorden.