Auteur Topic: Mij zullen ze niet pakken!  (gelezen 5044 keer)

Offline Rafael

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Mij zullen ze niet pakken!
« Gepost op: woensdag 25 oktober 2006 - 23:01:14 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 25 oktober 2006 - 23:03:12 door Rafael »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Mij zullen ze niet pakken!
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 26 oktober 2006 - 08:43:37 »
http://www.flurl.com/item/Fuck_da_Police_u_197202

Geen enkele agent die er aan denkt om de banden stuk te steken?

Dat zou in deze situatie niet helpen. Hoewel het zeer slecht is voor de band en de velg, kun je met een lekke band nog wel tegen lage snelheid rijden. Vele mensen die op een autosnelweg een lekke band krijgen, nemem er deze kosten graag bij om tot op een parking te rijden, in plaats van op de pechstrook te blijven staan en hun leven te riskeren.

Citaat
En wat voor belachelijke gummy stokjes hebben die weer vast?

Volgens mij voldoende om een onguur element een lesje te leren. Maar niet om er op een auto mee te slaan.

Citaat
Het lijkt wel alsof het een gepanserde auto is...
Ze zouden beter met hun zaklamp slaan, geen probleem om dan een raam aan diggelen te krijgen...

Een zijruit van een auto is sterk, hoor Rafael. Leg zo een zijruit met de uiteinden op twee houten blokken, en ga er maar gerust opstaan in het midden: de ruit zal doorbuigen, maar niet begeven.

Carjackers die een zijruit inslaan, hebben onder hun kleding zware metalen hulpstukken op hun ellebogen zitten. Mocht er ooit iemand met de blote hand je zijruit inslaan, dan mag je er gerust in zijn dat die persoon vervolgens niet veel meer zal kunnen doen met die hand.

Citaat
De agent op de moto mag trouwens van geluk spreken dat zijn moto blijft liggen, en zo voorkomt dat de auto over hem kan rijden lijkt me..

Inderdaad. Hier in België zou het me ook niet verwonderen dat ze zo onvoorzichtig zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 26 oktober 2006 - 13:51:21 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 26 oktober 2006 - 16:57:04 »

Akkoord, maar toch, ze hadden met hun zaklamp moeten proberen ;D

Licht is belangrijk voor die mannen, hoor Rafael. Jaren geleden is er op de E313 eens een vrachtwagen met varkens gekanteld. De rijkswachters hebben toen hun best gedaan om die varkens te vangen vóór het donker was. Zo vermeden ze dat ze elkaar zouden pakken.  :D ;D ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Bertje

• Gevorderde
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 26 oktober 2006 - 23:18:38 »
Geen enkele agent die er aan denkt om de banden stuk te steken?

En hoe zou je dat aanpakken bij een heen-en-weer rijdende auto met een bestuurder waarvan je in de verste verte niet weet wat hij de volgende seconde gaat doen?

Autoruiten inslaan is niet gemakkelijk omdat deze bol staan naar buiten toe. Als je echter een beetje wringt met een schroevendraaier en een kracht naar buiten toe uitoefent, ligt zo'n ruit voor je het weet in splinters. Dit is natuurlijk niet mogelijk bij een rijdende wagen.

Het soort zaklamp dat jij bedoelt zullen ze allezinds niet bijhebben (er ligt misschien wel een in de koffer van de wagen); een type dat 4 D cellen nodig heeft is 30 à 40 cm lang en draag je niet zomaar overal mee naartoe. Veel agenten lopen echter wel met een vuurwapen rond (op de Britse bobbies na dan) dat zich, mits voldoende veiligheidsmaatregelen, beter leent tot het inslaan van een ruit dan een verende wapenstok.

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 26 oktober 2006 - 23:33:36 »

Offline Bertje

• Gevorderde
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 27 oktober 2006 - 19:05:01 »
En hoe zou je dat aanpakken bij een heen-en-weer rijdende auto met een bestuurder waarvan je in de verste verte niet weet wat hij de volgende seconde gaat doen?

Een band is stevig, oké, maar mits een goed mes, kan je het er zo insteken veronderstel ik.

Toch niet. Een autoband bestaat uit verschillende lagen vezels (katoen, synthetische vezels, Kevlar, ...) en stalen strips. Als je een band wil doorsteken heb je dus een dun scherp voorwerp nodig (zoals een stalen spijker). Bovendien loopt de band maar heel traag leeg zolang het scherpe voorwerp dat je gebruikt erin blijft zitten. Ook als je het eruit haalt zal de band niet zo snel (als je wel zou willen) leeglopen doordat de vezels en het rubber de opening dichtknellen. Eigenlijk heb je dus een dun hol buisje nodig met een scherpe punt. En dan nog kan het ettelijke minuten duren voor de band is leeggelopen.
Banden laten leeglopen is een tactiek die eerder bruikbaar is om bij een interventie een (gekende) vluchtauto onklaar te maken.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 27 oktober 2006 - 19:13:17 »
In de USA gebruiken ze toch van die balken met spijkers erop (heeft mij al veel arrestaties opgeleverd in NFSMW  ;))
Ik heb het ook weleens bij cops gezien. Dat werkt toch effectief?

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 28 oktober 2006 - 22:01:25 »
In Engeland werd dat ook veel gebruikt om joyriders te pakken te krijgen. Het is een soort ketting met stalen pinnen op die vlak voor de wagen over de weg wordt gegooid, ik dacht dat ze het een stinger noemden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519