Dag aan allen. Sinds gisteren ben ik geregistreerd op dit forum dat ik bij toeval ontdekt heb. Ik stel me even voor:
Ik ben Dirk, woon in Wommelgem (Antwerpen), wordt dit jaar 55
en zit na bijna 13 jaar vrachtwagenchauffeur te zijn geweest, "tussen twee jobs".
Vorig jaar werd ik samen met 11 andere gelukkigen geselecteerd door Cevora om een opleiding te volgen voor Rijschoollesgever Brevet II.
Het ging om een versnelde opleiding. In slechts enkele weken(!) dagonderwijs werden we klaargestoomd voor het schriftelijke examen. Het betreft een pilootproject. Men wil op deze manier het grote tekort aan rijschoollesgevers enigszins wegwerken.
Kandidaten ondergaan een serieuze screening en moeten eigenlijk solliciteren om de opleiding te mogen volgen. De opleiding is enkel voor werkzoekenden, gratis en erkend door de VDAB, waardoor je nog aanspraak kunt maken op een aantal extra voordelen (Vb. een Lijn-abonnement)
Het zijn heftige weken, maar gemotiveerde doorzetters geraken er door én slagen voor de examens.
Ik helaas niet. Door een serieuze blunder tijdens het schriftelijke examen (antwoorden op de verkeerde papieren geschreven
), werd mijn examen ongeldig.
Op 30 januari a.s. waag ik een nieuwe poging. Als ik slaag voor de examens, kan ik aan de slag als stagiair in een grote Antwerpse rijschool en heb ik terug een (toffe) job.
Ik ben iemand die op een correcte manier aan het verkeer wil deelnemen. Volgens de regels (verkeerswet) en met respect voor alle andere weggebruikers. In de mate van het mogelijke, wel te verstaan.
Autorijden begint met het goed kennen en beheersen van je voertuig en een goede kennis van het verkeersreglement en het toepassen daarvan op de openbare weg.
Precies twee belangrijke dingen waar wij, Belgen, niet echt goed in zijn. We rijden maar op. En hoe groter en duurder de auto, des te minder moet je je iets aantrekken van wetten en mensen op de baan. Denkt men.
Als rijïnstructeur-in-spe, kan ik door (jonge) mensen goed en verstandig te leren autorijden mijn bijdrage leveren aan een beter en veiliger wegverkeer.