Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 903002 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #30 Gepost op: maandag 01 februari 2010 - 02:35:29 »
Ik stel al ettelijke jaren dat of het lastenboek niet deugt of dat het niet gevolgd wordt, maar het is blijkbaar niet of-of, het is en-en ...

Ik weet al meer dan 20 jaar met 100% zekerheid dat het en-en is.

Of het ondertussen veranderd is weet ik niet maar een voorbeeld van een regeltje die ik toen ongeveer gelezen heb hoe we betonstroken verplicht moesten aanleggen/herstellen.
Een hele omschrijving voor de bekisting en dergelijke meer en een zinnetje waarvan mijn haren omhoog kwamen. "het beton dient gegoten te worden op een bedje van xx cm zand..."

Zand nota bene, ik dacht dat het toch algemeen geweten is dat wanneer je een stabiele ondergrond nodig hebt je zeker geen zand mag gebruiken. Zeker niet op een verhoogde bedding of wanneer er langs beide kanten een (diepe) gracht is die met regelmaat (zou moeten) uitgebaggerd worden en daarop voortdurend (zwaar) verkeer, regen, wind, ijzel, sneeuw,...
Zelfs binnenshuis gebruikt men sinds jaar en dag al lang geen zand meer, ook al wordt het daar veel minder belast en bovendien vastgehouden in een kuip tussen de buitenmuren/funderingen.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #31 Gepost op: maandag 01 februari 2010 - 02:43:07 »
...Ook dat is twee jaar geleden aan het licht gekomen met de nodige huiszoekingen en dergelijke. ...

Niet enkel de nodige......ma  :-X beroepsgeheim......of zoiets. :-[
Onderzoek afwachten.

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 20:03:54 »
Citaat van: Sonic (op GRO)
Onlangs begon ik op een sneeuw/ijzelplek te schuiven in een bocht van 90 graden en dit aan een snelheid van 20 km per uur. Mijn wagen heeft geen winterbanden en geen ABS en is al meer dan 10 jaar oud.
Het voertuig begon al wat te schuiven net voor de bocht toen ik voorzichtig afremde, vervolgens stuurde ik de bocht in maar slipte heel traag richting voetpad, ik loste mijn rem, trapte mijn koppeling in en stuurde tegen waardoor ik in de andere richting begon te schuiven, eens in het midden van de weg stuurde ik opnieuw tegen en gaf wat gas en liet de koppeling omhoog komen waardoor het voertuig zich (eindelijk) terug recht begon te gedragen op de weg, jammer genoeg tikte ik bij dit manoeuver een paaltje aan en liep ik wat blikschade op.
Amai, gisteren bijna hetzelfde meegemaakt... Ik liet mijn gas los omdat ik wist dat er een bocht kwam (ook 90°) en ik reed ook amper 20km/u. Geen winterbanden, geen ABS, ... Ik voelde me echt plots wegschuiven, auto bleef maar naar voor en naar rechts gaan, recht richting een lantaarnpaal uiteraard :P Tegensturen en vooral niet naar de paal kijken, hehe :) Gelukkig hier geen blikschade!

Ik weet eigenlijk niet precies meer wat ik gedaan heb (qua pedalen)... In elk geval niet de rem ingetrapt. Ik denk dat ik wat met de koppeling heb gespeeld en toen kreeg ik terug grip.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #33 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 20:05:28 »
en vooral niet naar de paal kijken, hehe
;)

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #34 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 20:07:58 »
Daarnet in het nieuws: het budget per km weg ligt in België het laagst in Europa terwijl we het drukst bereden en dichtste wegennetwerk hebben  ::)

Frankrijk besteed bijna het dubbele per km dan wij  :o

Wat doen ze met in godsnaam met ons geld ?????  >:(

En hetgeen ze besteden gaat dan nog naar drempels en andere nutteloze brol  :'(

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #35 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 20:13:43 »
Wat doen ze met in godsnaam met ons geld ?????  >:(
Gebruiken voor bloembakken, snelheidsremmers, verkeersdrempels, ... vooral niet voor signalisatie en wegdekvernieuwingen.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #36 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 20:21:10 »
Zondag reed ik met het gezin voor de laatste dag winter-Efteling naar Kaatsheuvel in Nederland. Blijkbaar hebben ze sinds zondag een slalomhelling in Mechelen. Op de brug van de Postzegellaan over het kanaal zijn al twee putten ontstaan waardoor je hier moet slalommen, er zijn afsluitingen geplaatst. Dit is één van de drukste invalswegen van Mechelen, beter te mijden de eerste dagen.
Onmiddellijk viel me ook de slechte staat op van de E19, zelfs in het gloednieuwe stuk (gelegd in september 2009) van Kontich naar de Craeybeckxtunnel zitten grote gaten ! Eenmaal in Nederland gekomen heb ik echter geen enkel gat meer in de snelweg gezien. De route liep over de E19, dan A58 richting Tilburg, A27 richting Gorinchem (A58 was afgesloten) en dan de A59 richting Den Bosch. Hoewel sommige stukken al duidelijk ouder waren was er toch geen schade. Bizar, in België springen zelfs gloednieuwe snelwegen aan stukken !

Op het viaduct ter hoogte van het sportpaleis werd ik toch verrast door enige gladheid. Ik reed uiterst links en daar leken nu en dan ijsplekken te liggen. De voegen van de brug maakten deze situatie erger. Door niet te panikeren is er niks ergs gebeurd. Misschien een inschattingsfout van mij, tot dan toe was alles open, die ijsplekken waren nauwelijks zichtbaar en ik reed waarschijnlijk net te snel (of net niet te snel want ik heb het gered). In ieder geval werd ik geholpen door de elektronica van de wagen, wat ik voelde en ook op het dashboard zag. Al bij al worden we wijzer van onze eigen ervaringen en dit was er dan weer zo ééntje.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #37 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 21:50:57 »
Eenmaal in Nederland gekomen heb ik echter geen enkel gat meer in de snelweg gezien.
in Nederland hebben ze ook geen winters zoals hier hé
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #38 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 21:52:40 »
Wat doen ze met in godsnaam met ons geld ?????  >:(
Gebruiken voor bloembakken, snelheidsremmers, verkeersdrempels, ... vooral niet voor signalisatie en wegdekvernieuwingen.
Verdrijvingsvakken verven, onnodige snelheidsborden* en verkeersborden zetten...
flitscontainers 66.000 € , flitspalen ´xx.000 €

* vb. 40 borden meer per 15 km ex-90 weg:
maps.google.be: 15 km N29 Tiensesteenweg tussen Bekkevoort en Tienen volledig 70 kmh

heeft zo ca. 40 extra C43-70 borden bijgekregen met een viertal extra flitspalen langs de wegas.

Dit is via de N2 een hoofdverbindingsweg van Diest naar Tienen.
(vroeger overal 90 behalve door de bbk van enkele dorpen waar het -net ervoor 70- dan 50 -soms schoolzone30- wordt)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 02 februari 2010 - 21:55:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #39 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 21:57:39 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #40 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 22:02:49 »
Eenmaal in Nederland gekomen heb ik echter geen enkel gat meer in de snelweg gezien.
in Nederland hebben ze ook geen winters zoals hier hé
 ;D  ;)

Nederland zou ook wegdekproblemen hebben maar wel enkel met fluisterasfalt (uitzetten)

Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeer_Open_Asfalt#Incidenten
In januari 2009 bleek tijdens een periode met sterke vorst dat uitzonderlijk veel steenslag losliet uit de bovenste laag van het ZOAB op snelwegen. Dit veroorzaakte veel schade aan ruiten en lak van voertuigen op deze wegen[3]. De oorzaak ligt in rafeling als gevolg van eerder ontstane scheurvorming van de kleeflaag tussen de steentjes waarin vocht uitzet door de vorst. Op veel plaatsen waren noodreparaties nodig.

Automobilisten willen geld
« Laatst bewerkt op: dinsdag 02 februari 2010 - 22:05:52 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #41 Gepost op: dinsdag 02 februari 2010 - 22:07:43 »
* vb. 40 borden meer per 15 km ex-90 weg:
maps.google.be: 15 km N29 Tiensesteenweg tussen Bekkevoort en Tienen volledig 70 kmh

Das door die lintbebouwing hé zeg, toch duidelijk te zien op de satelietbeelden zeker! ;)
  ;D
Bij de lintbebouwing is het 50...  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #42 Gepost op: woensdag 03 februari 2010 - 09:20:39 »
Vandaag nog niet veel meegemaakt, maar ik heb wel een groep "meer geld voor wegenbouw" aangemaakt op FB om meer geld voor wegen te eisen.
Momenteel ben ik nog het enige lid, ik hoop dat er veel bijkomen ...
Indien niet, moet ik besluiten dat het de mensen egl geen bal interesseert wat er hier gebeurt

Ik wou egl dat ik dat ook kon zeggen; als ik ooit nog maar een kans krijg om hier te vertrekken zal ik het ook niet laten

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #43 Gepost op: woensdag 03 februari 2010 - 10:25:54 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #44 Gepost op: woensdag 03 februari 2010 - 12:03:51 »