Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906102 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #60 Gepost op: donderdag 04 februari 2010 - 21:31:28 »

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #61 Gepost op: donderdag 04 februari 2010 - 21:37:45 »
Ook weer miserie met m'n Mio GPS. Weer zo blij als iets dat het ding gratis gekregen is, anders had ik serieus pijn van de miskoop. Snelwegen zo weinig mogelijk gebruiken, maar toch direct naar de snelweg gestuurd worden. Ik ken mijn weg ongeveer, en weiger te volgen. Na 3 km te horen dat ik moet 'omkeren indien mogelijk' heeft het ding dan toch door dat ik een andere route wil. Ook een km of 5 tussen de weien gezeten, eigenlijk nog een geluk bij een ongeluk. Geen irritante chauffeurs in mijn omgeving, en maximum 90 km/u ;-) Niet zo aan te raden, maar toch fijn dat je zelf je snelheid mocht kiezen.
Lijkt wel onze Garmin... :P Toen ik leerde rijden namen we die steeds mee om een plan van de omgeving bij te hebben, zodat papa op tijd kon zeggen wanneer er een kruispunt was waar ik af moest... (Anders stond ik op het kruispunt "papa? Links of rechts?")
Anyway, dat ding stuurde ons van Kontich naar Hoboken via de E19 en de Ring...

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #62 Gepost op: donderdag 04 februari 2010 - 21:53:17 »
Wat heb je in je Golf ?
http://www.volkswagen.de/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/beratungundkauf/infotainment/radionavigationssysteme.html
op VW.be niet te vinden

RNS 310. Inderdaad niet te vinden op de .be site, eerste keer dat ik die informatie vind. Jammer genoeg wel nergens een complete manual te vinden.
Wie zoekt die vindt, ik ben zeker dat de Amundsen van Skoda identiek is als een RNS310 (op Blaupunkt zelf heb ik niets gevonden)

Bron: http://new.skoda-auto.com/com/service/documentation/octavia/Pages/0609.aspx

Engels zal wel geen probleem zijn:
http://ws.skoda-auto.com/download/4all/Documentation/en/Octavia/0609/navigation/A5FL_Octavia_Amundsen_NavigationSystem.pdf
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 februari 2010 - 22:04:05 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #63 Gepost op: donderdag 04 februari 2010 - 22:02:14 »
Wat heb je in je Golf ?
http://www.volkswagen.de/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/beratungundkauf/infotainment/radionavigationssysteme.html
op VW.be niet te vinden

We hebben een gelijkaardig systeem op onze Touran.

De afbeeldingen op de pagina waar Michel naar verwijst, is wat er in het midden in het stuurbord zit. Maar bij gebruik van de navi worden op het instrumentenpaneel vóór de bestuurder aanduidingen zoals verbruik e.d. vervangen door de voornaamste aanduidingen die op het grote scherm van de navi verschijnen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #64 Gepost op: donderdag 04 februari 2010 - 22:11:23 »
Trouwens... Wat ik vandaag weer heb meegemaakt... Ik wou iemand van rechts zijn voorrang geven. Deze persoon vond dat duidelijk raar want hij reed maar 5cm vooruit en stopte dan terug. Mijn achterligger had het hier duidelijk niet op begrepen en begon wat luidruchtig te worden. Wanneer ik aanstalten maakte om toch door te rijden, besefte de rechtse persoon dat hij voorrang had en reed weer 5cm vooruit... om dan weer even te wachten... Weer een scheldtirade (claxon) van die achter mij... Uiteindelijk dan maar doorgereden en midden op het kruispunt voorbijgestoken door het camionetje van Horeca Plus dat achter me hing...
(Voor de kenners: het kruispunt waar je Polderstad binnenrijdt... Ik reed van de nieuwe brug naar het centrum langs de spoorweg naar boven)

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #65 Gepost op: donderdag 04 februari 2010 - 23:13:10 »
Ik heb m'n lesje wel geleerd... Alles in de driehoek Antwerpen-Brussel-Lummen is een ramp om te rijden...  En wat ligt daar middenin?  Yup...

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #66 Gepost op: vrijdag 05 februari 2010 - 01:32:49 »
Ook weer miserie met m'n Mio GPS

Het enige dat niet gans de dag aan uwe kop zit te zagen, is een TomTom.
Van een Garmin krijg ik de weubben.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #67 Gepost op: vrijdag 05 februari 2010 - 01:55:28 »
De afgelopen week ...

« Laatst bewerkt op: woensdag 10 augustus 2011 - 02:06:26 door jozef »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #68 Gepost op: vrijdag 05 februari 2010 - 02:29:28 »
... Alles in de driehoek Antwerpen-Brussel-Lummen is een ramp om te rijden...  En wat ligt daar middenin?  Yup...

Heist-op-den-berg, al kan je net zo goed Oost-Vlaanderen zeggen want daar is het net zo erg, zoniet erger.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #69 Gepost op: vrijdag 05 februari 2010 - 15:41:37 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #70 Gepost op: vrijdag 05 februari 2010 - 16:00:19 »
Gemachtigd opzichter; ik ben de enige uit die rijrichting, maar toch springt ze nog snel voor mij om wat kinderen over te laten. Tja, het zij zo. Het wringt alleen dat ze dan blijft staan voor andere kinderen die nog in de verte zijn. In "mijnen tijd" moesten we eerst als groep wachten, dan werden de auto's tegengehouden, en dan moesten we allemaal tegelijkertijd over.

Rafael, had je die handleiding van jouw VW-Navi, de RNS 310 al gevonden-gelezen ?

Engels zal wel geen probleem zijn:
http://ws.skoda-auto.com/download/4all/Documentation/en/Octavia/0609/navigation/A5FL_Octavia_Amundsen_NavigationSystem.pdf

http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2093.msg22356.html#msg22356
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 februari 2010 - 16:03:30 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #71 Gepost op: vrijdag 05 februari 2010 - 16:07:32 »
(Voor de kenners: het kruispunt waar je Polderstad binnenrijdt... Ik reed van de nieuwe brug naar het centrum langs de spoorweg naar boven)

Als ik het goed begrijp, Jari, volgde jij dus de Schroeilaan naast de spoorweg, en wilde je linksaf de spoorweg overrijden om dan via de Berkenrodelei naar het centrum van Hoboken te rijden?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #72 Gepost op: vrijdag 05 februari 2010 - 16:20:37 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #73 Gepost op: vrijdag 05 februari 2010 - 17:08:57 »
Ik was in ieder geval gelukkig dat het ook overweg kan met SDHC kaartjes van 8 GB (tot 32 GB blijkbaar), want de garage kon me dit niet met zekerheid zeggen, enkel dat er geen bij zou zitten. Het kaartje heb ik 2 weken geleden al aangeschaft, om die extra 'pluk-de-burger' belasting voor te zijn.
Inderdaad tot enorme 32 GB opslagcapaciteit, en vooral ge hebt helemaal geen PC nodig, gewoon alles intern.
(was trouwens een wereldpremiere in 2008 = http://www.autosieger.de/article16575.html )

Trouwens ook zeer goede radio (ontvangst), met dubbeltuner en dubbele antenne, vooral voordelig voor beste en snelste TMC-medelingen (geen route-instelling nodig)  en natuurlijk om files te ontwijken (automatisch beste TMC/FM-zender).
(mijn oude Becker Traffic HS heeft ook een dubbele tuner)

Krijgt overigens zeer goede kritiek:
http://www.testberichte.de/p/volkswagen-tests/infotainmenteinheit-rns-310-testbericht.html
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #74 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010 - 02:18:40 »
Gemachtigd opzichter; ik ben de enige uit die rijrichting, maar toch springt ze nog snel voor mij om wat kinderen over te laten. Tja, het zij zo. Het wringt alleen dat ze dan blijft staan voor andere kinderen die nog in de verte zijn. In "mijnen tijd" moesten we eerst als groep wachten, dan werden de auto's tegengehouden, en dan moesten we allemaal tegelijkertijd over.
De huidige manier is veel milieuvriendelijker hé ... Kinderen Baas !

Het doet me denken aan de verkeersregelaars van de Lierse Politie die van de week het verkeer stonden te regelen na de afloop van een voetbalmatchke (Lierse - ??? )
Terwijl ze het verkeer op de Ring eindeloos tegenhielden, om een zeer discontinue reeks auto's vanuit een dwarsweg door te laten, groeide er op die Ring een stevige file met gegarandeerd meer voertuigen dan ze doorgelaten hebben ... Goed bezig dan !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder