Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906053 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #75 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010 - 03:19:49 »
Gemachtigd opzichter; ik ben de enige uit die rijrichting, maar toch springt ze nog snel voor mij om wat kinderen over te laten. Tja, het zij zo. Het wringt alleen dat ze dan blijft staan voor andere kinderen die nog in de verte zijn. In "mijnen tijd" moesten we eerst als groep wachten, dan werden de auto's tegengehouden, en dan moesten we allemaal tegelijkertijd over.
De huidige manier is veel milieuvriendelijker hé ... Kinderen Baas !

En als die kinderen dan voor de eerste keer de straat alleen oversteken "vergeten" ze dan dat er ook andere weggebruikers zijn. :o ::)

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #76 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010 - 12:18:56 »
Gemachtigd opzichter; ik ben de enige uit die rijrichting, maar toch springt ze nog snel voor mij om wat kinderen over te laten. Tja, het zij zo. Het wringt alleen dat ze dan blijft staan voor andere kinderen die nog in de verte zijn. In "mijnen tijd" moesten we eerst als groep wachten, dan werden de auto's tegengehouden, en dan moesten we allemaal tegelijkertijd over.
De huidige manier is veel milieuvriendelijker hé ... Kinderen Baas !
En als die kinderen dan voor de eerste keer de straat alleen oversteken "vergeten" ze dan dat er ook andere weggebruikers zijn. :o ::)

Idd het leren wachten op auto´s, L-R-L-R kijken, snellere auto´s inschatten, is er wslk niet meer bij.  ???

Weten de kinderen ook dat ze niet altijd voorrang krijgen als ze een zebrapad willen/moeten benutten ?

*Of worden de kinderen-scholieren = voetganger dat allemaal toch nog aangeleerd ?

*Verkeersonderricht op school, in D komt de politie zelf naar de scholen. (2 klein-bengels aldaar  ;))

Ook het verbod over te steken op onoverzichtelijke plaatsen achter geparkeerde  auto´s, bochten, heuvels, enz...
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 februari 2010 - 12:25:06 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #77 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010 - 16:08:15 »

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #78 Gepost op: zaterdag 06 februari 2010 - 18:24:01 »
Trieste mensen, werkelijk. Ik parkeer mijn auto in het centrum, in de parkeerstrook rechts van de rijbaan. Beetje verderop zie ik een Golf IV staan, die met zijn linkerwielen net op de lijn van het vak staat. Bij terugkomst aan mijn auto (10 minuten later) zie ik dat hij zijn linkerspiegel nu mist. De kap ligt voor zijn auto, en de spiegel zelf hangt er aan te bengelen. Geen papiertje te zien, geen persoon te zien, niets. Jammer dat ik niets gehoord heb, want ik had maar al te graag een nummerplaat doorgegeven als vluchtmisdrijf.

Zoals met onderzoeken, Rafaël. Iedereen weet het wel of heeft wel iets gezien. Tot men vraagt om een verklaring als getuige of als inlichtingen. Dan is men verbaasd dat criminele dossiers niet worden opgelost.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #79 Gepost op: zondag 07 februari 2010 - 15:27:01 »

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #80 Gepost op: zondag 07 februari 2010 - 22:11:33 »
Prijzen opgezocht van Sunparks verblijven voor begin april. Sunparks Eifel in Duitsland is zowat 40% goedkoper dan alle andere parken, klonk direct interessant. Tot ik het weerbericht ging zoeken van dat gebied, het vriest daar nog steeds.. April zou daar een gemiddelde dag temperatuur hebben van 11°, en nacht temperatuur van 3°. 5 zonuren per dag.. Misschien toch maar beter verderzoeken en daar weg blijven met zomerbanden..

Alleen al voor de mentaliteit op te snuiven zou ik het niet nalaten. Mag het nog onder 0° zijn. Trouwens ook een mooie omgeving zoals monschau, Ruhrsee...
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #81 Gepost op: zondag 07 februari 2010 - 23:49:13 »
Misschien moeten we 07/02 uitroepen tot nationale dag van de middenstrookklevers, het was vandaag zeer erg.

Vooral een idioot die met zijn Zafira aan 95 km/u op de middenstrook reed tussen ranst en Wommelgem. Telkens iemand hem probeerde in te halen acceleerde hij duidelijk door naar ongeveer 110 km/u. Als die persoon er uiteindelijk voorbij was liet hij zich terug afzakken tot 95 km/u. Er rijden zieke geesten rond tegenwoordig.

Aan de afrit van Mechelen-zuid wou er dringend nog iemand af, hij komt van uitrst links naar de afrit gezwiept. Ik zie hem komen maar ga niet vol in de remmen om hem tussen te laten, een andere uilskuiken reed te dicht achter me. Dan maar een geluidsignaal voortbrengen ! Hij heeft de volgende afrit kunnen nemen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #82 Gepost op: zondag 07 februari 2010 - 23:51:31 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #83 Gepost op: maandag 08 februari 2010 - 08:55:56 »
Deze morgen beginnen filefilteren vanaf... Bekkevoort!  Circa 44 kilometer van filerijden en stilstaande files...  En dit vanaf 6u20!

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #84 Gepost op: maandag 08 februari 2010 - 16:20:50 »
Alleen al voor de mentaliteit op te snuiven zou ik het niet nalaten. Mag het nog onder 0° zijn. Trouwens ook een mooie omgeving zoals monschau, Ruhrsee...

Ik zou er graag heen gaan, daar niet van, maar ik ben niet in de mogelijkheid. Ik heb dan geen beschikking over winterbanden...

Zou je geholpen zijn met winterbanden Michelin's maat 185/R65/15? Indien je daarmee kan geholpen worden wil ik ze jou gratis ter beschikking stellen voor de periode van uw verblijf in Duitsland. Laat maar iets weten. Zijn, uiteraard, in uitstekende staat.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #85 Gepost op: maandag 08 februari 2010 - 18:36:40 »
Prijzen opgezocht van Sunparks verblijven voor begin april. Sunparks Eifel in Duitsland is zowat 40% goedkoper dan alle andere parken, klonk direct interessant. Tot ik het weerbericht ging zoeken van dat gebied, het vriest daar nog steeds.. April zou daar een gemiddelde dag temperatuur hebben van 11°, en nacht temperatuur van 3°. 5 zonuren per dag.. Misschien toch maar beter verderzoeken en daar weg blijven met zomerbanden..

Je bent in Duitsland enkel verplicht om met winterbanden te rijden als de weersomstandigheden het vereisen. De kans dat dat begin april in de Eifel nog zo is, is te verwaarlozen.

Mocht je toch gepakt worden met zomerbanden wanneer winterbanden vereist zijn, dan bedraagt de boete 20 Euro als je daardoor het verkeer niet gehinderd hebt en 40 Euro als je daardoor het verkeer wel gehinderd hebt (er zijn ook 3 strafpunten in Flensburg voorzien, maar die zijn op jou niet van toepassing, omdat je je woonplaats niet in Duitsland hebt).

Enkel bij een aanrijding krijg je sowieso een deel van de aansprakelijkheid toegewezen als winterbanden vereist waren en je met zomerbanden reed.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #86 Gepost op: maandag 08 februari 2010 - 20:15:54 »
Komende van Mechelen centrum aan de oprit E19 rr Antwerpen. Maar liefst drie botsabsorbeerders achter elkaar geplaatst voor kleine werkjes aan het wegdek. Waar zijn we aan toe voor de Belgische bestuurders?
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #87 Gepost op: maandag 08 februari 2010 - 20:48:59 »
Als we nu eens in plaats van een alcoholslot of een snelheidsbegrenser, zwarte doos enz..... elke auto in België ombouwen tot botsabsorbeerder.  :-X

Een gat in de markt  ;D (en vele gaten op de openbare wegen  :'( )

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #88 Gepost op: maandag 08 februari 2010 - 20:52:54 »
[quote author=marc annemans link=topic=2093.
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 augustus 2011 - 02:07:06 door jozef »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #89 Gepost op: maandag 08 februari 2010 - 21:00:40 »
(Voor de kenners: het kruispunt waar je Polderstad binnenrijdt... Ik reed van de nieuwe brug naar het centrum langs de spoorweg naar boven)

Als ik het goed begrijp, Jari, volgde jij dus de Schroeilaan naast de spoorweg, en wilde je linksaf de spoorweg overrijden om dan via de Berkenrodelei naar het centrum van Hoboken te rijden?
Nee, ik kwam van de nieuwe brug en wilde gewoon de spoorlijn volgen (daar waar het zo steil omhoog gaat) richting "den Bell". Dus ik stak rechtdoor het kruispunt over.