Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906054 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #105 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 09:11:52 »
en er ligt weer eens 1 cm sneeuw in belgië
gelukkig dat we op droge wegen toch aan 20 km/u kunnen rijden
op de polderwegen wordt dan wel aan 70 km/u gereden

dat ze maar vlug het gebruik van winterbanden verplichten
dan zullen de mensen mss toch een beetje meer durven rijden


en dan zie je kiekens rondrijden die enkel een kleine opening op hun voorruit hebben en zicht rondom is niet nodig blijkbaar
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #106 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 14:03:08 »
en er ligt weer eens 1 cm sneeuw in belgië
gelukkig dat we op droge wegen toch aan 20 km/u kunnen rijden
op de polderwegen wordt dan wel aan 70 km/u gereden

dat ze maar vlug het gebruik van winterbanden verplichten
dan zullen de mensen mss toch een beetje meer durven rijden


en dan zie je kiekens rondrijden die enkel een kleine opening op hun voorruit hebben en zicht rondom is niet nodig blijkbaar
Juist namelijk het VRT nieuws gezien, meer als 900 km file in de ochtendspits, sommigen zeggen zelfs 1000 km...  ;D
En we hebben maar 1763 km snelweg in héél Be.

Idd, hilarisch, weer een absoluut wereldrecord meer.
Ene zei: "jamaar ze hadden maar enkele cms voorspeld, in Midden Be zijn minstens 5 cm gevallen  :D :D  ;D
enz... : " jamaar als het tijdens de morgenspits 5 cm sneeuwt kunnen we niet ruimen en strooien, het verkeer staat in de weg... "  :D :D ;D

Tip voor de Pendelaars met winterbandenfobie :
beter een goede mountainbike nemen de volgende keer, en wat bijtrainen natuurlijk.  ;D

Wat dat aan €€€ kost, als half Be stilstaat.  

Hilarisch, Be (en ook NL) maken zich eens te meer onsterfelijk belachelijk met hun 10-15 % winterbandenrijders.
En dat gezaaaag over het strooien hier en daar, tjonge jonge... niet meer aan te horen.

Een camionbestuurder sloeg de nagel op de kop, als ik in Duitsland rij dan blijf je rijden bij sneeuwval, kom je over de grens (naar de lage landen) sta je na xx km al stil, typisch Belgie zeker. Een andere -wel Hollander- gaf nog een steekje bij: " weten de Belgen nou niet dat je voor het sneeuwen moet strooien en niet erna "  ;D

In Noord-Limburg begon sinds 13.15 hr ook lichtjes te sneeuwen, mijn vrouw om 13h30 vertrokken voor een ritje van 250 km naar de kleinkinderen in D, met winterbanden geen probleem, ook sneeuwt het daar momenteel veel meer als hier:
http://www.wetter.de/deutschland/nordrhein-westfalen

In NRW staat ook nauwelijks file, ook de 1 uur prognose niet, enkel wat stremmingen op de klassieke plaatsen:
http://www.autobahn.nrw.de/olsim3_5/nrw60.html
ze neemt de A 40 Venlo rechtdoor het Roergebied, midden door Dortmund (B1), dan verder de A44 nog eens ca. 90 km, en 12 km gewone weg.
Ik zal straks eens horen hoe dat het geweest is, wslk is ze op minder dan 3hr rijden al daar.
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 februari 2010 - 14:08:17 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #107 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 16:16:23 »
In Wallonië zou er nu een rijverbod bestaan voor vrachtwagens volgens dat ik hoorde op Radio 2. Openbaar vervoer in de Provincie Antwerpen met meer dan één uur vertragingen. Wat moet het zijn als het hier sneeuwt zoals in Duitsland? België uitroepen tot onebereikbaar noodgebied? Op de weerberichten wordt heel eenvoudig niet ingespeeld door wegbeheerders. De uitblijvende voorzorgsmaatregelen ontlokt dan zeker terechte reacties van buitenlanders die het ook door hebben en daarvan zelfs slachtoffer worden.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #108 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 16:54:23 »
In Noord-Limburg begon sinds 13.15 hr ook lichtjes te sneeuwen, mijn vrouw om 13h30 vertrokken voor een ritje van 250 km naar de kleinkinderen in D, met winterbanden geen probleem, ook sneeuwt het daar momenteel veel meer als hier:
http://www.wetter.de/deutschland/nordrhein-westfalen

In NRW staat ook nauwelijks file, ook de 1 uur prognose niet, enkel wat stremmingen op de klassieke plaatsen:
http://www.autobahn.nrw.de/olsim3_5/nrw60.html
ze neemt de A 40 Venlo rechtdoor het Roergebied, midden door Dortmund (B1), dan verder de A44 nog eens ca. 90 km, en 12 km gewone weg.
Ik zal straks eens horen hoe dat het geweest is, wslk is ze op minder dan 3hr rijden al daar.

Mijn vrouw is in Büren om 16h35 aangekomen, ze heeft er toch 3 hr 05´ over gedaan voor ca. 250 km, midden door het Roergebied.

Er was enkel wat lichte file in Essen-Centrum ondanks de lichte sneeuwval, vanaf Werl A44 begon het pas serieus te sneeuwen, vanaf daar is ca. 10 cm verse sneeuw bijgekomen sinds deze morgen.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #109 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 17:13:21 »
Ik deed er 1u35 over, voor 25 km van Mechelen naar Brussel. Het viel dus eigenlijk wel mee. Had die idioot met zijn vrachtwagen de brug niet geblokeerd was er nog minstens 15 min afgegaan. Op een normale dag doe ik er 55 min over, zeker niet slecht dus.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #110 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 17:51:21 »
Ik deed er 1u35 over, voor 25 km van Mechelen naar Brussel. Het viel dus eigenlijk wel mee. Had die idioot met zijn vrachtwagen de brug niet geblokeerd was er nog minstens 15 min afgegaan. Op een normale dag doe ik er 55 min over, zeker niet slecht dus.

Normaal dus een gemiddelde snelheid van 27 km/h, vandaag nog geen 16 km/h...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #111 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 19:21:37 »
Ik deed er 1u35 over, voor 25 km van Mechelen naar Brussel. Het viel dus eigenlijk wel mee. Had die idioot met zijn vrachtwagen de brug niet geblokeerd was er nog minstens 15 min afgegaan. Op een normale dag doe ik er 55 min over, zeker niet slecht dus.

Normaal dus een gemiddelde snelheid van 27 km/h, vandaag nog geen 16 km/h...
Volgens mij ben je met een goede fiets (mountainbike) sneller, zelfs in de sneeuw.
Veiliger en praktischer-comfortabeler is wat heel anders...  
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #112 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 19:31:45 »
om 18 uur nog een wagen tegengekomen met enkel een hokje vrijgemaakt om door te kijken
die moet door een zeer lokale zeer zware sneeuwbui gereden zijn
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #113 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 19:36:08 »
om 18 uur nog een wagen tegengekomen met enkel een hokje vrijgemaakt om door te kijken
die moet door een zeer lokale zeer zware sneeuwbui gereden zijn

 ;D ;D ;D

Het zout was op..... :D
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #114 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 20:25:32 »
De teller staat op 9....
(auto's die vandaag in de gracht zijn beland voor m'n vriend thuis)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #115 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 21:30:24 »
Ik deed er 1u35 over, voor 25 km van Mechelen naar Brussel. Het viel dus eigenlijk wel mee. Had die idioot met zijn vrachtwagen de brug niet geblokeerd was er nog minstens 15 min afgegaan. Op een normale dag doe ik er 55 min over, zeker niet slecht dus.
Iets trager naar het werk - dat vervloekt smog-geleuter eindigde pas om 6 uur - en in de normale rijtijd terug naar huis.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #116 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 21:40:16 »
Volgens mij ben je met een goede fiets (mountainbike) sneller, zelfs in de sneeuw.

Mountainbike? Ein Bergradl!  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #117 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 21:42:05 »
De teller staat op 9....
(auto's die vandaag in de gracht zijn beland voor m'n vriend thuis)

Hier bij ons heeft er een dame de Polizei gebeld, omdat ze een reuze grote haas in een gracht had zien liggen.

De Polizei kwam ter plaatse. Het bleek een dronken carnavalvierder te zijn die daar in 't slaap gevallen was.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #118 Gepost op: woensdag 10 februari 2010 - 21:48:53 »
Ik deed er 1u35 over, voor 25 km van Mechelen naar Brussel. Het viel dus eigenlijk wel mee. Had die idioot met zijn vrachtwagen de brug niet geblokeerd was er nog minstens 15 min afgegaan. Op een normale dag doe ik er 55 min over, zeker niet slecht dus.

Normaal dus een gemiddelde snelheid van 27 km/h, vandaag nog geen 16 km/h...

Inderdaad, dat noemt men mobiliteit in België. Ik neem wel een route die me vrijwel elke dag dezelfde reistijd oplevert, is wat handiger om dan het werk te plannen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #119 Gepost op: donderdag 11 februari 2010 - 01:52:10 »
Alternatieve wegen voor de 950 km files op de snewegen te vermijden:

vb Ring Mechelen

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/1065955/Kleinere-wegen-niet-veel-beter.dhtml

... 3 hr voor 6 km
... bussen 3 uur vertraging
enz...

hoeveel km files was er eigenlijk op alle wegen ?

Snelwegring Brussel:
http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/1065953/Ook-Brusselse-ring-volledig-vast.dhtml
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 februari 2010 - 01:54:23 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I