en er ligt weer eens 1 cm sneeuw in belgië
gelukkig dat we op droge wegen toch aan 20 km/u kunnen rijden
op de polderwegen wordt dan wel aan 70 km/u gereden
dat ze maar vlug het gebruik van winterbanden verplichten
dan zullen de mensen mss toch een beetje meer durven rijden
en dan zie je kiekens rondrijden die enkel een kleine opening op hun voorruit hebben en zicht rondom is niet nodig blijkbaar
Juist namelijk het VRT nieuws gezien, meer als 900 km file in de ochtendspits, sommigen zeggen zelfs 1000 km...

En we hebben maar 1763 km snelweg in héél Be.
Idd, hilarisch, weer een absoluut wereldrecord meer.
Ene zei: "jamaar ze hadden maar enkele cms voorspeld, in Midden Be zijn minstens 5 cm gevallen

enz... : " jamaar als het tijdens de morgenspits 5 cm sneeuwt kunnen we niet ruimen en strooien, het verkeer staat in de weg... "
Tip voor de Pendelaars met winterbandenfobie :
beter een goede mountainbike nemen de volgende keer, en wat bijtrainen natuurlijk.

Wat dat aan €€€ kost, als half Be stilstaat.
Hilarisch, Be (en ook NL) maken zich eens te meer onsterfelijk belachelijk met hun 10-15 % winterbandenrijders.
En dat gezaaaag over het strooien hier en daar, tjonge jonge... niet meer aan te horen.
Een camionbestuurder sloeg de nagel op de kop, als ik in Duitsland rij dan blijf je rijden bij sneeuwval, kom je over de grens (naar de lage landen) sta je na xx km al stil, typisch Belgie zeker. Een andere -wel Hollander- gaf nog een steekje bij: " weten de Belgen nou niet dat je voor het sneeuwen moet strooien en niet erna "

In Noord-Limburg begon sinds 13.15 hr ook lichtjes te sneeuwen, mijn vrouw om 13h30 vertrokken voor een ritje van 250 km naar de kleinkinderen in D, met winterbanden geen probleem, ook sneeuwt het daar momenteel veel meer als hier:
http://www.wetter.de/deutschland/nordrhein-westfalenIn NRW staat ook nauwelijks file, ook de 1 uur prognose niet, enkel wat stremmingen op de klassieke plaatsen:
http://www.autobahn.nrw.de/olsim3_5/nrw60.html ze neemt de A 40 Venlo rechtdoor het Roergebied, midden door Dortmund (B1), dan verder de A44 nog eens ca. 90 km, en 12 km gewone weg.
Ik zal straks eens horen hoe dat het geweest is, wslk is ze op minder dan 3hr rijden al daar.