Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906057 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #135 Gepost op: vrijdag 12 februari 2010 - 17:36:50 »
De diesel-Mercedes had natuurlijk wat extra kgs op hun vooras, die werden meestal als taxi gebruikt (zijn voorganger W115 toch)

Ik heb een MB W123 200 D gehad voor persoonlijk gebruik.

Ik reed er voornamelijk op autosnelweg mee, en had daardoor een gemiddeld verbruik van 8,3 l/100 km. Maar de meeste exemplaren zaten wel aan 9 à 10 l/100 km. Zeggen dat de 200 D toen "das Sparschwein" genoemd werd...

Citaat
Leren rijden heb ik eigenlijk op een NSU Prinz 1000C luchtgekoelde motor achter de achteras, 40 PK maar wel maar ca. 600 kg.

Zeggen dat mijn MB 200 D slechts 55 PK had voor meer dan 1.300 kg leeggewicht... Hij ging dan ook exact even snel van 0 naar 100 km/h als mijn vroegere 2CV6: in 60 seconden. En hij had vele kilometers nodig om zijn top van 130 km/h te halen. Hier in het zuiden van Duitsland geraakte ik op de autosnelwegen in bergop amper tegen 80 km/h naar boven (mits een aanloop tegen topsnelheid in de voorafgaande afdaling).

Toch is het van mijn 3 Mercedessen diegene geweest waar ik het liefst mee reed.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #136 Gepost op: vrijdag 12 februari 2010 - 18:28:10 »
Laat ze dat maar eens zelf schriftelijk bevestigen. Je had beter een ingebrekestelling opgemaakt teneinde al uw rechten en andere mogelijke nadelige gevolgen die uit de feiten zouden kunnen voortspruiten, te waarborgen, met vermelding van zonder enige nadelige erketennis van uwentwege!!
Ja, spijtiggenoeg is het daar nu idd te laat voor.   :-[

Momenteel werkt hij wel weer perfect, en zonder bijgeluid; laten we hopen dat het zo blijft  :-\
Maar deze zomer ga ik met die auto naar Zuid-Frankrijk, hopelijk zien jullie me hier daarna nog terug  :-X

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #137 Gepost op: zaterdag 13 februari 2010 - 00:51:34 »
daarnet in en rond brugge 3 sneeuwruimers tegengekomen die preventief aan het ruimen waren
waar waren die gasten deze week
« Laatst bewerkt op: zaterdag 13 februari 2010 - 00:58:08 door sniper »
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #138 Gepost op: zaterdag 13 februari 2010 - 00:55:37 »
daarnet in en rond brugge 3 sneeuwruimers tegengekomen die preventief aan het ruimen waren
waar waren die gasten deze week

Aan het ruimen. :o
Ligt er daar dan zoveel snneuw. ??? ;D
Denk dat je strooien bedoelt. :D ;D

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #139 Gepost op: zaterdag 13 februari 2010 - 00:57:37 »
daarnet in en rond brugge 3 sneeuwruimers tegengekomen die preventief aan het ruimen waren
waar waren die gasten deze week

Aan het ruimen. :o
Ligt er daar dan zoveel snneuw. ??? ;D
Denk dat je strooien bedoelt. :D ;D
ik schrok toen ik die ruimers zag,
aan de achterkant kwam er wel zout uit ;)

maar deze week hadden ze wel nuttig kunnen zijn als ruimers
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #140 Gepost op: zaterdag 13 februari 2010 - 01:14:14 »
daarnet in en rond brugge 3 sneeuwruimers tegengekomen die preventief aan het ruimen waren
waar waren die gasten deze week

Aan het ruimen. :o
Ligt er daar dan zoveel snneuw. ??? ;D
Denk dat je strooien bedoelt. :D ;D
ik schrok toen ik die ruimers zag,
aan de achterkant kwam er wel zout uit ;)

maar deze week hadden ze wel nuttig kunnen zijn als ruimers

Ik heb het reeds tot in den treure herhaald, deze week stonden de sneeuwruimers nog vast in de file, zonder zout dan nog.
De laatste jaren zie je steeds meer strooiwagens die niet eens geen sneeuwschop meer mee hebben. Laat staan dat ze ze gebruiken ook al is het nodig.
De laatste pakweg 15 jaar heb ik ze in België alvast niet meer in gebruik gezien.
Een beetje zout op de/het sneeuw/ijs, vrachtwagens aan de kant en dan verwonderd zijn dat het onvoldoende effect heeft.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #141 Gepost op: zaterdag 13 februari 2010 - 12:55:25 »
preventief aan het ruimen
Zou dat meer effect hebben dan preventief strooien ?  ;D  ;D  ;D

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #142 Gepost op: zaterdag 13 februari 2010 - 13:02:32 »
Citaat van: Bibi
De laatste jaren zie je steeds meer strooiwagens die niet eens geen sneeuwschop meer mee hebben. Laat staan dat ze ze gebruiken ook al is het nodig.

Ipv diepe kuilen en putten hebben we misschien geen wegen meer bij gebruik daarvan. :(
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #143 Gepost op: zaterdag 13 februari 2010 - 14:05:54 »
Ik denk dat het ook van voordeel is als de snelwegen niet hobbelig zijn bij het sneeuwruimen...  ;D

Men moet natuurlijk altijd voorzichtig rijden, en met aangepaste banden lukt dat ca 5 maal beter...  ;)

Citaat
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=8N2M3EDP

http://www.mailbuilder.be/mailbuilder/mailview.asp?cid=2&uid=267420&cc=4738837&mid=2388&bid=8502

Tjonge jonge, en dat vooral omdat 85% geen winterbanden wilt kopen...
In´t buitenland is op vele plaatsen het strooien zelfs verboden (milieu)
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 augustus 2011 - 02:09:38 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #144 Gepost op: zaterdag 13 februari 2010 - 15:32:17 »
De laatste pakweg 15 jaar heb ik ze [sneeuwploeg] in België alvast niet meer in gebruik gezien.

Ik heb er een paar weken geleden nog achter een gereden
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #145 Gepost op: zondag 14 februari 2010 - 01:06:21 »
De laatste pakweg 15 jaar heb ik ze [sneeuwploeg] in België alvast niet meer in gebruik gezien.

Ik heb er een paar weken geleden nog achter een gereden

Die gewoon 1 mee had of hem effectief gebruikte?

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #146 Gepost op: zondag 14 februari 2010 - 01:50:20 »
Die gewoon 1 mee had of hem effectief gebruikte?
Gebruikte.
Nadien lag de sneeuw dan op een hoopje op het fietspad.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #147 Gepost op: zondag 14 februari 2010 - 23:20:21 »
Ze hebben met de schop de gaten in het wegdek gedicht met het zout, en daarom heeft men nu geen zout meer  ;D

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #148 Gepost op: maandag 15 februari 2010 - 00:14:46 »
Citaat van: Michel
Tjonge jonge, en dat vooral omdat 85% geen winterbanden wilt kopen...
In´t buitenland is op vele plaatsen het strooien zelfs verboden (milieu)

Zoveel paniek om dat beetje sneeuwval en zeggen dat we eigenlijk nog geen winter hebben gehad de laatste jaren. Ik denk dat de laatste winter dd van 1984 of 1985?

Maar zoals het in België eraan toe gaat. Eerst iets gebeuren dan nadien pas reageren. En dan al die excuses die daarop volgen.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #149 Gepost op: maandag 15 februari 2010 - 01:03:27 »
Zondagrijders, nog erger als er sneeuw ligt.

Om 11u belt mijn moeder bijna in paniek, "dat ik maar zeker niet ga komen want de wegen zijn niet open". Mijn dochter kijkt al naar haar bezoek aan oma uit en voor mij zijn de wegen prima, zelfs hier in Mechelen waar het zout op is. De snelweg is open en het gaat vlot tot in Antwerpen. Daar komt een Hollandse koe plots voor mij rijden, tegen zo'n 60 km/u op de ring. Ik claxoneer, ze kijkt me met een verbaasd gezicht aan van "wat is je probleem". Haar kop lijkt nog idioter met die GSM tegen haar linker oor.
In Pulderbos draait een associale vlak voor me in. Hier zijn de wegen inderdaad glad. Ik gebruik even mijn grootlichten om hem te bedanken dat ik op een gladde weg stevig in de ankers moest (ik had voorrang, maar wat betekent dat nog in Absurdistan). Hij bedankt me door nog eens stevig in de remmen te gaan.
Op de terugweg bleken de heren van het verkeerscentrum te slapen. De laatste maanden was het geregeld max. 90 km/u op de E313 omdat het regende, nu met lichte sneeuwval, geen beperking, zelfs niet op het stuk van het rond punt van Wommelgem tot aan de ring waar het altijd max. 100 km/u. Laat me positief blijven, ze hebben misschien het licht gezien.

Voor de rest natuurlijk een bende schijtluizen, die niet sneller dan 70 km/u durven op de snelweg. Dat hun achteruit ondoorzichtbaar is deert hen niet, ze rijden immers traag. Een besneeuwde achteruit op een Astra bijvoorbeeld, dat kan er bij mij niet in. Dat dunne laagje is zo weg met de achteruitverwarming en hij heeft bovendien een wisser met sproeiinstallatie op die achteruit. Zielig België !

Blijkbaar heeft men op de Ringlaan in Zandhoven de 70 km/u weer wat verder laten kruipen, het stukje 90 km/u wordt als maar kleiner. Bovendien is deze weg bijna volledig opgelapt met black ice, goed bezig.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519