Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906171 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #180 Gepost op: zaterdag 27 februari 2010 - 01:09:01 »
Er waait hier in onze regio momenteel een storm met topsnelheiden van 160 km/h boven de 800 meter.

Wij wonen hier op 700 meter hoogte. Indrukwekkend, dat geraas van die storm nauwelijks 100 meter hoger te horen, doch er hier niets van te voelen.

Het was wel anders toen Benny hier verleden jaar toekwam. Toen waaide er ook hier een storm met hagelbuien. De kleine hagelbollen hier veroorzaakten geen schade. Doch amper 5 km verder, waar Leslie werkt, vielen grote hagelbollen, waardoor onze Touran voor 5.000 Euro schade opliep. Gelukkig zijn er hier specialisten in het perfect uitbuilen van dergelijke schade zonder dat de wagen hoeft herspoten te worden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #181 Gepost op: zaterdag 27 februari 2010 - 01:15:37 »
Er waait hier in onze regio momenteel een storm met topsnelheiden van 160 km/h boven de 800 meter.

Wij wonen hier op 700 meter hoogte. Indrukwekkend, dat geraas van die storm nauwelijks 100 meter hoger te horen, doch er hier niets van te voelen.

Het was wel anders toen Benny hier verleden jaar toekwam. Toen waaide er ook hier een storm met hagelbuien. De kleine hagelbollen hier veroorzaakten geen schade. Doch amper 5 km verder, waar Leslie werkt, vielen grote hagelbollen, waardoor onze Touran voor 5.000 Euro schade opliep. Gelukkig zijn er hier specialisten in het perfect uitbuilen van dergelijke schade zonder dat de wagen hoeft herspoten te worden.

Hout vasthouden Jozef. Ik wil wel ruilen van woonplaats hé... ;D
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #182 Gepost op: zaterdag 27 februari 2010 - 21:16:46 »
vandaag nog eens lang de landweg (E40) naar brussel gereden
de polderwegen hier in de buurt zijn in betere staat
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #183 Gepost op: zaterdag 27 februari 2010 - 23:21:37 »
Er waait hier in onze regio momenteel een storm met topsnelheiden van 160 km/h boven de 800 meter.

Wij wonen hier op 700 meter hoogte. Indrukwekkend, dat geraas van die storm nauwelijks 100 meter hoger te horen, doch er hier niets van te voelen.

Het was wel anders toen Benny hier verleden jaar toekwam. Toen waaide er ook hier een storm met hagelbuien. De kleine hagelbollen hier veroorzaakten geen schade. Doch amper 5 km verder, waar Leslie werkt, vielen grote hagelbollen, waardoor onze Touran voor 5.000 Euro schade opliep. Gelukkig zijn er hier specialisten in het perfect uitbuilen van dergelijke schade zonder dat de wagen hoeft herspoten te worden.

Ik ben blij dat het bij jullie ook stormt zonder dat ik er ben  ;) want ik had al een slecht geweten omdat ik de vorige storm had meegebracht  ;)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #184 Gepost op: zondag 28 februari 2010 - 00:58:04 »
Ik ben blij dat het bij jullie ook stormt zonder dat ik er ben  ;) want ik had al een slecht geweten omdat ik de vorige storm had meegebracht  ;)

Die storm had jij uiteraard niet meegebracht, Benny. Ik ben maar wat blij dat de hagel toen geen schade aan jullie auto berokkend heeft.

Ik vergeet nooit het ogenblik toen je aan het begin van onze oprit stond, waar ook de inrit van onze buurman is, omdat je GPS je gemeld had dat je je bestemming bereikt had, je niet wist hoe het nu verder moest, en ik bovenaan de oprit maar stond te zwaaien, tot één van je dochters je zei: "Kijk, papa, Jozef staat daarboven te zwaaien".  :D

Eergisterenavond belde één van onze Hongaarse huurders om ons te melden dat ze hier beiden gisteren zouden toekomen, met het verzoek om hun appartementen al te verwarmen (en die gasten hebben hier electrische radiatoren staan, want zelfs 24°C met de centrale verwarming vinden ze niet genoeg). Ik had hen verwittigd dat het hier naast ons huis één ijsplek was, en had met de voorhamer en de schop het ijs verwijderd om hen een doorgang van ongeveer 1 meter breed te verschaffen naar ons huis.

Blijkbaar hebben ze, niettegenstaande ze hier aangekomen zijn met een Volvo SUV, desondanks problemen gehad om hier weer weg te geraken, want ze hebben in het kot waar de vuilnisbakken staan, Streugut gehaald om op het ijs uit te strooien (gelukkig zijn ze niet aan het strooizout geraakt dat in onze garage staat, en we enkel voor de oprit gebruiken, want naast ons huis zou dit een ramp geweest zijn voor de poten van onze hond Boyke).

We waren trouwens voor één van onze Hongaarse huurders een aangetekend schrijven gaan afhalen bij de post: een zending van het Land Salzburg, waar blijkbaar één van hen geflitst geweest was wegens een snelheidsovertreding, ondanks zijn Duitse CD-plaat. Maar hij zal het wellicht weer opgelost hebben zoals gewoonlijk: "Kein Problem, ich Diplomat anrufen."  :D

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #185 Gepost op: dinsdag 02 maart 2010 - 00:01:15 »
Zondag was het de dag van de Cyclopen.  ::)

Om het milieu te sparen mag je vanaf 1 maart nog slechts met 1 koplamp aan rijden ipv 2 voordien ...   >:(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #186 Gepost op: dinsdag 02 maart 2010 - 00:22:40 »
Bij mijn late terugrit na een veel te lange werkdag stond ik rond 9:30 aan de verkeerslichten aan de Trooz. Een zeer oude fiat panda voor me valt onmiddellijk op. Er hangt op de achterruit een gigantische poster 'te koop', zo groot dat de bestuurder niet door zijn spiegel kan kijken. 'Fiat Panda, 1991, 15000 km, automaat, 700 €', om te gieren natuurlijk, bovendien zit het ding vol deuken en dat met maar 15 000 km in bijna 20 jaar  ;D ;D ;D ;D ;D.
Het ding stinkt en op de Vilvoordselaan rijd ik het voorbij, dit had ik beter niet gedaan. Op de Vilvoordselaan is er geen straatverlichting. De marginaal die dit autootje rijdt zet dan maar zijn grootlichten aan om beter te zien. Dat hij daar de anderen mee verblind deert hem niet, net voorbij het zuiveringsstation van Brussel Noord is er terug straatverlichting en gaan de grootlichten uit. Hij zal waarschijnlijk zelfs niet weten wat hij uithaalt. Gelukkig heb ik een zelfdimmende spiegel en zijn de lichten van deze oude fiat niet zo fel. Zelfs deze idioten kan men vinden op de Belgische wegen ! :-[
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #187 Gepost op: dinsdag 02 maart 2010 - 10:28:43 »
Op de Vilvoordselaan is er geen straatverlichting. De marginaal die dit autootje rijdt zet dan maar zijn grootlichten aan om beter te zien.
 
Citaat van: de wegcode
De grootlichten moeten echter gedoofd en door de dimlichten vervangen worden :

        c) wanneer het voertuig een ander voertuig op minder dan 50 meter afstand volgt, behalve wanneer het inhaalt;
hij wou je mss terug inhalen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #188 Gepost op: woensdag 03 maart 2010 - 04:13:14 »
...  
Citaat van: de wegcode
De grootlichten moeten echter gedoofd en door de dimlichten vervangen worden :

        c) wanneer het voertuig een ander voertuig op minder dan 50 meter afstand volgt, behalve wanneer het inhaalt;
hij wou je mss terug inhalen

Dat mogen ze altijd es proberen bij mij, hopelijk zit ik alleen in de wagen. >:(

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #189 Gepost op: woensdag 03 maart 2010 - 08:39:16 »
deze morgen op sommige plaatsen zicht beperkt tot 50m en minder wegens mist.  Toch zie je nog debielen passeren zonder enige verlichting, en dit op een 90kmh weg  :'(
Als er ongevallen gebeuren zullen ze er dan wel 70 van maken allicht, want 90 blijkt dan toch te gevaarlijk  :'(
Voor randdebielen wel, ja  >:(  >:(  >:(

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #190 Gepost op: woensdag 03 maart 2010 - 10:36:57 »
deze morgen op sommige plaatsen zicht beperkt tot 50m en minder wegens mist.  Toch zie je nog debielen passeren zonder enige verlichting, en dit op een 90kmh weg  :'(

Dat valt niet met flitscamera's te controleren hé ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #191 Gepost op: woensdag 03 maart 2010 - 11:31:46 »
deze morgen op sommige plaatsen zicht beperkt tot 50m en minder wegens mist.  Toch zie je nog debielen passeren zonder enige verlichting, en dit op een 90kmh weg  :'(

Dat valt niet met flitscamera's te controleren hé ...
Idd, bij mist of eender welke redelijke neerslag kunt ge die metingen op basis van die simpele "dopplerradartjes" vergeten.

Ofwel moeten ze ondertussen de polarisatietechniek met filtering hebben zoals bij landingsradars in de luchtvaart.
En de rest...

Maar om dan nog precies de snelheid kunnen meten binnen homologatietoleranties én vooral een duidelijke foto nemen, approachradars moeten enkel maar een blip van het vliegtuig in de sterke regen kunnen onderscheiden (de luchtverkeersleider kan ook nog manueel selecteren, videomodus en/of extra-filtering); bij redelijke mist wijken de vliegtuigen uit naar andere landingsbanen.

http://www.search.com/reference/Radar#Polarization
http://www.search.com/reference/Precision_Approach_Radar

Bij de nieuwste volautomatische Mesta 210C zie ik niets van "Sélection" bij weersomstandigheden, wel vele mogelijke fails (messages d’erreurs), zolang een van die erreurs gebeurt zal het toestel zichzelf (zijn ontvanger) beschermen.

Citaat
http://www.lne.fr/fr/metrologie/metrologie_legale/certificats_2006/0535.pdf
3 Réalisation des mesures
L’instrument est préalablement configuré (mode, sens, alarme, seuils…) pour l’utilisation recherchée.

Pour cela l’opérateur doit nécessairement avoir répondu à toutes les invites du menu déroulant décrites ciavant.
Après que le menu de configuration s’est déroulé, l’indication "DEBUT DE MESURES" apparaît, l’instrument est prêt pour effectuer les mesures.

Lorsqu’une mesure est validée, l’instrument indique automatiquement (c’est-à-dire sans intervention de l'opérateur) le résultat de la mesure de vitesse du véhicule qui passe devant l’antenne suivie du symbole de la vitesse en km/h.
Dans le cas contraire, aucune valeur numérique n'est affichée et un message d’erreur apparaît en clair sur l’indicateur (voir ci-après).

Lorsque la valeur de la vitesse mesurée est supérieure au seuil d’alarme programmé, si l’instrument est en mode "PHOTO", le cinémomètre délivre une information qui permet de commander le dispositif de prise de vues1 puis transmet la valeur de la vitesse mesurée si celle-ci est validée ; le cinémomètre reprend alors son fonctionnement.
Si l’appareil est en mode "INTERCEPTION" (sans prise de vue), l’indication de vitesse reste affichée, l’opérateur prend connaissance du résultat.
Trois secondes après l'affichage de l'indication de vitesse, l'opérateur peut appuyer sur la touche "Entrée" pour reprendre les opérations de mesurage.
Principaux messages qui peuvent apparaître au cours d’une session de contrôle :
·  VARIAT.DISTANCE: Trop grande dispersion des mesures de distance ou détection de plusieurs véhicules,
·  ECART DE VITESSE: Trop grande dispersion des mesures de vitesse ou détection de plusieurs véhicules,
·  NOMBRE EVENEMENTS : Nombre d’événements corrects insuffisants,
·  ENERGIE FAIBLE: Nombre de retours DOPPLER de faible intensité trop importants,
·  TENSION FAIBLE: Tension d’alimentation trop faible.

La liste complète des messages d’erreurs et le cas échéant les actions à mener sont précisées dans le manuel destiné à l’utilisateur.
« Laatst bewerkt op: woensdag 03 maart 2010 - 11:41:33 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #192 Gepost op: woensdag 03 maart 2010 - 11:39:26 »
ik denk dat Ina bedoelde dat je met een flitser niet kan controleren op het al dan niet branden van de lichten  ;)

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #193 Gepost op: woensdag 03 maart 2010 - 11:45:39 »
ik denk dat Ina bedoelde dat je met een flitser niet kan controleren op het al dan niet branden van de lichten  ;)
:D  Natuurlijk, ik was weer vertrokken...
Een flitser is meestal een schoonweer-snelheid-kassa-meter... ;
de veel gevaarlijkere onaangepaste snelheid -lager als de limiet+marge- uiteraard ook niet.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #194 Gepost op: woensdag 03 maart 2010 - 12:11:35 »
ik denk dat Ina bedoelde dat je met een flitser niet kan controleren op het al dan niet branden van de lichten  ;)
Ook - maar regen, mist en simpele radar gaan niet echt goed samen.

Zelfs vroege landingsradars hadden er indertijd last van - pikten de vallende hevige regen op ipv het vliegtuig.
Met de Radar Doppler Video Processor (RDVP) waar Michel naar verwijst valt dat op te lossen :
http://www.sncorp.com/prod/cnsatm/rdvp.shtml

Met een piloot aan boord kan je die het vuile werk nog laten doen, met onbemande vliegtuigen is die optie er niet en moet het automatisch landen ook bij regen en ontij werken ...


In principe is het technisch zelfs geen probleem om voertuigen met 1 of zonder licht(en) automatisch op te sporen en te flitsen.
De radar bepaalt of de omvang van het voertuig groot genoeg is om 2 lichten te vereisen - zodat je niet alle motards gaat flitsen - en een vrij simpele beeldverwerking kijkt of er 1 dan wel 2 koplampen bij de radarweerkaatsing horen.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder