Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906075 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #210 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 11:04:47 »
Vandaag een ritje van een 25km gereden.
Waarom er eigenlijk 6 versnellingen op mijn voertuig staan weet ik niet. Weinig verkeer, buiten de spits en de gehele weg ten hoogste maar in 4e versnelling gereden en nog sputterde de motor tegen wegens te laag toerental.
Toch 1 keer tussen de velden op een recht stuk (1+1) in 5e versnelling en naar de 80km/u gegaan en big brother stond al direct in de zijberm te flikkeren "u rijdt 76 km/u TE SNEL". ::)
Gewoon erbarmelijk. :-\
Ofwel doen zoals de meesten, vele borden niet zo nauw nemen of ongeloofwaardig beschouwen; ofwel emigreren Bibi  ;)

70 kmh op vrije 1+1 weg -buiten bebouwde kom/lintbebouwing-  is totale waanzin en wordt nergens in Europa toegepast, dat men nu überhaupt eraan denkt dat in Be of in Vlaanderen algemeen te maken, spreekt voor het idiote van politiekers of beleidsmensen zulk een zwakzinnige maatregel in te willen voeren. Het beste voor die idioten is wslk de putten in de weg te laten en de wegen niet meer te onderhouden zodat die 70 kmh-MAX niet te traag voorkomt voor de automobilist...  ::) :P

De meeste snelheden worden in Europa verhoogt tesamen met een verzorgdere weginfra en veiligere wegrandinfra, enkel Be wil erin slagen de andere kant te kiezen, of wil een 2e ex-Albanië worden of DDR...

ondertussen heeft Albanië al 120 kmh snelwegen...
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Nationalstra%C3%9Fen_und_Autobahnen_in_Albanien

http://de.wikipedia.org/wiki/Tempolimit#Europa
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 maart 2010 - 11:20:44 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #211 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 11:47:31 »
Het probleem is.. Als je als politieker op de baan van Asse naar Dendermonde woont, is 70 km/u tijdens de spits snel.

Maar rij je 70 km/u tussen Meeuwen en Genk, dan sta je bijna stil...

Om nog maar te zwijgen over het groot aantal vierbaanswegen met middenberm dat Limburg kent, in vergelijking met andere provincies.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #212 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 11:57:43 »
Het probleem is.. Als je als politieker op de baan van Asse naar Dendermonde woont, is 70 km/u tijdens de spits snel.
Buiten de spits echter kan je daar perfect veilig 90 rijden.  Nu nog een klein stuk, vroeger een groot stuk (toen was het stuk waar 3 vakken lagen ook nog 90)

Nu je daar toch in de buurt bent: als je van Asse komt en in Lebbeke (of is het daar al St-Gillis) rechts afdraait op de N41, waar geen bebouwing is en geen enkel KP tot aan de
verkeerslichten aan het Hoogveld, waarom zou je daar in godsnaam maar 70 gaan mogen  ???

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #213 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 14:49:01 »
Uiteraard moet een snelheidslimiet ca. de max snelheid (V85 auto-verkeersstroom) weergeven ook in beste omstandigheden, naar analogie met de Duitse en Oostenrijkse wegcode, daarom ook is daar 100 kmh, en in UK 97 kmh.
En in de meeste andere landen ook.

Citaat
(3) Die zulässige Höchstgeschwindigkeit beträgt auch unter günstigsten Umständen
c. für Personenkraftwagen sowie für andere Kraftfahrzeuge mit einem zulässigen Gesamtgewicht bis 3,5 t ... 100km/h.

Voor de rest is het eigenverantwoording of Art 10.1, ttz zo zou het moeten zijn...

Maar in Absurdistan niet, daar wordt naar hartelust de Vmax misbruikt -vooral buiten de bbk-.

Wtf hebben spitsuren met Vmax te maken ? NUL, want als er heel druk verkeer is, beperkt het verkeer de doorstroomsnelheid, en die kan dan meestal veel lager zijn als de soms absurde limiet. Daarnaast maken spitsuren ook maar ca. 10% van de uren uit...

In Be worden V-max enkel misbruikt, en wordt er naar spitsuren gewezen die amper 10 % uitmaken...
Wereldvreemd ...   >:(
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 maart 2010 - 14:56:52 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #214 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 15:05:46 »
Het probleem is.. Als je als politieker op de baan van Asse naar Dendermonde woont, is 70 km/u tijdens de spits snel.
Politiekers als SS en BA nemen ofwel de fiets ofwel het OV (of laten zich rijden) die voeren die discussie niet...

Kathleen van Antwerpen is nog zo ene, die vondt 100 kmh op een snelweg al zeer snel... bij uitzondering testte ze het eens een gehuurde auto... ze had een rijbewijs, en het was al lang geleden ... (korte live reportage op TV gezien)

Citaat
http://blog.s-p-a.be/spa_blog/2009/01/100-kmu-op-vlaamse-wegen.html
Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (sp.a) staat positief tegenover het voorstel van de Bond BeterLeefmilieu (BBL) om de maximumsnelheid op de autosnelwegen te verlagen tot 100 km per uur.  "Dit is goed voor het milieu en voor de verkeersveiligheid", zegt ze.

Nog meer onzin hier te lezen:
Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF22012009_065

'Dit gaat niet over het pesten van automobilisten'
 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
 
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 augustus 2011 - 02:13:04 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #215 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 18:13:49 »
Waarom er eigenlijk 6 versnellingen op mijn voertuig staan weet ik niet.

Heb je al overwogen om die 6de versnelling te koop te zetten op eBay?  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #216 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 18:47:08 »
Citaat
http://blog.s-p-a.be/spa_blog/2009/01/100-kmu-op-vlaamse-wegen.html
Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (sp.a) staat positief tegenover het voorstel van de Bond BeterLeefmilieu (BBL) om de maximumsnelheid op de autosnelwegen te verlagen tot 100 km per uur.  "Dit is goed voor het milieu en voor de verkeersveiligheid", zegt ze.
Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF22012009_065

'Dit gaat niet over het pesten van automobilisten'

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
 

Op een gegeven ogenblik begin je je te realiseren dat dit eigenlijk sociopaten zijn die best uit de samenleving worden verwijderd voor ze teveel schade kunnen aanrichten. Net zoals Kim J en Hugo C beweren ze het beste met hun 'onderdanen' voor te hebben en hebben ze een achterban van goedgelovige dumbos, terwijl een beetje verstandig mens inziet dat ze gewoon tirannen-in-de-dop met héél domme en op termijn desastreuze ideeën zijn.

Sorry dat ik zo sterk uit de hoek kom, maar soms moet je een rat een rat durven noemen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 augustus 2011 - 02:13:32 door jozef »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #217 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 20:16:31 »
Sorry dat ik zo sterk uit de hoek kom, maar soms moet je een rat een rat durven noemen.
Sorry ?  Waarom ?  Omdat het zo lang geduurd heeft eer je het door had ?  ;)

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #218 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 20:46:28 »
Sorry dat ik zo sterk uit de hoek kom, maar soms moet je een rat een rat durven noemen.
Sorry ?  Waarom ?  Omdat het zo lang geduurd heeft eer je het door had ?  ;)
Ik ben zo iemand die nog ongemeend sorry zou zeggen tegen een mug die op het punt staat mij te steken.  :-*

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #219 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 23:09:06 »
Ik ben zo iemand die nog ongemeend sorry zou zeggen tegen een mug die op het punt staat mij te steken.  :-*
Ah, canadees van bloed? :D

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #220 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 23:40:12 »
Ik ben zo iemand die nog ongemeend sorry zou zeggen tegen een mug die op het punt staat mij te steken.  :-*
Ah, canadees van bloed? :D
Dat moet je eigenlijk vragen als "Canadees van bloed, eh?", maar nee, toch niet. :P

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #221 Gepost op: woensdag 10 maart 2010 - 00:54:27 »
... waarom zou je daar in godsnaam maar 70 gaan mogen  ???

Omdat er daar ooit es 1 of andere zatte dumbo (al dan niet na een politiefeestje) zichzelf naar de eeuwige jachtvelden heeft gereden.
In het buitenland wordt dan vaak de infra aangepast en verbeterd/veiliger gemaakt voor alle anderen.
Hier in Vlaanderen (als ze al iets doen) zetten ze een bordje die de snelheid naar beneden haalt zodanig dat het lastiger wordt voor iedereen.
Dat ze er weinig van snappen is wel duidelijk.

.... en wordt er naar spitsuren gewezen die amper 10 % uitmaken...

Ik zou toch durven zeggen 20%.
Ook afhankelijk van waar je bent.
Veranderd echter niks aan je standpunt die naar mijn mening volledig terecht is.

Waarom er eigenlijk 6 versnellingen op mijn voertuig staan weet ik niet.

Heb je al overwogen om die 6de versnelling te koop te zetten op eBay?  :D

Awel, das nu nog eens een gedacht zie. ;D

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #222 Gepost op: woensdag 10 maart 2010 - 08:42:45 »
... waarom zou je daar in godsnaam maar 70 gaan mogen  ???
Omdat er daar ooit es 1 of andere zatte dumbo (al dan niet na een politiefeestje) zichzelf naar de eeuwige jachtvelden heeft gereden.
[cynisch]
Aaah, en als je maar 70 meer mag rijden dan kan dat inderdaad nooit meer gebeuren, nu snap ik het
[/cynisch]

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #223 Gepost op: donderdag 11 maart 2010 - 20:09:12 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #224 Gepost op: vrijdag 12 maart 2010 - 17:42:33 »