Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906074 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #285 Gepost op: vrijdag 02 april 2010 - 13:18:03 »
En voor de rest is mijn claxon uitermate goedgekeurd, geeft een mooi vol geluid. Vraag maar aan een vrouw van het wit gele kruis die wou dat ik over het fietspad reed omdat zij niet kon wachten achter een rij geparkeerde auto's. Zij maar teken doen dat ik moest uitwijken en dichterbij komen. Claxon maar wat ingehouden en teken gedaan dat ze terug achteruit kon. Toen de rij achter mij al begon te tuuten, heeft ze dat maar gedaan met het nodige gemor. Haar raampje stond open en ze hoopte dat ik er langs zou stoppen om haar geklaag te aanhoren, maar helaas, geen zin om onzin te horen.

Heb ooit iets soortgelijks voorgehad. Een vrachtwagen wilde niet wachten en kwam toch door. Hij eiste dat ik dan maar op het trottoir reed. Ik heb mijn motor stilgelegd en mijn boterhammekes bovengehaald. Na 5 min. wachten had hij er genoeg van en reed hij achteruit.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #286 Gepost op: vrijdag 02 april 2010 - 16:20:55 »
Tijdens controle van mijn wagen uitgekomen bij een steentje in mijn band (rechterachterwiel) :'(
Ziet er niet zo gezond uit, best de bandencentrale maar eens raadplegen of dat gerepareerd kan worden? 2 nieuwe banden zou triest zijn, staat juist 1000 km op..


Klikken om te vergroten.

Als het een gewoon steentje is uithalen met een schroevendraaier, best in een stille omgeving en wanneer je sssssssssssssssssttttttttt hoort stoppen en laten zitten en hopen dat je nog bij den bandenboer of garage geraakt voor hij plat is.
Anders wat zeep of speeksel over doen en wanneer je blaasjes ziet vormen heb je prijs. Morgenvroeg staat hij plat in dat geval.
Repareren kunnen ze dat wel.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #287 Gepost op: vrijdag 02 april 2010 - 19:22:46 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #288 Gepost op: zaterdag 03 april 2010 - 01:06:13 »
Tijdens controle van mijn wagen uitgekomen bij een steentje in mijn band (rechterachterwiel) :'(
Ziet er niet zo gezond uit, best de bandencentrale maar eens raadplegen of dat gerepareerd kan worden? 2 nieuwe banden zou triest zijn, staat juist 1000 km op..
Met wat geluk floep je dat er zelf gewoon uit - op de parking van de bandenboer  ;)
Als het een steentje is, zit het in het vol-rubber profielblok.
Bij zo'n klein verschil, moet je de tweede niet vervangen wegens teveel afwijking in slijtage - mocht het niet geplugd kunnen worden, als dat al nodig is..

Citaat
Verder een klevende brommobiel in de bebouwde kom, toppunt van lef zeker?
Van pretentie ...

Citaat
Vraag maar aan een vrouw van het wit gele kruis die wou dat ik over het fietspad reed omdat zij niet kon wachten achter een rij geparkeerde auto's. Zij maar teken doen dat ik moest uitwijken en dichterbij komen.
Dat ziede van hier ja   ;)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 03 april 2010 - 01:08:06 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #289 Gepost op: zaterdag 03 april 2010 - 21:11:16 »
Daarstraks de spreekwoordelijke klak met paarse bomba weer eens tegengekomen. Ter hoogte van de Q8 in Ranst, richting Antwerpen plakte die links tegen 100 km/u. Achter hem reed een Duitser, heel gedisciplineerd, geen grootlichten, geen claxon, hij wacht gewoon. Vlak daarvoor kwam hij trouwens behoorlijk wat sneller aangevlogen. Toen het begon te regenen verdraad die idioot nog wat. Uiteindelijk ben ik hem ook maar rechts voorbij gereden, dan wel uiterst rechts, dus nog met een lege rijstrook ertussen. In mijn spiegel heb ik hem in de gaten gehouden, hij bleef gewoon links rijden.

Natuurlijk weer een bende idioten die het vandaag nodig vonden hun achtermistlichten aan te steken in de hevige regen en ze dan vergeten uit te doen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #290 Gepost op: zondag 04 april 2010 - 02:15:09 »
Kwestie van op tijd voor te sorteren voor op de ring he. :-X ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #291 Gepost op: zondag 04 april 2010 - 18:22:22 »
Achter hem reed een Duitser, heel gedisciplineerd, geen grootlichten, geen claxon, hij wacht gewoon.

In Duitsland staan er dan ook vrij zware straffen op "Drängeln" en "Nötigung".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #292 Gepost op: maandag 05 april 2010 - 10:06:18 »
Achter hem reed een Duitser, heel gedisciplineerd, geen grootlichten, geen claxon, hij wacht gewoon.

In Duitsland staan er dan ook vrij zware straffen op "Drängeln" en "Nötigung".

Maar daar wordt onnodig linksrijden ook zwaar gestraft! Het is er dan ook niet nodig om aan te dringen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #293 Gepost op: dinsdag 06 april 2010 - 18:39:41 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 06 april 2010 - 18:45:50 door Rafael »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #294 Gepost op: woensdag 07 april 2010 - 00:24:31 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 07 april 2010 - 00:27:11 door Rafael »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #295 Gepost op: woensdag 07 april 2010 - 03:25:58 »
Top 3 meest opvallende punten:

  • Stukje E17, aan de trajectcontrole - 90 km/u - 8 flitspalen én trajectcontrole: wat een vette investering. Dat je auto bijna uit elkaar rammelt aan de 90 km/u, was nog geen reden genoeg om die centen (dik half miljoen euro als ik vlot tel) elders in te steken.

Gentbrugge.
Ze hebben dat viaduct "vernieuwd" omdat er eens een vrachtwagen was doorgezakt. Het voldeed niet meer.
Dik 2 jaar, met de nodige ellende en grote omleidingen, mee bezig geweest met als resultaat.....nog erger dan ervoor. ::)
Dus een beetje voertuigjes pesten met onnozele snelheidsbeperking wegens "geluidsoverlast". (boenkeboenke over de hobbels)
Flitscamera's, trajektcontrole en een hoop miljoenen door het raam met als voorspelbaar gevolg...
Betere asfalt gieten is te moeilijk. ::)

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #296 Gepost op: woensdag 07 april 2010 - 08:57:10 »
Gentbrugge.
Ze hebben dat viaduct "vernieuwd" omdat er eens een vrachtwagen was doorgezakt. Het voldeed niet meer.
Dik 2 jaar, met de nodige ellende en grote omleidingen, mee bezig geweest met als resultaat.....nog erger dan ervoor. ::)
Dus een beetje voertuigjes pesten met onnozele snelheidsbeperking wegens "geluidsoverlast". (boenkeboenke over de hobbels)
Flitscamera's, trajektcontrole en een hoop miljoenen door het raam met als voorspelbaar gevolg...
Betere asfalt gieten is te moeilijk. ::)
Het ligt voor de verandering eens niet aan het asfalt hier; het ligt aan een grove constructiefout: de "tussenstukken"  zijn verkeerd gelegd door de aannemer en liggen gewoon ondersteboven  :o

Schandalig dus dat men idd de bewoners onder de brug misbruikt om "automobilistje pesten" te spelen en ondertussen ik-weet-niet-hoeveel geld verbrast aan flitspalen en trajectcontrole ipv de brug deftig te herstellen.

Ik vraag me trouwens af hoe goed die boenkeboenke van zware vrachtwagens wel is voor de hele constructie op lange termijn  :-\
Dat het voor je auto niet goed is zal iedereen al wel weten zeker ?

Ik vraag me egl stilaan af of ze het niet met opzet deden om een testcase te creëren voor trajectcontrole en om te zien hoe goed 90kmh aanvaard wordt zodat ze mss binnen x tijd àlle snelwegen tot 90 kunnen beperken  :-X

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #297 Gepost op: woensdag 07 april 2010 - 09:05:40 »
Vandaag 400 km bij op de teller gezet. Mooi weer in Oostende, ook wat druk ;) Voor mij was de rit naar ginds en terug het leukst, voor de vriendin de winkeltjes ginds :) Kostprijs van dit uitstapje; ~ 5 L / 100km op de snelweg: 20 L diesel aan € 1.169 (max prijs gerekend) + 6,5 euro voor de parking = 29,88 euro voor 2 personen. Prijs met de NMBS voor een standaardticket: 2x 38,8 euro = 77,6 euro ..
Totaal verkeerde vergelijkingsbasis ! Rafael, je weet best dat de brandstof niet de enige kost is van je auto. Bovendien kan je met wat creativiteit wel een goedkoper ticket bemachtigen. Je kan een dagtrip ticket naar de tentoonstelling van Ensor in Oostende nemen, 21,4 €! Als je dan nog eens alle sleet, afwaardering van de wagen, het risico, e.d. worden meegeteld was je autotraject wel wat duurder.

Citaat
Interne GPS werkt best goed, ook de file info werkt super tot nu toe. Heb enkel op de terugweg even in de file gestaan, omdat de gegevens die hij had wat 'ouder' waren en hij dacht dat de file korter was. Voor de rest keurig meldingen gehad en rondgestuurd. 't is eens wat anders dan mijn basic Mio. Ook al schijnt volgens de meerderheid een interne GPS niet te kunnen tippen aan een TomTom.

TomTom zijn inderdaad goed, hoewel er ook een groot verschil is tussen de goedkoopste en de duurdere modellen. Mijn ervaring is dat de bron van de digitale kaart meer bepalend is voor de kwaliteit. In de praktijk blijken toestellen met de kaarten van TeleAtlas het beter te doen dan die van NavTeq. Het is inderdaad zo dat alle toestellen van TomTom de kaarten van TeleAtlas aan boord hebben.
Van Mio hoor ik inderdaad allerlei klachten, de toestellen zijn slecht gemaakt. De software is extreem buggy en tegen dat men enkele van de bugs heeft opgelost heeft men al een nieuwe versie van het toestel uitgebracht.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #298 Gepost op: woensdag 07 april 2010 - 09:37:13 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #299 Gepost op: woensdag 07 april 2010 - 09:38:17 »
Vandaag 400 km bij op de teller gezet. Mooi weer in Oostende, ook wat druk ;) Voor mij was de rit naar ginds en terug het leukst, voor de vriendin de winkeltjes ginds :) Kostprijs van dit uitstapje; ~ 5 L / 100km op de snelweg: 20 L diesel aan € 1.169 (max prijs gerekend) + 6,5 euro voor de parking = 29,88 euro voor 2 personen. Prijs met de NMBS voor een standaardticket: 2x 38,8 euro = 77,6 euro ..
Totaal verkeerde vergelijkingsbasis ! Rafael, je weet best dat de brandstof niet de enige kost is van je auto. Bovendien kan je met wat creativiteit wel een goedkoper ticket bemachtigen. Je kan een dagtrip ticket naar de tentoonstelling van Ensor in Oostende nemen, 21,4 €! Als je dan nog eens alle sleet, afwaardering van de wagen, het risico, e.d. worden meegeteld was je autotraject wel wat duurder.
Het zal idd wel wat duurder zijn geweest als wat Rafael berekende, maar nu ook weer niet zo duur
Rafaek heeft nl al een auto !  Die staat er toch, dus afwaardering moet je imho al niet tellen.  En de sleet van een diesel die een mooie lange rit doet is nu ook niet zo hoog, het risico wordt grotendeels gedekt door een verzekering die hij toch al heeft betaald ....

Creatief zijn lukt ook niet altijd; deze winter zijn we met drie naar zee geweest, gelukkig was er een kind jonger dan 12 bij want anders was't nog duurder geweest.  Ik weet niet meer precies hoeveel het was, maar ik weet wél nog dat er geen creativiteit mogelijk was: er was geen enkel speciaal ticket beschikbaar en de 2 volwassenen (mijn vrouw en ik) mochten de volle pot betalen !
Dit dan nog voor een dienstverlening die nergens op leek: op de terugweg hadden we 9 (!) minuten tijd om over te stappen op onze stoptrein in Gent.  We hebben wel 8 (!) minuten staan wachten eer we het station binnen mochten rijden met de trein die van de kust kwam.   Toen we op het perron liepen (letterlijk, en wij niet alleen) zagen we onze trein voor onze neus vertrekken en konden we op een zondagavond om 20u00 nog een uur wachten op de volgende trein, met een 8-jarige die 's anderendaags naar school moest.  In het buffet konden we nog net voor sluitingstijd een aangebrande croque krijgen.

Het zal maw nog een tijdje duren eer ik met mijn gezin nog eens een uitstapje per trein zal doen