Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906065 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #300 Gepost op: woensdag 07 april 2010 - 15:44:07 »
alles met een niet-uitstekend koffer en met toegang via het koffer is dus een stationwagen blijkbaar.

Is een Smart dan ook een stationwagen?  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #301 Gepost op: woensdag 07 april 2010 - 16:22:44 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #302 Gepost op: woensdag 07 april 2010 - 16:47:07 »
Om terug te komen op mijn vorig bericht; alles met een niet-uitstekend koffer en met toegang via het koffer is dus een stationwagen blijkbaar. Compleet nieuw voor mij, qua vorm en deuren is mijn wagen identiek aan de vorige, alleen was de vorige geen stationwagen volgens het roze formulier.
Gek, ik heb er zo 3 gehad en geen daarvan was AC zoals mijn stationwagen nu terecht wel is  :-\

Typisch Belgisch zeker : bezig zijn met prutsen aan te passen, terwijl de belangrijke dingen blijven liggen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #303 Gepost op: woensdag 07 april 2010 - 18:56:19 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #304 Gepost op: donderdag 08 april 2010 - 00:29:18 »
...
Het ligt voor de verandering eens niet aan het asfalt hier; het ligt aan een grove constructiefout: de "tussenstukken"  zijn verkeerd gelegd door de aannemer en liggen gewoon ondersteboven  :o
...

Dat is toch eenvoudig op te lossen met een dikkere laag asfalt* zodanig dat je niet bij iedere naad effe letterlijk van de grond gaat met je voertuig. Dit zowel met wagen als vrachtwagen.
En dan maar mekkeren over stuwing van je lading terwijl, wanneer je daarover rijd, gewoon je gehele voertuig uiteenvalt om van beschadigde ladingen of verlies van lading nog maar te zwijgen.

*Dan kan je beginnen over het gewicht van die asfalt maar dat geboenk met 40 ton en meer (en bij uitzonderlijk vervoer soms veel meer) komt toch veel harder aan dan wat meer gewicht die er onbeweeglijk op ligt.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #305 Gepost op: donderdag 08 april 2010 - 08:57:11 »
Toen ik deze morgend thuis wou vertrekken was de straat geblokkeerd. Eén van de buren had met zijn camionette en een grote aanhanger de straat volledig dicht gezet om één en ander over te laden. Hij stond vlak voor het kruispunt met camionette en aanhanger dwars over de straat. Op zich zou ik er nog voorbij gekund hebben, maar hij deed dit zo dicht bij (verkeerd) geparkeerde voertuigen dat het mooi dicht stond. Hij heeft zijn aanhanger dan maar wat weggetrokken.
Hoe dom kunnen mensen zijn, er is daar voldoende plaats om naast elkaar te parkeren en nog een strook vrij te laten. Nee, liever de boel blokkeren, idioten ! >:( >:( >:(
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #306 Gepost op: donderdag 08 april 2010 - 18:26:35 »
Het ligt voor de verandering eens niet aan het asfalt hier; het ligt aan een grove constructiefout: de "tussenstukken"  zijn verkeerd gelegd door de aannemer en liggen gewoon ondersteboven  :o
Schandalig dus dat men idd de bewoners onder de brug misbruikt om "automobilistje pesten" te spelen en ondertussen ik-weet-niet-hoeveel geld verbrast aan flitspalen en trajectcontrole ipv de brug deftig te herstellen.
Volgens de aannemer heeft hij de brug conform lastenboek correct hersteld ...
Daarmee is het juridische getouwtrek begonnen, want geen van beide wil natuurlijk de herstellingskosten afdokken.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #307 Gepost op: zaterdag 10 april 2010 - 08:41:56 »
gisteren kom ik in aalter de snelweg op richting kust
voor mij rijd een pet de snelweg op
hij voegt in aan 70 km/u
ik had een gat gelaten, en ik kan dus aan 90 invoegen
op het moment dat ik echter de snelweg oprijd vertraagt hij naar 50 km/u
het gat dat ik liet was dus snel gedicht
gelukkig dat de vrachtwagen achter mij oplettend was, anders had ik hier nu niet meer gezeten
het zou alweer een vrachtwagen geweest zijn die het gedaan had


een voorbeeld van waarom de ouderen om de paar jaar een test zouden moeten doen om nog te mogen rijden
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #308 Gepost op: zaterdag 10 april 2010 - 17:01:20 »
gisteren kom ik in aalter de snelweg op richting kust
voor mij rijd een pet de snelweg op
hij voegt in aan 70 km/u
ik had een gat gelaten, en ik kan dus aan 90 invoegen
op het moment dat ik echter de snelweg oprijd vertraagt hij naar 50 km/u
het gat dat ik liet was dus snel gedicht
gelukkig dat de vrachtwagen achter mij oplettend was, anders had ik hier nu niet meer gezeten
het zou alweer een vrachtwagen geweest zijn die het gedaan had
Op de R4 is zo onlangs nog een dode gevallen.

Helaas niet de pet, maar de bestuurder van de vrachtwagen die uitweek.


Dergelijke traag-invoegende paljassen ga ik zonder meer langs rechts voorbij, ongeacht de mogelijke juridische gevolgen.
Ik ben mijn leven nog niet beu.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #309 Gepost op: zaterdag 10 april 2010 - 18:16:13 »
...

Dergelijke traag-invoegende paljassen ga ik zonder meer langs rechts voorbij, ongeacht de mogelijke juridische gevolgen.
Ik ben mijn leven nog niet beu.

Awel, ik ook..............als ik de kans krijg. Met de vrachtwagen lukt dat meestal niet en ben je sowieso de pineut terwijl de "pet" (daarom niet altijd oud of mannelijk) rustig verder doet en beweerd "veilig traag" te rijden. :(

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #310 Gepost op: zaterdag 10 april 2010 - 21:55:29 »
Niet vandaag, maar wel écht gebeurd.  (ik kende dit forum toen nog niet, vandaar).  De capriolen van een moegetergde file-rijder....

A12, rijrichting Antwerpen, viaduct te Wilrijk.  Vlak voor de Bevrijdingstunnel is het al prijs: file.  Achter mij een Range Rover.  De frustratie van de bestuurder is goed te merken.  Verandert tig keer (zinloos) van rijstrook, zit wild te gesticuleren, steekt geregeld zijn hoofd door zijn raam, VROEM VROEM gas geven in vrijloop, ed.  Mij allemaal niet gelaten, overigens.  Al bumperend komen we dan eindelijk de tunnel uit (oef).  Wanneer we stilaan zicht krijgen op het verkeer op de Antwerpse Ring, blijkt ook die muurvast te zitten.  Tja, en dan wordt het de bestuurder achter mij te veel allemaal.  Zodra hij de kans ziet, spurt hij naar de pechstrook.  Ik denk even dat hij de dienstweg aan het einde van de tunnelmond gaat nemen.  Een overtreding die daar zowat schering en inslag is.  Maar nee, hij zoeft over de pechstrook alles en iedereen voorbij.  Vervolgens steekt hij nog een oprit over (van Wilrijk, Beukenlaan).  Daar gaat hij even spookrijden op de pechstrook.  En zodra er geen vangrail meer naast hem staat, rijdt hij zowaar in 4X4 de grasberm op, naar boven en zo richting Beukenlaan.

Spijtig dat de politie hem boven niet staat op te wachten.  Wie weet wat voor strapatsen hij nog allemaal gaat uithalen als hij zich elders weer vastrijdt in een file.....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #311 Gepost op: zaterdag 10 april 2010 - 22:14:44 »
Vandaag? Wielerterroristen. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #312 Gepost op: zaterdag 10 april 2010 - 22:33:34 »
Even gezellig naar Kortenberg (tussen Leuven en Brussel) om wat spulletjes voor de komende gezinsuitbreiding op te halen bij m'n schoonzus. Ik draai na Hoogstraten de snelweg richting Antwerpen op... en kom gezellig na een halve kilometer in een enorme file te zitten. Blijkbaar is het nodig om vijfhonderd meter nieuw wegdek op de Antwerpse ring te smijten, op een plek waar het asfalt er nog op 't eerste zicht redelijk gladjes bijligt. De aanloop naar die plaats heb ik nu wel even uitgebreid mogen bekijken; daar liggen nog veel plaatsen met enorme gaten, golvende patches en glibberige teervoegen in het golvende wegdek...

En overal langs de weg, op de vluchtstroken, in vluchthavens, links op geasfalteerde brugdekken... Overal mensen met kokende motoren. De doorsteken die niet helemaal waren afgezet met beton werden veelvuldig gebruikt, evenals de claxons van het verkeer uit de andere richting.

Een paar Litouwers voor me, uit een roestig busje, gingen gezellig naast hun busje lopen om een sigaret te roken, verder zag ik blote voeten op dashboards, uit ramen, busjes met open schuifdeuren, wild telefonerende chauffeurs, mensen die hun stuurwiel zowat opvraten van frustratie, dringers, bumperklevers (hoewel ik daar wonderbaarlijk genoeg na 100 meter van was verlost. Houden de mensen net van de geur van verse frieten?  ;D ), een paar Fransen die er een sport van maakten om een enorm gat te laten vallen tussen hun voorgangers en henzelf, om daarna het wereldrecord snel optrekken te verbeteren over 200 meter...

Intussen op de andere rijrichting ineens een zwaantje, een ambulance en een kip-in-blik (politiebusje) met toeters en bellen, daarna vijf verschillende brandweerwagens in volle vaart...

Ach, zo zie je nog eens iets in drie uur tijd. Straks maar eens even kijken of m'n remlichten niet zijn doorgebrand, want het ging nog te traag vooruit om het op de kruip van de automaat te doen.

En dan kom je uiteindelijk bij de "werk"-zone. Wat je daar allemaal ziet tart elke verbeelding. Ik moest spontaan aan dit filmpje denken uit het BRT-archief.

Vanaf de Antwerpse ring naar Brussel en dan naar Kortenberg ging gelukkig wel vlot. Even dacht ik onderweg dat er een helikopter boven me zat, maar het bleek een Franse motorrijder te zijn die schijnbaar nog nooit van een uitlaatdemper had gehoord. Kan ik me voorstellen, want na een ritje van een half uur op zo'n ding hoor je vast nooit meer ergens iets van. Letterlijk.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #313 Gepost op: zaterdag 10 april 2010 - 23:20:24 »

Ach, zo zie je nog eens iets in drie uur tijd. Straks maar eens even kijken of m'n remlichten niet zijn doorgebrand, want het ging nog te traag vooruit om het op de kruip van de automaat te doen.


Haha, U schakelt nog. Test een DAF ! ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #314 Gepost op: zaterdag 10 april 2010 - 23:52:01 »

Ach, zo zie je nog eens iets in drie uur tijd. Straks maar eens even kijken of m'n remlichten niet zijn doorgebrand, want het ging nog te traag vooruit om het op de kruip van de automaat te doen.


Haha, U schakelt nog. Test een DAF ! ;D

Helaas reed ik niet met een DAF, want een Variomatic kent geen kruipneiging dankzij de centrifugaalkoppeling.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !