Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906062 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #315 Gepost op: zondag 11 april 2010 - 23:58:29 »
Gisteren uitzonderlijk eens gaan werken...
Normaal pak ik trein Deinze-Brussel-Diegem.
Gisterenmorgen vertrokken met trein vanuit Deinze.. Komen in Brussel-Zuid, maar normaal rij ik door tot in Brussel-noord.
Ik heb laptop mee, en koptelefoon om muziek te beluisteren, en had aankondiging niet gehoord, dat trein beperkt werd tot Brussel-Zuid. Resultaat, in plaats van verder te rijden, reed m'n trein richting Jette (gelukkig maar richting Jette, en niet richting Gent  ::))

's Avonds wou ik terug met de trein naar Deinze, maar was me ter ore gekomen dat er een goederentrein ontspoord was vlak voor het station van Deinze, en daardoor alles plat lag.
M'n ervaring van 's morgens in gedachten, nam ik de trein van Diegem naar Brussel-Zuid. In Brussel-Zuid naar de info-balie gegaan.. "een probleem in Deinze ? nee daar weet ik niks van".. Na wat aandringen ('k was het nieuws al op sites van HLN en Nieuwsblad tegengekomen), belde hij toch eens en zei toen "ja er is inderdaad een probleemke in Deinze, maar 't zal wel opgelost zijn tegen dat je daar komt".

'k Pak de trein naar De Panne, die dus stopt in Deinze, maar ook in Aalst, een aantal andere kleine stationnetjes en ook in Gent.. Net opgestapt, kondigt de treinbegeleider aan "Welkom in de trein naar Aalst, Gent Sint Pieters, en misschien De Panne. Volgens sommigen is er een ongeval gebeurd in Deinze, en zou daardoor het treinverkeer verstoord zijn, ik weet van niks, maar hou jullie op de hoogte".. De rest van de rit zei de treinbegeleider niks, dus mensen die in de kleinere stations of zelfs in Aalst opstapten hoorden hier niets van, behalve vlak voor Gent Sint Pieters, dan zei hij "ja problemen in deinze nog steeds, dus trein beperkt zich tot gent, wie verder wilt, er zijn vervangbussen tot in deinze, vanwaaruit een andere trein zal vertrekken richting de panne"

Qua organisatie in Gent Sint Pieters mag ik dan weer niet klagen.. Overal hopen NMBS-personeel om de reizigers op te vangen, en te zeggen, dat de vervangbussen vooraan linksvooraan het station stonden te wachten. En dan zijn we dus opgestapt op zo'n gelede bus, die al stampvol zat... De buschauffeur heeft maar 2x terug moeten omdraaien omdat hij verkeerd reed, maar uiteindelijk toch veilig toegekomen in Deinze  ;D
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #316 Gepost op: maandag 12 april 2010 - 05:05:06 »
Geen koppel veertigers gezien op de trein met reiskoffers?
Mijn zus heeft ook wat problemen gehad. Ze kwam van Zaventem na een weekje Turkije.
Denk dat ze het de volgende keer terug aan mij zal vragen om haar weg te brengen. ;D ;D ;D

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #317 Gepost op: maandag 12 april 2010 - 16:10:15 »
Vanmorgen iets na 5 op de Antwerpse Ring richting NL veel snelheidsbeperkingen, ook aan aantal vaste C43s die natuurlijk weer vloekten met de variabele signalisatie, en verder pruttelen aan 70, wegens werken zo te lezen ...

Alleen was er NIKS te zien. NIKS. NIEMAND.

Dat ze dat verkeerscentrum samen met de pipo's die er werken, die variabele signalisatie maar snel weer opdoeken, alle uitbreidingen ervan stoppen, en het geld steken waar het hoort : in deftige wegbedekking.
Het experiment is mislukt, verder gebruik is louter pesterij.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #318 Gepost op: maandag 12 april 2010 - 16:49:17 »
@Inazuma,

Ze gaan daar inderdaad werken.  Zo ongeveer vanaf de splitsing met de A12 richting Bergen Op Zoom, tot en met de E19, ongeveer ter hoogte van de afrit Kleine Barreel.  En dit in de richting van Nederlan.  De signalisatie hebben ze daar dit weekeinde geplaatst, met zaterdag al kilomterslange files tot gevolg.  En de werken zouden duren tot de zomer ongeveer.  Dus dat belooft...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #319 Gepost op: maandag 12 april 2010 - 20:30:06 »
Ze gaan daar inderdaad werken.  Zo ongeveer vanaf de splitsing met de A12 richting Bergen Op Zoom, tot en met de E19, ongeveer ter hoogte van de afrit Kleine Barreel.  En dit in de richting van Nederlan.  De signalisatie hebben ze daar dit weekeinde geplaatst, met zaterdag al kilomterslange files tot gevolg. 
Vanmiddag stond het er helemaal op zijn kop toen ik in de andere richting terugreed.
Ze zullen dan hopelijk begonnen zijn ?

Maar het blijft ronduit dwaas als je variabele rijstrooksignalisatie hebt, om de beperkingen te gaan opleggen terwijl er niks aan de hand is.


Hopelijk doen ze ook ineens Antwerpen-Noord mee, want de reparaties daar op de brug die zijn er al lang weer uitgereden.
Levensgevaarlijk voor wie het niet verwacht in de bocht daar.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #320 Gepost op: maandag 12 april 2010 - 21:25:43 »
Vanmiddag stond het er helemaal op zijn kop toen ik in de andere richting terugreed.
Ze zullen dan hopelijk begonnen zijn ?

Maar het blijft ronduit dwaas als je variabele rijstrooksignalisatie hebt, om de beperkingen te gaan opleggen terwijl er niks aan de hand is.


Hopelijk doen ze ook ineens Antwerpen-Noord mee, want de reparaties daar op de brug die zijn er al lang weer uitgereden.
Levensgevaarlijk voor wie het niet verwacht in de bocht daar.

Ik vermoed wel dat ze stilaan gaan beginnen.  Lang zal 't in elk geval niet meer duren voor ze starten.  't Zou tot tegen de zomer (minstens) duren.
De rest wat je schrijft, kan ik alleen maar beamen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #321 Gepost op: dinsdag 13 april 2010 - 03:47:21 »
Vanmorgen iets na 5 op de Antwerpse Ring richting NL veel snelheidsbeperkingen, ook aan aantal vaste C43s die natuurlijk weer vloekten met de variabele signalisatie, en verder pruttelen aan 70, wegens werken zo te lezen ...

Alleen was er NIKS te zien. NIKS. NIEMAND.

Dat ze dat verkeerscentrum samen met de pipo's die er werken, die variabele signalisatie maar snel weer opdoeken, alle uitbreidingen ervan stoppen, en het geld steken waar het hoort : in deftige wegbedekking.
Het experiment is mislukt, verder gebruik is louter pesterij.

Dat kon ik je al op een blaadje geven nog voor ze begonnen met plaatsen.
Nochtans in Nederland en Frankrijk werkt dat perfect.

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #322 Gepost op: dinsdag 13 april 2010 - 06:33:00 »
Geen koppel veertigers gezien op de trein met reiskoffers?
Mijn zus heeft ook wat problemen gehad. Ze kwam van Zaventem na een weekje Turkije.
Denk dat ze het de volgende keer terug aan mij zal vragen om haar weg te brengen. ;D ;D ;D

Haha, niet gezien nee...
Normaal gezien waren alle takelwerkzaamheden klaar tegen gisterenmorgen 6 uur, dus ik volle moed tegen 7:13 naar Deinze.
Takelwerkzaamheden waren inderdaad klaar, maar nu was er tussen Deinze en De Pinte weer een persoon aangereden aan een overweg  ::)
't Is weer zo één van die perioden hé :)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #323 Gepost op: dinsdag 13 april 2010 - 16:07:19 »
Vanmorgen iets na 5 op de Antwerpse Ring richting NL veel snelheidsbeperkingen, ook aan aantal vaste C43s die natuurlijk weer vloekten met de variabele signalisatie, en verder pruttelen aan 70, wegens werken zo te lezen ...

Alleen was er NIKS te zien. NIKS. NIEMAND.
Een dag later, identiek hetzelfde scenario ...


Op de wisselaar A'pen Noord is er intussentijd niks gerepareerd, en zo te zien zijn ze dat ook niet van plan.
In de bocht staat al gelijk een
« Laatst bewerkt op: dinsdag 13 april 2010 - 16:09:27 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #324 Gepost op: dinsdag 13 april 2010 - 16:19:11 »
Op de terugweg was het ook weer schoon.
Richting 2 (naar NL, en naar de werken) stond het verkeer weer helemaal overhoop.

Het Vlaams Verkeersopstoppings Centrum wou ook verkeer in de andere richting (naar Gent dus) daarvan laten meegenieten.
THV afrit Merksem : 110.
Dan weet je dat het gepruts begint ...
THV oprit Merksem, klassiek, 90 ipv 100.

Dan een heel eind geen rijstrooksignalisatie (want er staan gewoon geen portalen op het eigenlijke viaduct), maar thv oprit Deurne staat er weer de gebruikelijke 100 ...
Geen 100m voor mijn neus wordt dat ineens nog maar 70 terwijl er volstrekt niks te zien is dat die verlaging rechtvaardigt.
Op een paar na die al braaf aan 90 ietwat in de weg reden, gaat alles en iedereen er heel erg vlot.
Je zou dan kunnen denken dat er verderop wat aan de hand is, maar voorbij A'pen Oost  staat alles de ganse tijd op de gewone 100 ...

Zonde dat mijn camera weer van zijn bevestiging gevallen was  :-\
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #325 Gepost op: vrijdag 16 april 2010 - 19:14:02 »
Gisterennacht over het heraangelegde stuk E313 gereden tussen Massenhoven en Herentals West (Grobbendonk) waarvoor er afgelopen week vaak files gestaan hebben .
Nu, heraangelegd is teveel eer : er ligt een verse toplaag op.

Het is onvoorstelbaar maar het asfalt daarvan is allesbehalve glad.
In België weet je dat je geen biljart moet verwachten, maar dot is zelfs met een personenwagen merkelijk hobbelig.
De oneffenheden betekenen dat de toplaag er in geen tijd weer stukgereden zal worden ... kunnen ze het nog eens op de overladen vrachtwagens steken .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #326 Gepost op: vrijdag 16 april 2010 - 19:28:08 »
Gisteren trouwens nog een motard gezien zonder koplamp.

En dan bedoel ik niet zonder de koplamp aangezet , maar gewoon wat er staat : zonder koplamp ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #327 Gepost op: zaterdag 17 april 2010 - 12:02:06 »
Gisterennacht over het heraangelegde stuk E313 gereden tussen Massenhoven en Herentals West (Grobbendonk) waarvoor er afgelopen week vaak files gestaan hebben .
Nu, heraangelegd is teveel eer : er ligt een verse toplaag op.

Het is onvoorstelbaar maar het asfalt daarvan is allesbehalve glad.
In België weet je dat je geen biljart moet verwachten, maar dot is zelfs met een personenwagen merkelijk hobbelig.
De oneffenheden betekenen dat de toplaag er in geen tijd weer stukgereden zal worden ... kunnen ze het nog eens op de overladen vrachtwagens steken .

Dus m.a.w. hebben ze er waarschijnlijk niet teveel van afgefreest vooraf en de asfaltmachine gewoon door de putten laten rijden tijdens de heraanleg.
Resultaat= putten/bulten bijna identiek alleen een paar meter verder en 3 cm afgefreest en 5 cm opgegoten.
De ellende en het gekibbel kan weer beginnen wanneer er weer eens een brug geraakt wordt door een vrachtwagen.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #328 Gepost op: zaterdag 17 april 2010 - 12:09:53 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #329 Gepost op: zaterdag 17 april 2010 - 19:22:05 »
Daarstraks per ongeluk nog eens in Diest geweest...  Laatste keer waren ze aan het werken op het kruispunt Kagevinne - Citadellaan zodat het helemaal niet gezellig was erdoor te komen.  Deze keer... Hmja... Heb 10 minuten in een file van 400 meter gestaan, door een verkeerslicht dat op z'n Hollands is ingesteld (elke groenfase anderhalve auto erdoor) wat natuurlijk niet bevorderlijk is als iedereen rondom je amper 5000km per jaar doet en dus niet weet hoe te accelereren...

Het triestige is dat Diest geweldig goed ligt tussen de E314 en E313, maar door hun infrastructuur echt een kutstad is om te passeren.