Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906076 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #330 Gepost op: zaterdag 17 april 2010 - 22:24:20 »
Het goede weer had blijkbaar een aantal (extra) idioten naar buiten doen komen:

- in Pulderbos heb ik 5 min staan wachten voordat een koe met haar Qashqai durfde over te steken, het gat dat die nodig had voor ze dacht links af te kunnen slaan was enorm
- een beetje verder is iemand op pad met een oude aanhanger, waarschijnlijk zelfs overladen, zonder signalisatie
- een motorrijder had zijn Harley duidelijk niet onder controle, blijkbaar had hij last met de versnellingen want het duurde wel erg lang vooraleer hij vanuit stilstand verder kwam, wat verder reed hij trouwens nog eens door het rood
- een groepje motorrijders reed in formatie (2 x 2) op de snelweg (ring Antwerpen), op zich niets mis mee ware het niet dat de laatste links op de stippellijnen tussen de rijstroken reed
- nog maar te zwijgen over irritante linksklevers die slechts 95 km/u rijden waar 120 km/u is toegelaten

Je zou op de duur nog wensen dat het slecht weer wordt in het weekend.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #331 Gepost op: maandag 19 april 2010 - 12:28:58 »
Ze zouden kranten moeten verbieden.

Deze morgen op de Wetstraat zie ik in mijn rechterooghoek dat het dametje in de monovolume (een Opel Sintra, al het gevaarlijkste uit de Opel stal) de krant aan het lezen was. Al rijdende.

Ik claxonneer (ah ja want madam had mij zeker en vast niet gezien en ik op de brommer riskeer dan niks). Geen reactie. Aan de volgende rode lichten klop ik op 'r ruit. Een kwaad gezicht. Ik wijs naar de krant op haar stuur en tik op m'n helm "zijde gij zot ofwa?!".

Zij schud hevig nee.

::)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #332 Gepost op: maandag 19 april 2010 - 16:11:03 »
Ik wijs naar de krant op haar stuur en tik op m'n helm "zijde gij zot ofwa?!".

Zij schud hevig nee.

Uiteraard. Er is geen enkele zot die erkent dat hij zot is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #333 Gepost op: maandag 19 april 2010 - 19:00:10 »
Gisteren nog eens goed gelachen  :D  en dat wil ik jullie uiteraard ook niet onthouden ...

In de elektronische brievenbus een dreigmail (*) ontvangen van ene Rik D'huyvetters - hier niet volledig onbekend onder de naam van een zanger - namens de VZW wegcode en verkleed als een vriendelijk (yeah right !), officiëel doch dringend en laatste verzoek te stoppen met mailen naar wegcode.be en/of de leden van Team-W in het kader van de vraagbaak.

Hoewel ze er op de startpagina van hun website (1) zelf om vragen, en de regeltjes van die Vraagbaak (2) het nadrukkelijk vermelden, worden de leden van het Team-W van wegcode.be VZW blijkbaar zeer ernstig verontrust en verstoord wanneer ze door iemand met iets of wat kennis terzake op fouten in hun antwoorden gewezen worden.
Die verontrusting en verstoring zijn blijkbaar dermate ernstig dat Rik D'huyvetters zelfs van stalking durft gewagen !



(*) anders valt het gezien de teneur en terminologie niet te noemen

(1) http://www.wegcode.be/index.php
De grootst mogelijke zorg werd besteed aan de juistheid en volledigheid van de inhoud van deze website. Dit betekent echter niet dat fouten niet kunnen voorkomen. Wij zouden het dan ook ten zeerste appreciëren indien u ons daarvan op de hoogte stelt  zodat wij het nodige kunnen doen. (wegcode VZW)

(2) http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,11211.0.html
Ben je niet de originele vraagsteller maar wens je toch een opmerking of een fout te melden, gebruik dan de link "Meld dit bericht aan de moderator" of stuur een e-mail naar het lid waarop je opmerking van toepassing is. (wegcode VZW)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #334 Gepost op: maandag 19 april 2010 - 20:53:53 »
Goh, Ina... Weet je wat ik zeg?

Het is pas stalking als een rechter heeft gezegd dat het stalking is :D

Dit gezegd zijnde denk ik dat er nuttigere dingen met veel meer ROI zijn dan de vraagbaak van wegcode.be verbeteren. Emigreren is er zo eentje van :).

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #335 Gepost op: maandag 19 april 2010 - 21:25:33 »
Ik wijs naar de krant op haar stuur en tik op m'n helm "zijde gij zot ofwa?!".

Zij schud hevig nee.

Uiteraard. Er is geen enkele zot die erkent dat hij zot is.

Catch-22  ;)

o-t: vrijdagavond op de E40 richting Luik voorbijgeraasd door de ploegwagen van het wielerteam Cervélo, terwijl ik dacht dat de Amstel Gold Race op zondag gereden werd. Bijzonder leuk trouwens om iemand van rijvak te zien veranderen zonder dat ie het nodig vindt zijn richtingaanwijzers te gebruiken. Ik denk dat moest je er boetes op heffen, dat de staat meer inkomsten zou hebben dan van snelheidsovertredingen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #336 Gepost op: maandag 19 april 2010 - 21:37:21 »
Gisteren nog eens goed gelachen  :D  en dat wil ik jullie uiteraard ook niet onthouden ...

In de elektronische brievenbus een dreigmail (*) ontvangen van ene Rik D'huyvetters - hier niet volledig onbekend onder de naam van een zanger - namens de VZW wegcode en verkleed als een vriendelijk (yeah right !), officiëel doch dringend en laatste verzoek te stoppen met mailen naar wegcode.be en/of de leden van Team-W in het kader van de vraagbaak.

Hoewel ze er op de startpagina van hun website (1) zelf om vragen, en de regeltjes van die Vraagbaak (2) het nadrukkelijk vermelden, worden de leden van het Team-W van wegcode.be VZW blijkbaar zeer ernstig verontrust en verstoord wanneer ze door iemand met iets of wat kennis terzake op fouten in hun antwoorden gewezen worden.
Die verontrusting en verstoring zijn blijkbaar dermate ernstig dat Rik D'huyvetters zelfs van stalking durft gewagen !



(*) anders valt het gezien de teneur en terminologie niet te noemen

(1) http://www.wegcode.be/index.php
De grootst mogelijke zorg werd besteed aan de juistheid en volledigheid van de inhoud van deze website. Dit betekent echter niet dat fouten niet kunnen voorkomen. Wij zouden het dan ook ten zeerste appreciëren indien u ons daarvan op de hoogte stelt  zodat wij het nodige kunnen doen. (wegcode VZW)

(2) http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,11211.0.html
Ben je niet de originele vraagsteller maar wens je toch een opmerking of een fout te melden, gebruik dan de link "Meld dit bericht aan de moderator" of stuur een e-mail naar het lid waarop je opmerking van toepassing is. (wegcode VZW)

Maar dat is toch wel ongelooflijk welke kant het alsmaar meer opgaat met wegcode.be.

Waar haalt die kerel het lef vandaan om te beweren dat hij optreedt in naam van de v.z.w. Wegcode, als zijn optreden flagrant in strijd is met wat er op de website van die v.z.w. staat?

In Antwerpen zeggen ze over zo iemand: "Daar zijn kosten aan."

Dirk Deckx was altijd dankbaar als ik hem op een fout op de website wees. Maar hij heeft het helaas echt wel niet getroffen met een aantal van zijn medewerkers.
« Laatst bewerkt op: maandag 19 april 2010 - 21:39:50 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #337 Gepost op: dinsdag 20 april 2010 - 15:27:57 »
Het is pas stalking als een rechter heeft gezegd dat het stalking is :D
Ik ben dan ook allerminst verontrust  8)

Citaat
Dit gezegd zijnde denk ik dat er nuttigere dingen met veel meer ROI zijn dan de vraagbaak van wegcode.be verbeteren.
Tsja, probleem is dat leken natuurlijk zowel de goede als de foute antwoorden die daar verschijnen, slikken als waarheid.

mazda heeft n.a.v. de parkeerPVs van zijn zoon ook al gemerkt dat de antwoorden er kunnen draaien met de wind - eerst was het duidelijk een overtreding, maar nadat Erik Caelen zijn zeg gedaan had, was dat al heel wat minder duidelijk ...

Nog iets van gehoord trouwens, mazda ?


Citaat
Emigreren is er zo eentje van :).
Naar Canada of zo ?  8)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #338 Gepost op: dinsdag 20 april 2010 - 15:47:06 »
Maar dat is toch wel ongelooflijk welke kant het alsmaar meer opgaat met wegcode.be.
Niet de goede, zoveel is duidelijk.
Als zelfs aan de onfeilbaarheid van de Paus getwijfeld kan worden, dan ook aan die van verkeerspausen  ;)

Citaat
Waar haalt die kerel het lef vandaan om te beweren dat hij optreedt in naam van de v.z.w. Wegcode,
Aangezien hij ondervoorzitter van de VZW is kan hij normaal optreden "in naam van ...", hangt wat van de precieze statuten af.
10 uur na de mail van Rik kwam er nog een mail binnen van De Cazze ... dus of die vooraf al van iets wist ???

Citaat
als zijn optreden flagrant in strijd is met wat er op de website van die v.z.w. staat?
Dat maakt natuurlijk dat hij juridisch gewoon geen poot heeft om op te staan.

Voor de zekerheid toch maar een paar draadjes bewaard.
"Save as PDF" is een handige functie.  ;)

Citaat
Maar hij heeft het helaas echt wel niet getroffen met een aantal van zijn medewerkers.
Dat vinden ze daar van mijn passage echter ook   ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #339 Gepost op: dinsdag 20 april 2010 - 15:52:01 »
Bijzonder leuk trouwens om iemand van rijvak te zien veranderen zonder dat ie het nodig vindt zijn richtingaanwijzers te gebruiken.
Als je dat bijzonder leuk vindt, dan moet jij je wel goed amuseren op de weg  :D

Citaat
Ik denk dat moest je er boetes op heffen, dat de staat meer inkomsten zou hebben dan van snelheidsovertredingen.
Daarvoor heb je politie agenten op straat nodig die zich er mee bezig houden ...

Hoe lang is het geleden dat je nog een politieagent gezien hebt op de snelweg bvb ?
(Behoudens bij een ongeval of bermtoerisme)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #340 Gepost op: dinsdag 20 april 2010 - 15:56:02 »
Flikken bij een ongeval?  Is dat tegenwoordig de job niet van de brandweer?  ::)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #341 Gepost op: dinsdag 20 april 2010 - 16:03:57 »
Flikken bij een ongeval?  Is dat tegenwoordig de job niet van de brandweer?  ::)
Of binnenkort ook van De Lijn en C° ...

Als het zo voortgaat is binnen een paar jaar iedereen in overheidsdienst bevoegd persoon !
Ik wil een franchise  ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #342 Gepost op: donderdag 22 april 2010 - 16:08:32 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 22 april 2010 - 16:10:25 door Rafael »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #343 Gepost op: donderdag 22 april 2010 - 20:03:08 »
Maar dat is toch wel ongelooflijk welke kant het alsmaar meer opgaat met wegcode.be.

http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,31694.0.html

Reclame was het allerminst ... (en al zeker niet voor goed site design, maar soit  ;) )

http://users.coditel.net/velocite/
« Laatst bewerkt op: donderdag 22 april 2010 - 20:05:42 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #344 Gepost op: donderdag 22 april 2010 - 20:07:29 »
Voorrang, wasda..
De vergeten overtreding ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder