Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906094 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #360 Gepost op: dinsdag 27 april 2010 - 15:54:56 »
En je collega zegt later tegen anderen: "Die JC, die rijdt als een zot!"

:)
Zo gaat dat dan meestal, ja  :-\

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #361 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 00:32:20 »
vandaag ben ik de eerste keer aan een wegversmalling niet in de problemen gekomen
rara, de auto die me tussenliet was een duitser
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #362 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 09:28:28 »
De lente is in het land en bij sommigen heeft dat een iets anders effect dan bij anderen. Vanmorgen zag ik twee Noord-Afrikaanse haantjes door het verkeer laveren. Op de ring rond Mechelen stop ik voor een oranje licht. Die haantjes konden dat niet pikken en claxoneren.  Ik rijd rustig verder door de ochtendspits en zie ze voor mij door het verkeer laveren. Hun afstand tot hun voorligger moest regelmatig in cm uitgedrukt worden i.p.v. m. Veranderen van rijstrook gebeurt zeer bruusk en zonder richtingsaanwijzers. Enkele verkeerslichten later rijd ik op de N16 vlak voor de E19 en steek ik enkele vrachtwagens voorbij (2x2 weg). Die haantjes rijden weer voor me, hun rijgedrag heeft hun dus geen enkele tijdswinst opgeleverd. Ze herkennen mijn auto en geven een stevige remstoot. Ik had dit verwacht, ik ben de vrachtwagen voorbij en ga terug naar rechts waar ik hen voorbij rijd en de snelweg opga. Twee gastjes voor de statistieken, heel binnenkort !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #363 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 09:37:03 »
daarnet telefoontje van mijn echtgenote
ze was een beetje geschrokken

voor haar werd een fietsster opgeschept
iemand wil de weg oprijden en rijdt daarbij een fietsster aan die de verkeerde richting rijdt op het fietspad

ze begint me nu toch een beetje te geloven dat het toch maar beter is om de regels te volgen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #364 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 09:49:49 »
Gisteren in regio Herenthout.  Ik rij op een relatief smalle weg op den boerenbuiten.  'k Kan er ook niet aan doen, dat die boeren daar wonen en dat die weg zo smal is.  Ik zie enkele fietsers naderen.  Ik zet me zover als veilig is, aan de kant.  Verder opzij gaan, gaat niet zonder serieus het risico te lopen in de gracht te belanden.  Dus wacht ik eventjes de fietsers op.  Eerst een opa, en een oma die me voorzichtig passeren en me met een vriendelijk gebaar bedanken.  Vervolgens een wielertoerist , of nee: wielerTERRORIST.  Wordt kwaad omdat ook hij eventjes moet vertragen en wat opzij gaan.  'k Krijg verdikke nog een dikke middenvinger te zien ook, en gefrustreerd schopt hij tegen mijn achterbumper.  Mij niet gelaten, mij doet hij geen pijn en de bumper kan daartegen.  Maar 'k heb al bijna spijt dat ik hoffelijk probeerde te zijn.  Voor die mannen is 't ook nooit goed.  Liefde mag wel van twéé kanten komen, hé.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #365 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 10:16:46 »
Die bumper kan daartegen, maar ik ga pas kijken of er schade is nadat de dader geïdentificeerd is hoor...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #366 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 10:23:11 »
Fietser is nadien doorgereden, en te voet haal ik 'm niet meer in.  En tegen de tijd dat ik met die camion daar een plaats heb gevonden om mij te keren....

Soit, 'k heb es goed gelachen.  Kan wel zijn dat 'm ne zere voet heeft nu.  Moet hij weten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #367 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 10:45:17 »
Fietser is nadien doorgereden, en te voet haal ik 'm niet meer in.  En tegen de tijd dat ik met die camion daar een plaats heb gevonden om mij te keren....

Soit, 'k heb es goed gelachen.  Kan wel zijn dat 'm ne zere voet heeft nu.  Moet hij weten.
Met de camion, da's wat anders natuurlijk; die bumper zal er wel tegen kunnen.
Maar stel dat zo een gast op je auto schopt !  Op zich kan ie er ook wel tegen natuurlijk, maar de glans zal er wel wat af zijn hé; denk dat ik in dat geval veel goesting zou hebben om de glans van zijn fietske te halen ook  >:(

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #368 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 11:33:22 »
Akkoord, de bumper van m'n auto zou wél beschadigd zijn.  Maar m'n auto is meteen ook een heel stuk wendbaarder dan een trekker-oplegger....

Dus dan zou ik wellicht ook meer moeite gedaan hebben.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #369 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 16:32:22 »
en gefrustreerd schopt hij tegen mijn achterbumper

Een verkeersongeval dus met vluchtmisdrijf door beide partijen.

Hij heeft jouw kentekenplaat genoteerd, gaat naar den doktoor en laat zich een week werkonbekwaam schrijven. En als de rechter niet van oordeel is dat hij een onverschoonbare fout begaan heeft (hij stak zijn been immers uit omdat hij zijn evenwicht dreigde te verliezen, waardoor zijn voet per ongeluk in aanraking kwam met jouw bumper), mag jouw verzekeraar ervoor opdraaien (zwakke weggebruiker).
« Laatst bewerkt op: woensdag 28 april 2010 - 16:36:08 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #370 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 16:45:25 »
en gefrustreerd schopt hij tegen mijn achterbumper

Een verkeersongeval dus met vluchtmisdrijf door beide partijen.

Hij heeft jouw kentekenplaat genoteerd, gaat naar den doktoor en laat zich een week werkonbekwaam schrijven. En als de rechter niet van oordeel is dat hij een onverschoonbare fout begaan heeft (hij stak zijn been immers uit omdat hij zijn evenwicht dreigde te verliezen, waardoor zijn voet per ongeluk in aanraking kwam met jouw bumper), mag jouw verzekeraar ervoor opdraaien (zwakke weggebruiker).
Moet dat niemand bewijzen dan ?  Iedereen kan zo komen aandraven met de nummerplaat van iemand die je onderweg tegenkomt en er een verhaal aanhangen  ???

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #371 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 17:57:57 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #372 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 21:51:02 »
Moet dat niemand bewijzen dan ?  Iedereen kan zo komen aandraven met de nummerplaat van iemand die je onderweg tegenkomt en er een verhaal aanhangen  ???

Je betaalt een rondje in een T@#ks café waar 5 doppers zitten, en je hebt ineens 20 getuigen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #373 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 22:08:58 »
De lente is in het land en bij sommigen heeft dat een iets anders effect dan bij anderen. Vanmorgen zag ik twee Noord-Afrikaanse haantjes door het verkeer laveren. Op de ring rond Mechelen stop ik voor een oranje licht. Die haantjes konden dat niet pikken en claxoneren.  Ik rijd rustig verder door de ochtendspits en zie ze voor mij door het verkeer laveren. Hun afstand tot hun voorligger moest regelmatig in cm uitgedrukt worden i.p.v. m. Veranderen van rijstrook gebeurt zeer bruusk en zonder richtingsaanwijzers. Enkele verkeerslichten later rijd ik op de N16 vlak voor de E19 en steek ik enkele vrachtwagens voorbij (2x2 weg). Die haantjes rijden weer voor me, hun rijgedrag heeft hun dus geen enkele tijdswinst opgeleverd. Ze herkennen mijn auto en geven een stevige remstoot. Ik had dit verwacht, ik ben de vrachtwagen voorbij en ga terug naar rechts waar ik hen voorbij rijd en de snelweg opga. Twee gastjes voor de statistieken, heel binnenkort !

Bij het terug naar huis rijden kom ik dezelfde wagen van deze morgen weer tegen. Hij stond geparkeerd vlak aan het station in Mechelen. Daar zijn een heel aantal parkeervakken waar twee middelmatige wagens makkelijk in kunnen. Deze astra is echter zo geparkeerd dat het parkeervak enkel voor hem is. Hij heeft immers voor hem een goede 2 m plaats gelaten, waardoor er achter hem niet voldoende plaats meer is. Egoïstisch typke, de bestuurder van deze Astra.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #374 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 23:52:26 »
en gefrustreerd schopt hij tegen mijn achterbumper

Een verkeersongeval dus met vluchtmisdrijf door beide partijen.

Hij heeft jouw kentekenplaat genoteerd, gaat naar den doktoor en laat zich een week werkonbekwaam schrijven. En als de rechter niet van oordeel is dat hij een onverschoonbare fout begaan heeft (hij stak zijn been immers uit omdat hij zijn evenwicht dreigde te verliezen, waardoor zijn voet per ongeluk in aanraking kwam met jouw bumper), mag jouw verzekeraar ervoor opdraaien (zwakke weggebruiker).
Moet dat niemand bewijzen dan ?  Iedereen kan zo komen aandraven met de nummerplaat van iemand die je onderweg tegenkomt en er een verhaal aanhangen  ???

Dagelijkse kost maar wat doe je eraan?

@jozef
Breng ze niet op ideeën, het is al erg genoeg zo.