Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906060 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #375 Gepost op: donderdag 29 april 2010 - 09:03:51 »
1) Een ongeval?  Een heetgeblakerde zot die  tegen mijn bumper stampt, ja!
2) Stel je in mijn plaats: hoe kan ik hem ooit inhalen?  Te voet gaat niet: die fietser is veel te snel.  En die camion kan ik daar onmogelijk keren.  Dus tegen die tijd is de vogel al lang gaan vliegen.  En fietsers hebben helaas geen nummerplaat die ik zou kunnen opschrijven om dan zelf een verklaring te gaan afleggen bij de politie.  En verder opzij gaan, was niet mogelijk zonder serieus 't risico te lopen op m'n zij in de gracht te belanden, dus ook al geen optie.
3) Hij is zelf doorgereden.  Hoe kan ik dan weten dat hij zichzelf schade toegebracht heeft (zichzelf verwond heeft).  Nochtans: 1 van de voorwaarden om van vluchtmisdrijf te spreken is dat men moet "weten" dat er schade is.
4) Een landbouwer die daar toevallig aan 't ploegen was, heeft alles zien gebeuren.  Die heeft es vanuit zijn tractor gezwaaid naar mij en ook es goed gelachen.  Dus moest 't erop aankomen, moet ik wel kunnen achterhalen van wie dat stuk grond was (en zo de getuige vinden).

Veel zorgen maak ik me er dus allemaal niet om.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #376 Gepost op: donderdag 29 april 2010 - 09:31:32 »
En bovendien Jozef, dergelijk scenario is inderdaad nooit helemaal uit te sluiten.  Alleen:

1) Het lijkt mij dat ik niet méér kon doen.  De meeste vrachtwagens zouden bijlange zoveel moeite niet gedaan hebben, hoor.  Redelijkheidshalve stop ik, en wijk zo ver als nog veilig is uit naar rechts.  Verder uitwijken (nog eens), en ik sta in de krant dat er een dertigtonner in de gracht sukkelt.  Die twee andere fietsers konden dit gebaar trouwens wél apreciëren, en bedankten me nog met een vriendelijk gebaar.  Het kàn dus wel hé, als fietser zélf ook wat moeite doen en hoffelijk blijven.
2) Die fietser is veel te snel, noch te voet, noch met de camion die ik daar nooit kan keren kan ik hem ooit nog inhalen.  Zo'n fietser heeft overigens ook geen nummerplaat of iets waaraan ik 'm kan identificieren.  Er rijden daar zoveel fietsers, wielertoeristen ed rond.
3) En dan: fietser weg.  Hoe moet ik mezelf indekken?  Een verklaring gaan afleggen dat er een onbekende fietser tegen m'n bumper heeft gestampt en ik géén schade heb.  Die flikken schieten waarschijnlijk es vierkant in de lach.  Zo heb ik trouwens ooit es meemaakt dat ik m'n auto terugvond op de parking van een ziekenhuis, de deur helemaal kapotgereden.  De dader was nergens te bespeuren.  Enfin, klacht gaan indienen bij de politie (uw vriend?).  Ze deden niet eens de moeite om naar mij te luisteren.  Ze vonden dat "niet nodig, en verloren moeite omdat ik niet omnium verzekerd was". ('t was m'n eerste autootje, en na 5 jaar nog omnium verzekeren?).  Gevolg: ik kon niet eens m'n verhaal kwijt. De dag nadien kreeg ik in m'n brievenbus het krantje van de lokale politie Brecht.  En wat las ik daarin: het heeft altijd zin om klacht in te dienen.  Zo kan de politie strafbare feiten beter in kaart brengen, en meer preventief optreden.  Ook al ben je er zelf niet mee geholpen, mogelijks help je een ander evt slachtoffer.....  (van koleire dat krantje in de vuilbak gesmeten toen).  En naar zo'n verhaal zou de politie plots wel luisteren en actie ondernemen?  Laat me niet lachen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #377 Gepost op: donderdag 29 april 2010 - 18:52:53 »
Hele dag op de baan gezeten...  Een V70 van de wegpolitie Vlaams-Brabant die zich niet aan de tijdelijke snelheidsbeperkingen bij werken hield (70 km/u op vier baanvakken is ook idioot traag, akkoord, maar het is pas als je echt 70 gaat rijden dat je het merkt).  En dan een auto van de lokale politie van Zaventem die van de E40 naar het Montgomeryplein zich eerst koest hield aan 110 km/u, maar bij 80 km/u op mijn bumper ging zitten en bij 50 er vlot voorbij ging.

Paar uren later in NurLinks-land. Denk dat daar nog zeer veel mensen denken dat de limiet op de snelweg 110 km/u is, en naar rechts gaan, dat doen we pas als we alle vrachtwagens die we kunnen zien voorbij zijn. Tussen Weert en Maastricht een opgelegde limiet van 90 km/u, maar dat vertaalde zich in een erg onrustig verkeersbeeld, en ook een kopstaartaanrijding tussen 3 voertuigen.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #378 Gepost op: donderdag 29 april 2010 - 19:12:18 »
Met 4 dagen congé in het vooruitzicht rij ik op mijn dooie gemak naar huis, kom rustig aan een T kruispunt waar ook middengeleiders staan.
Die middengeleider staan er terecht want anders snijdt iedereen daar de bochtjes af.....
Maar goed komt dus een wielerterrorist van rechts die nog tussen mij en die middengeleider komt gevlogen, ondertussen luid keelen "voorang van rechts joeng".
Spijtige zaak is dat ik keurig rechts reed (ik moest naar rechts) zodat hij er nog nipt tussen kon.
Och ja vroeg of laat zal keidood voor hem wel gewoon dood worden zeker?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #379 Gepost op: vrijdag 30 april 2010 - 01:05:41 »
Enfin, klacht gaan indienen bij de politie (uw vriend?).  Ze deden niet eens de moeite om naar mij te luisteren.  Ze vonden dat "niet nodig, en verloren moeite omdat ik niet omnium verzekerd was". ('t was m'n eerste autootje, en na 5 jaar nog omnium verzekeren?).  Gevolg: ik kon niet eens m'n verhaal kwijt.

Maar dat kán toch niet meer, Bert. Of je al dan niet omnium verzekerd was, had daar niets mee te maken. Jij had schade geleden en wenste een klacht tegen onbekenden in te dienen. Ongeacht hun gedacht over het nut van zo een klacht, waren ze verplicht daar een PV van te maken.

Heb jij het dan daarbij maar gelaten? Niet geprobeerd om klacht in te dienen tegen die nietsnutten bij het Comité P (want de korpschef of Intern Toezicht aanspreken helpt vrijwel altijd niet meer dan tegen het plafond te spuwen)?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #380 Gepost op: vrijdag 30 april 2010 - 01:09:11 »
En dan een auto van de lokale politie van Zaventem die van de E40 naar het Montgomeryplein zich eerst koest hield aan 110 km/u, maar bij 80 km/u op mijn bumper ging zitten en bij 50 er vlot voorbij ging.

Bumperkleven... één van de lafste gevaarlijke overtredingen... en dat uitgerekend door de Politie... hoe zou het toch komen dat zovelen er geen respect meer voor hebben?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #381 Gepost op: vrijdag 30 april 2010 - 12:14:25 »
Enkele dagen geleden gebeurd:

Ik rij bij een Hollands Complex tot op het einde, tot aan de kruising met het gewone wegennet waar net het licht op oranje en rood springt.  Ik sta net stil aan het rode licht, als een bestelwagen me nog voorbij komt gevlogen om door het rood te rijden.

Sjans dat mijn motorfiets zo dun is, en ik op twee rijstroken altijd de gewoonte heb om me niet in het midden van een rijstrook voor te sorteren...

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #382 Gepost op: vrijdag 30 april 2010 - 19:10:06 »
Een flitswagen die 20 km/u boven de limiet door wegenwerken reed...  Waarom? Ook weer omdat iedereen ook gewoon +20km/u te hard reed.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #383 Gepost op: vrijdag 30 april 2010 - 21:58:33 »
Zonder woorden...


Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #384 Gepost op: vrijdag 30 april 2010 - 22:55:15 »
ik heb vandaag eens flink van mijn toeter gemaakt tegen een kar met flikken
omdat iedereen de voorrangsregels negeerde deden zij dat dan ook maar
ze keken flink de andere kant  op en reden door
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #385 Gepost op: vrijdag 30 april 2010 - 23:24:36 »
3) Hij is zelf doorgereden.  Hoe kan ik dan weten dat hij zichzelf schade toegebracht heeft (zichzelf verwond heeft).  Nochtans: 1 van de voorwaarden om van vluchtmisdrijf te spreken is dat men moet "weten" dat er schade is.

Niet echt Bert  ;)
Het heeft met schade niets te maken
Artikel 33

§ 1. Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot zes maanden en met geldboete van 200 euro tot 2.000 euro of met een van die straffen alleen wordt gestraft:

1° elke bestuurder van een voertuig of van een dier die, wetend dat dit voertuig of dit dier oorzaak van, dan wel aanleiding tot een ongeval op een openbare plaats is geweest,

2° hij die wetend dat hij zelf oorzaak van, dan wel aanleiding tot een verkeersongeval op een openbare plaats is geweest,

...de vlucht neemt om zich aan de dienstige vaststellingen te onttrekken, zelfs wanneer het ongeval niet aan zijn schuld te wijten is
.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #386 Gepost op: zaterdag 01 mei 2010 - 01:29:51 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #387 Gepost op: zondag 02 mei 2010 - 11:10:29 »
@ Jozef: geloof me, bij de Belgische flikken kan da wél.  'k Was toen nog ne snotneus van amper negentien.  Wist ik veel over m'n rechten, laat staan hoe die te laten gelden tegen een paar norse agenten....

@ Benny, fietser is zelf doorgereden nadat hij zelf tegen mijn bumper heeft gestampt.  Dat noem ik dan eerder een geval van verkeersagressie of zoets dan een ongeval.  En 't is de fietser zélf die doorgereden is hé.  Als dit geval dan als vluchtmisdrijf bestempeld wordt, is 't de fietser die zelf vluchtmisdrijf pleegt, niet ik. 

Trouwens: hoe te voorkomen?  Te voet haal je 'm niet in, de camion krijg je niet gekeerd.  En ga met zo'n verhaal maar eens naar de flikken,....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #388 Gepost op: zondag 02 mei 2010 - 11:24:15 »
Vrijdag: de E313 zit muurvast richting Antwerpen, zo ongeveer vanaf Antwerpen West.  Dat kan tellen.  Ik twijfel eventjes om via de Liefkenshoektunnel te rijden naar Kallo.  Maar pech: ook richting Nederland blijkt er een file te staan vanaf Deurne (oorzaak: wegenwerken Kleine Barreel wellicht).  Filerijden is m'n lot vandaag, blijkbaar.  Wanneer ik thv van de verkeerswisselaar met de E34 kom, kan een Nederlander zich niet inhouden.  Snijdt me zonder pinken de pas af, rijdt over een volle witte lijn en zelfs nog een stukje over een verdrijvingsvlak (verkeersgeleider).  Wil blijkbaar per sé éérst in de file staan.

Zaterdag: gelukkig maar, véél minder verkeer op de E313 wanneer ik richting Peer rij.  's Morgens is het nog 'n aangenaam weertje.  En ja hoor, verlengd weekendje (Koninginnedag), beetje zon en ze zijn daar weer.  Nee, 'k bedoel niet de motorrijders.  Die zijn er ook, maar daar heb je weinig last van (een enkele roekeloze zot niet te na gesproken, maar soit).  Nee, 'k heb 't over de Hollanders met hun sleurhut, kerreven.  Da was 't enige voordeel aan de winter, dat je daar niet moet achter hangen.  Had al last van ontwenningsverschijnselen.  Begreep eerst niet waarom de vrachtwagen voor mij almaar vaart minderde, tot zelfs een stuk onder de 80.  Hangt achter een joekel van zo'n sleurhut, getrokken door een koekedoosje van auto.  Auto hangt achteraan zowat compleet op de grond.    Op zeker moment kan m'n voorligger zich niet meer inhouden en wil er voorbij.  Gevolg: Hollander schiet wakker en gaat versnellen.  Hij geraakt er nog nét voorbij.  Mij is 't de boetes allemaal niet waard.  Gelukkig, daar is de afrit Ham.  Dan rij ik maar via Leopoldsburg naar Peer.  Foert.  Goeie keuze, blijkt wanneer ik later via Houthalen-Helchteren terugkom.  thv Klaverblad Lummen staat het verkeer zowat stil in de rijrircihting van 's morgens.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #389 Gepost op: zondag 02 mei 2010 - 12:32:14 »
Hier in de omgeving nog zulk een situatie. Mekaar blokkeren tot zelfs tussenkomst van politie is verreist. Typisch Belgisch zeker?
Bij voorrangnegerende paljassen die toch nog doorrijden terwijl ik voorrang heb en ze mijn voertuig kunnen zien aankomen, daar ga ik zelf toch ook niet voor achteruit hoor.

Ik begrijp ten zeerste dat je in situaties waar je niet kon voorzien doordat je geen zcht hebt het smalle gedeelte inrijdt en als er dan toch een tegenligger aankomt die voorrang heeft er op rekent dat die even wacht  en jou uit de smalle doorgang laat.
Maar dat bestuurders die geen voorrang hebben terwijl ze jou al zien aankomen, of zien dat je staat te wachten toch nog even  die versmalling inrijden is toch echt onaanvaardbaar.
Ik heb dat eens voorgehad met een bus van de Lijn.
Het was elke dag hetzelfde liedje. Verschillende dagen rond hetzelfde uur kwam ik in confrontatie met de Lijnbus die op het moment dat in de smalle doorgang wou inrijden en voorrang had aan de andere kant het bord voorbijreed dat hij voorrang moest verlenen en doodleuk alles blokkeerde.
De eerste keren ben ik nog op tijd gestopt, net voor de doorgang waar ik door de plaatsgesteldheid niet meer in de doorgang kon kijken en waar andere auto's die de bus volgden mij niet konden voorzien daar ik vestopt zat achter een huis.
Op een keer ben ik moedwillig tegelijk met de bus in de doorgang gereden en in het midden stonden we dan stil.
De chauffeur deed arrogant teken dat ik maar achteruit moest.
Ik ben super rustig uitgestapt en ben gaan vragen of hij mij niet had gezien.
Ik was eerst in de doorgang antwoorde hij en als je nu niet achteruit rijdt bel ik de flikken.
Het zal je wat kosten dat mijn tijdregeling nu in de war loopt, en ik mag niet achteruit rijden zonder begeleiding.
Je doet maar heb ik geantwoord en heb doodleuk 20 minuten gewacht op politie van de Lijn.
Ondertussen stonden er al drie bussen en een paar auto's achter hem.
De mensen van de vuilkar die achter mij niet de doorgang in reden in de hoop dat ik nog achteruit zou rijden vroegen mij wat er gaande was.
Toen de politie kwam, vroegen die mij of ik achteruit wou rijden omdat dit de eenvoudigste oplossing was.
Ik antwoorde dat als dit een bevel was dat ik dan wel moest achteruit rijden maar dat dit spelletje al een paar weken aan de gang was en dat die buschauffeur wel eens een lesje kon gebruiken.
De politie van de Lijn antwoorde dat ik uit vrije wil kon bepalen of ik al dan niet achteruit wou rijden dat het geen bevel was en dat ze indien nodig al de bussen achteruit zouden begeleiden.
Dat is dan ook gebeurt.
De buschauffer zag rood van woede.
Nooit meer iets van gehoord.