Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906071 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #390 Gepost op: zondag 02 mei 2010 - 14:10:28 »
Goed zo mazda. Er moesten er meer zijn zoals jij die de wegpiraten van de Lijn op hun plaats zetten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Freddie

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 127
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #391 Gepost op: zondag 02 mei 2010 - 15:58:24 »
Hier in't dorp een bompa aan amper 40 ipv 50 die constant remde voor god weet welke reden.
Ik begon het al redelijk beu te geraken tegen dat we aan de ring rond Brugge kwamen, maar 'k hield me nog altijd in.
Hij moest ook linksaf de ring op aan de Dampoort richting station.
Eens we op de ring zitten is het net groen aan het volgend kruispuntje (in de volksmond aan "het klein brugske"), dus ik zet me meteen links zodat ik er voorbij kan en eindelijk van die treuzelaar af ben.

In het midden is daar wel een middenbermpje waar oa. het verkeerslicht voor de tegenliggers staat waardoor de 2 vakken richting station iets uitwijken naar rechts.
Meneer vond er niets beter op dan de boel af te snijden terwijl ik nota bene vlak naast hem zat, boel mogen toegooien of het was kiezen tussen kapotte velg of spiegel/spiegel.
Dat moet zowat de eerste keer zijn dat ik iemand een toeterconcert heb bezorgd denk ik, toen ik poging 2 deed om hem in te halen durfde hij opeens niet meer opzij kijken...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #392 Gepost op: zondag 02 mei 2010 - 17:44:46 »
Goed zo mazda. Er moesten er meer zijn zoals jij die de wegpiraten van de Lijn op hun plaats zetten.

Absoluut.  Vergt mischien wel wat moed met je kleine autootje tegen zo'n lijnbus.  Rij er maar eens mee, in zo'n lijnbus.  Zoals die bvb 't kruispunt Catershoflaan/Maantjessteenweg overvliegen bvb.  Zit je van achter in die bus, dan vlieg je me daar een meter de lucht in.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #393 Gepost op: maandag 03 mei 2010 - 00:48:51 »
Je doet maar heb ik geantwoord en heb doodleuk 20 minuten gewacht op politie van de Lijn.
De politie van de Lijn antwoorde dat ik uit vrije wil kon bepalen of ik al dan niet achteruit wou rijden dat het geen bevel was en dat ze indien nodig al de bussen achteruit zouden begeleiden.
Politie van De Lijn ?

Tot nader order heeft De Lijn geen politie, maar slechts wat controleurs met beperkte politie-bevoegdheden.
Iemand dwingen achteruit te rijden is daar NIET bij ...


Schouppe wil die gasten in de toekomst wel meer bevoegdheden geven.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #394 Gepost op: maandag 03 mei 2010 - 00:53:55 »
En ga met zo'n verhaal maar eens naar de flikken,....
Een geval van verkeersagressie wordt doorgaans wel geakteert.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #395 Gepost op: maandag 03 mei 2010 - 08:21:47 »
Deze morgend ook weer een agressieveling van de Lijn. Ik woon dan wel in een straatje waar weinig verkeer uit komt, maar het is wel een VVR kruispunt. Chauffeurs van de Lijn geven daar quasi nooit voorrang. De snelheid is er echter altijd laag  (< 10 km/u) zodat ik me er nog wel eens durf voor in gooien. Misschien leren ze het ooit.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #396 Gepost op: maandag 03 mei 2010 - 12:11:43 »
Zo heb ik me op een blauwe maandag ook eens voor een lijnbus gesmeten (VVR), mijn broer die achter me reed vertelde naderhand dat de passagiers in de bus 1 voor 1 naar voren vlogen. :-[
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #397 Gepost op: maandag 03 mei 2010 - 14:42:18 »
Een weekje in Engeland gezeten.
En nog eens met de auto gereden ipv wat rondgetuft  :)

De Britse wegen zijn duidelijk aanzienlijk moeilijker en uitdagender om op te rijden dan de bijna-rechte Vlaamse wegen.
De modale Brit rijdt dan ook een stuk beter en meer vooruitziend dan een Belg. En sneller op de bochtige wegen.
Fietspaden zijn er nauwelijks buiten de (groot)steden, de weinige fietsers rijden er dan maar op de rijbaan.
Moet je een fietser inhalen, dan zie je het tegenliggende (!) verkeer al ver vooraf uitwijken naar de zijkant, zodat je probleemloos de fietser kan inhalen.

Onzinnige snelheidsbeperkingen beginnen er helaas ook meer en meer op te duiken. En worden net zo goed als hier vierkant genegeerd.
De enige bestuurders met een werkelijk onaangepaste snelheid waren er op de snelweg te zien - sommigen niet eens aan 80 km/u.

Opmerkelijk veel minder borden langs en boven de wegen.
De bordenkanker woekert duidelijk vooral in België, en dan zeker in Vlaanderen.
Geen voorrangsnegeerders gezien, maar er per ongeluk 1 keer zelf een geweest (slecht uitzicht op een rotonde)

De Britse buitenwegen zijn nooit geweldig goed geweest, zeker niet langs de zijkanten, maar liggen er beter bij dan sommige snelwegen hier ...
Aan de snelwegen te zien, is het schijnbaar nog nooit winter geweest in GB. Dat excuus kan men hier in België dus ook wel opbergen.
Herstellingen worden uitgevoerd aan snelwegen waar men hier nog blij mee zou zijn.

Diesel is er duurder dan benzine, met prijzen tot 1,25 GBP of  1,439 euro.
Al zitten we daar met de huidige prijs van 1,2240 niet eens zover meer af - we zitten zelfs ei-zo-na weer aan de gemiddelde prijs van recordjaar 2008  ... 1,252 .

Ietwat vreemd gedrag op de snelweg : als je aangeeft een rijstrook te willen gaan opschuiven, zullen bestuurders daarin eerder afremmen dan dat ze zelf ook even een rijstrookje opschuiven, zelfs al kan dat zonder probleem. Opschuiven om verkeer gemakkelijker op de snelweg te laten, doen ze dan weer wel ... of ze laten een gaatje vallen.
Verder rijden ze duidelijk even graag midden/rechts als men hier links/midden rijdt, en zetten ze je net zo graag "vast" achter trager verkeer als je dat zelf niet vermijdt.

Met CruiseControl merk je trouwens pas hoeveel de snelheid van andere weggebruikers eigenlijk variëert.  :o

Zondag gaf men op de radio de mensen de raad thuis te blijven, minstens in de South-East waren tal van wegen bezaaid met grote plassen water.
Ongezien hier.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #398 Gepost op: maandag 03 mei 2010 - 15:24:51 »
Rijden in Duitsland of Groot-Brittanië doe ik altijd met groot plezier. Zelfs Frankrijk of Wallonië is leuk. Zal eraan liggen dat je op de buiten daar ook effectief vooruit geraakt, en van dorp tot dorp rijdt ipv van drempel tot drempel, van schoolzone naar schoolzone en van licht tot licht. En natuurlijk rijden de locals ook gewoon goed door, in plaats van de traagste op de baan te zijn.

Offline Freddie

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 127
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #399 Gepost op: maandag 03 mei 2010 - 22:00:02 »
Deze morgen een goeie 50 aan het doen in de bebouwde kom, geen reden tot klagen dus.
De pipo in z'n Fiat 500 achter me vond het blijkbaar toch nodig om in m'n gat te komen hangen.

2-300m verder is de bebouwde kom gedaan => 90 dus en ondergetekende beslist eens het kot open te sleuren (tot aan de 90 weliswaar) en eens te zien of meneer dan nog zoveel noten op z'n zang heeft.
Niet dus...

Altijd lachen, op een recht stuk zijn ze de man, maar van zodra er wat flauwe bochtjes aankomen kunnen ze niet mee :P

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #400 Gepost op: maandag 03 mei 2010 - 22:11:56 »
Je doet maar heb ik geantwoord en heb doodleuk 20 minuten gewacht op politie van de Lijn.
De politie van de Lijn antwoorde dat ik uit vrije wil kon bepalen of ik al dan niet achteruit wou rijden dat het geen bevel was en dat ze indien nodig al de bussen achteruit zouden begeleiden.
Politie van De Lijn ?

Tot nader order heeft De Lijn geen politie, maar slechts wat controleurs met beperkte politie-bevoegdheden.
Iemand dwingen achteruit te rijden is daar NIET bij ...


Schouppe wil die gasten in de toekomst wel meer bevoegdheden geven.

De buschauffeur noemde het politie van de Lijn, maar het waren zoals je schrijft eigenlijk controleurs met beperkte politie-bevoegdheden.
Daarom kon men mij ook niet verplichten om achteruit te rijden.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #401 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 01:55:51 »
De buschauffeur noemde het politie van de Lijn, maar het waren zoals je schrijft eigenlijk controleurs met beperkte politie-bevoegdheden.

En dat soort noemt zich dan, net zoals zovele wegpiraten onder de vrachtwagenbstuurders, een "professionele" chauffeur...

Blij dat ik maar een "amateur" ben, die de verkeersveiligheid veel hoger in zijn vaandel voert dan die "professionelen".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #402 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 03:48:06 »
Vandaag zo een "amateur" tegengekomen die speciaal alles uit de kast haalt om toch maar de doorgang te blokkeren.

Ik rij binnen de bebouwde kom op een tweevak (1 in elke richting) waar langs beide zijden auto's geparkeerd staan over een dikke 100 meter. Daarna staan er enkel nog aan de linkerkant geparkeerd.
Dus het eerste stuk kon ik er net tussen, dus onmogelijk een tegenligger te kruisen.
Terwijl ik daar rij zie ik ene op z'n dooie gemak van op de rotonde een eind verder mijn richting uitkomen en van het moment dat hij mij en mijn 2 achterliggers in de mot krijgt zie ik hem plots beginnen optrekken om toch maar het gat dicht te rijden.
Ik haastte me nog wat in de hoop uit de smalle doorgang te zijn tegen dat hij de boel kon versperren maar het ging dus niet met als resultaat een noodstop van 4 wagens (tegenligger, ikzelf en mijn 2 achterliggers) om een ongeval te voorkomen en 10 minuten staan zwaaien naar mekaar.
Uiteindelijk heb ik en mijn 2 achterliggers een meter of 3 achteruit gereden zodat die "amateur" zich in een oprit van een garage kon wringen en mijn ondertussen 3 achterliggers door konden.
Zijn passagier (denk zijn vrouw (veertigers)) was duidelijk ook niet opgezet met wat er gebeurde, armen kruisen en nors naar beneden kijken zonder een woord of een ander gebaar, en beiden zonder gordel.
Dat alles terwijl wanneer hij normaal had doorgereden er helemaal geen ginder ging geweest zijn.
Wanneer hij 2 meter achteruit was gereden konden we ook kruisen maar aangezien hij aanstalten maakte om in die oprit te rijden heb ik maar achteruit gereden. Dan kon hij maar zich daarin wringen en zich er nog eens achteruit er terug uit wringen ook.
Ik heb niet blijven staan om te kijken maar hoop dat er ene tegen gereden is terwijl hij achteruit terug de weg op reed. ;D

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #403 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 10:39:32 »
Een geval van verkeersagressie wordt doorgaans wel geakteert.

Sedert die keer dat ze niet eens de moeite deden om een klacht tegen onbekenden op te maken, geloof ik daar geen snars meer van.  Toen zat de deur van m'n autootje lelijk in elkaar, en deden ze niks, nul, nada, noppes niks moeite (papier+tijdverspilling noemden ze dat toen).  En voor dit geval, nu er zelfs geen schade, letsel aan mij of mijn voertuig was, zouden ze plots wél moeite gaan doen?  Mijn geloof daarin: nouga-bollen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #404 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 13:07:28 »
Sedert die keer dat ze niet eens de moeite deden om een klacht tegen onbekenden op te maken, geloof ik daar geen snars meer van.  Toen zat de deur van m'n autootje lelijk in elkaar, en deden ze niks,
Naam en rang van de agent opschrijven en klacht formuleren bij zijn functionele overste - of indien er vandaar ook geen reatie komt bij Comite P, of rechtstreeks bij het parket - dan gaat dat wel over.
Agenten denken nogal vaak dat zij het beoordelingsrecht van parketmagistraten en rechters hebben, maar niets is minder waard.
Vaststellen van strafbare feiten en optekenen van klachten aangaande strafbare feiten is hun taak.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder