Een geluk dat die rechtse "slechte beroepschauffeur" zoveel ruimte laat of de foto lag (letterlijk) plat op de grond.
De stand toerenteller vs snelheidsmeter lijkt mij inderdaad ook vreemd tenzij 1 van beide of beide meters niet of niet goed werken.
Wanneer ik de naam zie op de achterdeuren van die rode vrachtwagen kan ik je verhaal wel enigszins volgen (van welk land de nummerplaat is kan ik niet zien), echter weinig kans dat je die chauffeur in het Nederlands, Frans, Engels of Duits kan aanspreken terwijl hij/zij er ook maar 1 woord van begrijpt.
Langs de andere kant kan het net zo goed zijn dat die vrachtwagen aan het volgende kruispunt links af moest.
Op de tweede foto:
Wat doe jij met een motor aan 20km/u op de rechterrijstrook terwijl de linkerrijstrook vrij is en waarom ben je dan verwonderd dat een ander voertuig (eender welk) jou gaat inhalen?
Dacht hier nochtans andere verhalen te lezen door jou geschreven.
Of was jij rechts aan het inhalen?

Als dit tussen 2 kruispunten is met verkeerslichten is het beter om aan een gezapige snelheid van het ene kruispunt naar het andere te rijden wanneer er veel verkeer is.
Het gaat misschien wat trager op het achterliggende kruispunt maar het gaat tenminste nog.
Wanneer op dat (druk) moment iedereen naar dat tweede kruispunt spurt staan beide kruispunten binnen de kortste keren helemaal geblokkeerd. (remember, dit is België he.)
(was jij dat op het traject Hasselt->Brussel vandaag die mij inhaalde rond 14.00u?

)