Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906154 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #420 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 16:40:19 »
Zeker niet als je op een plaats rijdt waar je niet hoort te rijden ... (foto 1)
Stilstaand verkeer?
Ja, en ?

Citaat
4500 tpm bij snelheid zo goed als niks ? Met een twin ?
Motoren hebben zo iets als een koppeling... Je kan die gebruiken om de toerentallen van de motor over te brengen op de aandrijving. Of niet.
Als je wil, kan je meer te weten komen bij http://www.motorbeheersing.com/
Neem de foto mee als je gaat.
Nogal smallekes tussen een MPV en een vrachtwagen in, stilstaand met 4500 tpm ???
En 't is niet de ideale place 2 be om te beginnen ...


Als je toch wil gaan filefilteren, stop je beter niet tussenauto's die naast elkaar staan ... Rij er tussendoor (en voorbij) of blijf er achter.
« Laatst bewerkt op: woensdag 05 mei 2010 - 16:42:48 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #421 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 16:50:22 »
Nu sta ik al stil? ???

Ik denk dat ik zelf het beste weet hoe ik daar ben doorgereden, niet? Je veronderstellingen raken kant noch wal, laat staan dat je vanuit de camera kan zien dat ik balanceerde op enkel de motor, of een voet gebruikte om me tussen deze twee stilstaande voertuigen voort te bewegen om zeker te zijn dat ik geen spiegel raakte.

Maar ik vind het goed van je dat je kan focussen op het echte probleem: een toerental bij een vermeende stilstand.

Echt, http://www.motorbeheersing.com/. Eerste oefening bij het langzaam rijden. Voetrem en koppeling gebruiken bij een iets hoger dan ralenti toerental om langzaam gecontroleerd vooruit te rijden. Ik heb er zelfs geen moeite mee om filmpje aan hen te zien, al was het maar omdat men verdorie daar de instructie geeft om op dergelijke manier langzaam doorheen stilstaand verkeer te filefilteren.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #422 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 17:00:36 »
al was het maar omdat men verdorie daar de instructie geeft om op dergelijke manier langzaam doorheen stilstaand verkeer te filefilteren.
als er plaats is tussen de voertuigen
mijn eerste gedacht was ook dat het een beetje krap was, maar ik ben geen motorijder :(
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #423 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 17:02:32 »
In Brussel is het nog krapper.

Nu kan je daar zoals mijn collega met de RT toch door proberen te rijden, en spiegels gaan raken.  Of zoals mij de rechtervoet op de voetrem houden, de linkervoet op de grond, en enkel tussen stilstaande voertuigen doorschuiven waar je effectief ruimte hebt, zonder iets te raken.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #424 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 17:03:45 »
al was het maar omdat men verdorie daar de instructie geeft om op dergelijke manier langzaam doorheen stilstaand verkeer te filefilteren.
als er plaats is tussen de voertuigen
mijn eerste gedacht was ook dat het een beetje krap was, maar ik ben geen motorijder :(
Het ziet er krap uit, maar je kan dat alleen maar beoordelen als je het ter plaatse ziet

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #425 Gepost op: donderdag 06 mei 2010 - 01:53:43 »
Een geluk dat die rechtse "slechte beroepschauffeur" zoveel ruimte laat of de foto lag (letterlijk) plat op de grond.
De stand toerenteller vs snelheidsmeter lijkt mij inderdaad ook vreemd tenzij 1 van beide of beide meters niet of niet goed werken.

Wanneer ik de naam zie op de achterdeuren van die rode vrachtwagen kan ik je verhaal wel enigszins volgen (van welk land de nummerplaat is kan ik niet zien), echter weinig kans dat je die chauffeur in het Nederlands, Frans, Engels of Duits kan aanspreken terwijl hij/zij er ook maar 1 woord van begrijpt.
Langs de andere kant kan het net zo goed zijn dat die vrachtwagen aan het volgende kruispunt links af moest.

Op de tweede foto:
Wat doe jij met een motor aan 20km/u op de rechterrijstrook terwijl de linkerrijstrook vrij is en waarom ben je dan verwonderd dat een ander voertuig (eender welk) jou gaat inhalen?
Dacht hier nochtans andere verhalen te lezen door jou geschreven.
Of was jij rechts aan het inhalen? ::)
Als dit tussen 2 kruispunten is met verkeerslichten is het beter om aan een gezapige snelheid van het ene kruispunt naar het andere te rijden wanneer er veel verkeer is.
Het gaat misschien wat trager op het achterliggende kruispunt maar het gaat tenminste nog.
Wanneer op dat (druk) moment iedereen naar dat tweede kruispunt spurt staan beide kruispunten binnen de kortste keren helemaal geblokkeerd. (remember, dit is België he.)
(was jij dat op het traject Hasselt->Brussel vandaag die mij inhaalde rond 14.00u? :D)

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #426 Gepost op: donderdag 06 mei 2010 - 07:25:06 »
Om 14u zat ik niet op de baan :)

Ik dacht dat duidelijk was dat dit
  • een stilstaande tot traag rijdende file was
  • er in de verte een wegversmalling was van 2 rijstroken naar 1 rijstrook. Makkelijk nog 700m aan ongebruikt linkervak
  • Ik dus in beide gevallen traag reed
  • Ik natuurlijk niet tussen een MPV en vrachtwagen ga filefilteren als ik er niet door kan

Verder is dat een normaal toerental als je tractie nodig hebt op die motorfiets. Gisteren nog eens op gelet, en bij het manoevreren is dat een normaal toerental.

De vrachtwagen op tweede foto haalde mij niet in, maar is dezelfde als de vrachtwagen op de linker rijstrook op de eerste foto die het zaakje blokkeert.

En in tegenstelling tot alle verwachtingen was de chauffeur toch Nederlandstalig :)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #427 Gepost op: donderdag 06 mei 2010 - 16:43:27 »
er in de verte een wegversmalling was van 2 rijstroken naar 1 rijstrook.
Filefilteren tussen de rijen voertuigen aan wegversmallingen kan ik je eigenlijk enkel maar afraden

Citaat
Verder is dat een normaal toerental als je tractie nodig hebt op die motorfiets. Gisteren nog eens op gelet, en bij het manoevreren is dat een normaal toerental.
4500 toeren bij manoeuvreren een normaal toerental op een SV 650 ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #428 Gepost op: donderdag 06 mei 2010 - 16:44:09 »
Spijt dat ik vandaag de camera niet op de motorfiets had!

En wat er precies aan de hand was, weet ik niet want ik heb nog geen artikel in het nieuws gezien, mah bon...

Ik rij 's morgens met de motorfiets van Tongeren naar Waremme, en bijna aan de aansluiting met de E40 zie ik een auto uit een zijstraat links de rijbaan oprijden, bijna op een vrachtwagen inrijden, vervolgens een verkeerseiland ontwijken langs de linkerkant en gas geven. Bon, wat een gek.

Bij het volgende stuk met vier baanvakken haal ik de vrachtwagen in, en zie ik dat de voorgaande auto net dezelfde stunt doet bij een witte bestelwagen. Stofwolken a volonté.

Ter hoogte van de rotondes aan de E40 steekt het verkeer vast, dus ik de lefgozer op de motorfiets ga het zaakje wat beter bekijken: Ik zie een bestuurder en een passagier in de kleine monovolume.  De bestuurder grijnst, de zetel ver naar achter gezet. De passagier verschuilt zich onder de kap van zijn jasje. De bestuurder heeft een zwarte muts opgerold op zijn hoofd. Dan zie ik dat op de achterbank er nog twee individuen met dergelijke mutsen op hun hoofd zitten die liefst niet gezien willen worden. Ik krijg plots een slecht gevoel over dit en laat ze rijden.

Ik parkeer me, helm af en bel 101 om de verdachte gedragingen te melden - en het feit dat ze de E40 richting Luik op scheuren, als ik vanuit Waremme een eenzaam politiewagentje met een enkel zwaailicht voorbij zie scheuren, in de richting waarvan de monovolume vandaan kwam.  Net als ik klaar ben met bellen, komt er een anonieme politiewagen aan even hoge snelheid aan, ik trek hun aandacht en vertel hen hetzelfde aan wat ik aan de 101 vertelde. Deze anonieme wagen scheurt vervolgens de E40 richtling Luik op...

Ben benieuwd of ik er nog wat van hoor...

Volgende keer: camera!

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #429 Gepost op: donderdag 06 mei 2010 - 16:44:49 »
er in de verte een wegversmalling was van 2 rijstroken naar 1 rijstrook.
Filefilteren tussen de rijen voertuigen aan wegversmallingen kan ik je eigenlijk enkel maar afraden
... 700 meter voor een versmalling, omdat de vrachtwagenchauffeur het zaakje blokkeerde...

Citaat
Verder is dat een normaal toerental als je tractie nodig hebt op die motorfiets. Gisteren nog eens op gelet, en bij het manoevreren is dat een normaal toerental.
4500 toeren bij manoeuvreren een normaal toerental op een SV 650 ???
Ja.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #430 Gepost op: donderdag 06 mei 2010 - 16:55:59 »
Daarstraks een weg opgedraait met bord C3 en onderbord "uitgezonderd aangelanden en fietsers".
A ja ik hing achter een groep schoolkinderen van pakweg 100 man, geen goesting om daar ook maar eentje van in gevaar te brengen dus die binnenweg voorbij "Tania het ekster" maar genomen.
Trouwens ook wel raar dat dit bord er pas is gekomen nadat die trien die boerderij daar gekocht heeft. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #431 Gepost op: donderdag 06 mei 2010 - 17:11:44 »
...
En in tegenstelling tot alle verwachtingen was de chauffeur toch Nederlandstalig :)

Heb je hem dan aangesproken?
Bij die firma schakelen ze zelfs volle bussen in om Oostblokkers op en af te voeren.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #432 Gepost op: donderdag 06 mei 2010 - 17:14:17 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #433 Gepost op: vrijdag 07 mei 2010 - 21:58:03 »
Daarstraks richting Nederland gereden.  Amaai, zelfs om 14.00 u toch nog een kwartiertje file gehad tussen splitsing A12 Bergen Op Zoom en Kleine Barreel.  (Wa gaat da straks zijn in volle spits?).  Eenmaal thv de wegenwerken: WELGETELD 1 KRAAN BEZIG.... op de middenberm!  Goe bezig!  Kan niet missen dat wegenwerken hier altijd zo lang duren en zoveel onnodige files veroorzaken.  Laat me raden: liever er ahum iets langer over doen en goed werk afleveren, is dat het motto?  Laat me niet lachen.  Wie ooit al over Belgische wegen gereden heeft, weet al lang beter dan dat. Dat die mannen niet rood worden en door de grond zinken van schaamte!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #434 Gepost op: zaterdag 08 mei 2010 - 00:43:58 »
Er zijn er ook andere, onder de beroepschauffeurs.  Net zoals ge ook dwazen en verstandigere chauffeurs hebt onder de motards.  Dus niet veralgemenen aub (noch naar beroepschauffers, noch naar motards).

Wat alvast mij betreft, is het niet de bedoeling te veralgemenen.

Wel kan men er niet naastkijken dat het percentage wegpiraten onder bepaalde categorieën van weggebruikers aanzienlijk hoger ligt dan bij andere categorieën, en dat dit percentage voor sommige van deze categorieën veel hoger ligt dan men zou mogen verwachten in functie van hun status (beroepsschauffeurs, politiebeamten, enz.).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."