Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906065 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #480 Gepost op: donderdag 13 mei 2010 - 13:01:43 »
Als je niet veilig kan uitwijken, doe dat dan ook niet, en zorg dat je jezelf voldoende onder controle hebt om dat zelfs in panieksituaties niet te doen.
Omgekeerd heb je ook bestuurders die op een file inrijden terwijl ze probleemloos kunnen uitwijken naar de lege "pechstrook", maar het niet doen ...
Uitingen van eenzelfde probleem: niet aktief met autorijden bezig zijn.
Dat is allemaal wel waar, en ik heb echt een bloedhekel aan mensen die maar met de auto aan het "bollen" zijn zonder aktief aan het rijden te zijn(de meeste dus tegenwoordig)
Maar ... ik *denk* dat met een vrachtwagen een ruk aan het stuur al sneller nare gevolgen heeft dan met een auto.  Nu kan je natuurlijk wel zeggen dat de chauffeur dat maar moest weten, maar anderzijds was het uiteraard niet zijn bedoeling om over de grenzen van zijn kunnen en dat van de vrachtwagen te gaan

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #481 Gepost op: donderdag 13 mei 2010 - 17:25:15 »
In de theorie klopt dit allemaal wel, in de praktijk ook wellicht.  Alleen kan niemand ooit 100% zeker garanderen dat hij/zij in een kritieke situatie nooit de verkeerde reactie zal hebben.  We kunnen er onszelf zo goed mogelijk op voorbereiden, dat wel.  100 % zeker dat het ons altijd en overal ook zal lukken, zijn we NOOIT.  En dat ondervinden we vroeg of laat allemaal, wanneer we zelf eens "prijs" hebben en betrokken raken in een ongeval.  Dat zijn zo van die momenten dat we in onszelf denken "had ik nu maar dit" of "had ik toch maar dat" gedaan, dan had ik dit ongeval mischien kunnen voorkomen.  Er liggen er trouwens genoeg op het kerkhof die van zichzelf dachten beter dan de gemiddelde chauffeur te rijden, en dat ze altijd wel de juiste reflex in huis zouden hebben (om dan nét iets te laat te ondervinden dat niet zo is).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #482 Gepost op: donderdag 13 mei 2010 - 23:57:33 »
Deze week kom ik van Herentals richting A-pen, ik weet goed dat er vanaf 16.00uur tussen Grobbendonk en Massenhoven felle remreactie's gebeuren, is daar dagelijkse kost, waarom? Te dicht op elkaar rijden.
Goed ik zet me comfortabel tegen 90 op het rechse vak wetende dat daar haast niet geremd gaat worden en het vaak over meerdere 100den meters leeg is.
Links treintje tegen 120 telkens een meter of 5-10 van elkaar, ik zie de eerste licht remmen, 2é,3é,......, naast mij de NL X5 moet zwaar in de remmen, dik verschoten met die GSM aan het oor.
In elk geval heb ik die X5 4 keer zwaar zien remmen en in Massenhoven reed ik voor hem van de snelweg.
Citaat
Uitingen van eenzelfde probleem: niet aktief met autorijden bezig zijn.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #483 Gepost op: vrijdag 14 mei 2010 - 14:43:12 »
Deze week kom ik van Herentals richting A-pen, ik weet goed dat er vanaf 16.00uur tussen Grobbendonk en Massenhoven felle remreactie's gebeuren, is daar dagelijkse kost, waarom? Te dicht op elkaar rijden.
Plus bestuurders op de rechterstrook die er links niet meer tussen gelaten worden, maar vastgezet worden achter vrachtwangens, en zich er dan links maar tussen gooien ...

Een Brit zal wat inhouden en een gaatje laten als je je richtingaanwijzer opzet, een Duitser schuift een rijstrook op, maar de modale Nur Links rijdende Belgische bestuurder doet geen van beide.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #484 Gepost op: vrijdag 14 mei 2010 - 17:28:32 »
vandaag mijn gras gemaaid en meteen ook twee vingers onder handen genomen
eentje verbrijzeld en een andere op 3 plekken gebroken

te snel willen zijn bij het legen van de bak en een ruk gekregen van het mes
gelukkig had ik handschoenen aan, of ik had twee vingers minder

stom, stom, stom
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #485 Gepost op: vrijdag 14 mei 2010 - 18:40:40 »
vandaag mijn gras gemaaid en meteen ook twee vingers onder handen genomen
eentje verbrijzeld en een andere op 3 plekken gebroken
Dat kan al tellen  :(

En wat hebben we vandaag geleerd ?
Haast en spoed is zelden goed ....
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #486 Gepost op: vrijdag 14 mei 2010 - 23:52:15 »
Haast en spoed is zelden goed ....

... behalve als men vliegen vangen moet.

@ sniper: veel goede moed en een spoedig herstel toegewenst!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #487 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 00:57:51 »
Dat is nog een oude machine Sniper?  Normaal stopt het mes of de motor bij de moderne machine's.
In elk geval is gras maaien niet zomaar een karweitje, zelf doe ik het altijd met lange broek en veiigheidsschoenen.

Spoedig en geheel herstel gewenst. ;)

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #488 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 01:12:05 »
...
stom, stom, stom

Euhhhh... :-X :-[ ;D ;D ;D ;D
Hopelijk komt het snel weer helemaal goed.

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #489 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 09:28:51 »
stom, stom, stom

Stom is het inderdaad, maar je weet dat het iedereen kan gebeuren.
Het komt nog veel voor dat er vingers of tenen sneuvelen bij het maaien. :'(

Ik hoop dat je volledig hersteld.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #490 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 09:50:09 »
Ik hoop dat het snel geneest
Gelukkig had je handschoenen aan !
Met die dingen moet je supervoorzichtig zijn !

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #491 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 16:09:48 »
Stom is het inderdaad, maar je weet dat het iedereen kan gebeuren.

De meeste van zulke dingen zijn stom.  ttz:  Ik heb nog nooit geweten dat zoiets "wel doordacht en goed overwogen" gebeurt.  Maar ja, 't kan inderdaad iedereen vroeg of laat overkomen.  Echt stom wordt het pas wanneer mensen bewust de veiligheid (proberen te) omzeilen door de hendel die je ingedrukt moet houden, vast te plakken met tape. Het gebeurt nog regelmatig dat mensen daardoor op spoed belanden.  Niet enkel door de messen die blijven draaien.  Ook bvb door wegvliegende takjes etc die in het hun been of voet terechtkomen.  Dat laatste heb ik ooit es voorgehad.  Motor lag wel stil, maar de messen draaiden nog even na, wou de bak leegmaken, en daardoor een steentje tegen m'n been gevlogen (ook stom, natuurlijk).  Gelukkig kon de wonde thuis verzorgd worden, zonder veel verder erg.  Sindsdien draag ik altijd een lange broek, en veiligheidsschoenen en trek ik zelfs eerst de stekker uit vooraleer de bak leeg te maken.  En de gazon rij ik niet meer af met m'n kids in de buurt. Nu, je hebt gelukkig je vingers nog allemaal, en jou zal 't wellicht ook nooit meer overkomen, zoiets.

Een spoedig herstel alvast.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #492 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 21:55:12 »
Hallucinant wat je op een weekend dag op de snelweg ziet. Ik heb daarstraks even een rit gemaakt naar Bokrijk met het gezin, aangenaam weertje (eindelijk), dus de sfeer zat erin.

Hoeveel mensen er op de snelweg bij 120 km/u minder dan pakweg 20 m afstand houden is ongelooflijk. Recordhouder is een vrachtwagen die minder dan één streepje afstand hield met zijn voorligger (hoever staan die onderbroken lijnen uit elkaar op de snelweg ?). Ik dacht even nog dat hij wilde voorbij steken, maar dat bleek niet waar te zijn, ik heb hem nog enkele km in het oog gehouden in mijn spiegel. Hij had trouwens ruim te kans om in te halen. Toppunt van domheid, iemand die zeer wsl. tegen zijn snelheidsbegrenzer aanreed nog wat gaan opjagen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #493 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 22:10:08 »
Toppunt van domheid, iemand die zeer wsl. tegen zijn snelheidsbegrenzer aanreed nog wat gaan opjagen.

Bovendien vergeet zo'n kerel dat hij niks ziet van wat zich voor z'n voorligger afspeelt.  't Minste geringste dat z'n voorligger stevig in de remmen moet, knalt hij er achterop.  Zeker weten.  En dan te bedenken dat hij voor zich niet veel méér dan z'n vooruit heeft om hem te beschermen.  (lees niks om hem te beschermen, dus).  Dus als er wat mis gaat, dan gaat 't meteen ook ferm mis, zeker voor z'n eigen gezondheid. Dom, dom, dom
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #494 Gepost op: zaterdag 15 mei 2010 - 22:20:04 »
't Minste geringste dat z'n voorligger stevig in de remmen moet, knalt hij er achterop.

Dat zal dan weer wel de schuld zijn van diegene die zijn voorligger ertoe noopte om af te remmen. Het gaat hier immers om een vrachtwagenbestuurder.  :-X
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."