Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906132 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #570 Gepost op: zaterdag 22 mei 2010 - 00:37:11 »
Op de Triganonlaan in Elewijt sta waar je normaal redelijk kan rijden (70 km/u) rijd ik een eindje achter een lijnbus. Deze stopt natuurlijk op de weg waardoor heel het treintje erachter ook moet stoppen. Door de drukte kan de lijnbus nauwelijks voorbij gestoken worden. Er zijn daar vrij veel haltes, dus overal stoppen.
Die regeling met bushaltes OP de rijbaan is werkelijk de waanzin voorbij en een ecologisch worst-case scenario.

Bussen hebben al voorrang binnen de BBK als ze hun halte verlaten, 't zal wel volstaan zeker !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #571 Gepost op: zaterdag 22 mei 2010 - 00:59:58 »
De politiemannen komen hun combi niet uit, maar zetten een hels kabaal van een luidspreker op.  "Alleeeij madammeke, gruner emme we ze ni zenneeej""

Arrogant onbeschoft gedrag dat het politieamt onwaardig is, doch helaas typerend is voor vele Belgische flikken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #572 Gepost op: zaterdag 22 mei 2010 - 03:17:10 »
De politiemannen komen hun combi niet uit, maar zetten een hels kabaal van een luidspreker op.  "Alleeeij madammeke, gruner emme we ze ni zenneeej""

Arrogant onbeschoft gedrag dat het politieamt onwaardig is, doch helaas typerend is voor vele Belgische flikken.

Ik zie het al voor me, toch wel amusant als je het ziet gebeuren. ;D
Hopelijk was madammeke dan wel wakker. :D

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #573 Gepost op: maandag 24 mei 2010 - 10:26:19 »
Gisterenavond laat.
2 snotneuzen - geschat rond de 14-16 - op de fiets rijden vlak voor mijn neus parmantelijk achter elkaar een voorrangsweg over.
Beiden kijken, en rijden dan gewoon straal het kruispunt op ...

Die hebben dus geen van beide op geen enkel moment ook maar enige moeite gedaan om te vertragen of te stoppen voor het kruispunt waar ze voorrang moesten verlenen, terwijl een auto die duidelijk zichtbaar aangereden komt (lichten aan, straatverlichting) en op ongeveer 20-25m is wanneer zij het kruispunt oprijden.
Noodstopke met nog plaats over.


Het verbaast me eerlijk gezegd nog steeds waarom er hier niet nog veel meer van dergelijke suicidale fietsers het ziekenhuis of het dodenhuisje ingereden worden.
Dat danken ze volgens mij uitsluitend aan de automobilisten.
Maar rij zo'n dwazen overhoop, en je kan het zelf nog gaan uitleggen !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #574 Gepost op: maandag 24 mei 2010 - 13:37:13 »
...
Maar rij zo'n dwazen overhoop, en je kan het zelf nog gaan uitleggen !

DE triestige gekweekte Belgische verkeersmentaliteit. :'(

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #575 Gepost op: maandag 24 mei 2010 - 14:15:28 »
Daarstraks een fietstochtje gemaakt met de kids.  Kom ik thv Schoonselhof, daar ligt een oversteekplaats voor fietsers.  Je dwarst daar het verkeer dat komende van Hoboken, rechtsaf de R11 op wil.  Daar ligt dus een oversteekplaats.  M'n beide kids wéten dat ze niet zomaar mogen oversteken, altijd wachten op papa of mama.  Wat ze ook nu doen.  Komt er nen andere fietser lachend voorbij "Awel mannekes, moogde gulle ni oversteken van olle papa?  Get veurrang zenne!", en zonder omkijken oversteekt.

Ik kan me efkes niet meer inhouden "NEE, DA MOGEN ZE NI VAN PAPA, OMDAT ZE GEEN VOORRANG HEBBEN.  OF DACHT U SOMS DAT DIE HAAIETANDJES EN DIE OMGEKEERDE DRIEHOEK HIER STAAN VOOR DE VERSIERING OP DAT FIETSPAD MISCHIEN?  Vier en zes jaar, en ze zijn blijkbaar al slimmer dan gij".  Waarop ik m'n kindjes nog eens goed laat kijken, en pas als 't veilig kan, laat oversteken.

En dan zijn zo'n mannen verwonderd dat hun kinderen dergelijk gevaarlijk gedrag gaan overnemen.  En dat dat vroeg of laat es fout kan aflopen....
« Laatst bewerkt op: maandag 24 mei 2010 - 14:21:52 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #576 Gepost op: maandag 24 mei 2010 - 15:39:33 »
Ik kan me efkes niet meer inhouden "NEE, DA MOGEN ZE NI VAN PAPA, OMDAT ZE GEEN VOORRANG HEBBEN.  OF DACHT U SOMS DAT DIE HAAIETANDJES EN DIE OMGEKEERDE DRIEHOEK HIER STAAN VOOR DE VERSIERING OP DAT FIETSPAD MISCHIEN?  Vier en zes jaar, en ze zijn blijkbaar al slimmer dan gij".

En wat was zijn reactie? Een opgestoken middenvinger en wat scheldwoorden? Anders was het geen echte...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #577 Gepost op: maandag 24 mei 2010 - 15:43:37 »
Nee, hij lachte nog wat harder, en reed gewoon door.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #578 Gepost op: maandag 24 mei 2010 - 21:01:18 »
Ik heb de namiddag in één of ander gat in de Vlaamse Ardennen vertoeft. Prachtige streek, prachtige wegen, perfect weertje, BBQ met Chinese vrienden, veel meer moet dat niet zijn. Je vindt hier zelfs nog enkele stukken 90 km/u weg.

Op de terugweg kreeg ik op de E19 Brussel - Antwerpen een grijs golfje in de gaten. Ik zie hem achter mij naderen en hij rijdt telkens toch erg dicht op zijn voorligger en dat in niet eens zo druk verkeer. Hij rijdt mij voorbij voegt terug in enkele auto's verder en kruipt weer achter zijn achterligger. De afstand is minder dan één onderbroken streep  :o :o :o en dat bij zo'n 115 km/u. Ik ben nieuwsgierig en drijf mijn snelheid van 110 naar 120 op. Over heel de afstand tot in Mechelen herhaalt hij het kunstje meermaals, hij nadert tot op minder dan 10 m van zijn voorligger, accelereert en haalt in, hierbij gaat hij rakelings langs de achterbumper van zijn voorligger. In Mechelen Zuid rijdt hij ook de snelweg af, er zitten vijf nieuwe mechelaars in met kort geschoren hoofdjes, ...
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #579 Gepost op: maandag 24 mei 2010 - 23:07:03 »
Vanmiddag rijden er voor mijn neus 2 bejaarden de Berlarij in Lier in, een smalle enkelrichtingstraat (C1) waar geen BEV is omdat dat veel te gevaarlijk zou zijn.
Derdegraads overtreding door fietsers ... geen probleem.

Vanavond op de Grote Markt 4 of 5 snotneuzen van pakweg 16, rijden vrolijk op het trottoir, en dan de Rechtestraat in, ook een enkelrichtingsstraat (C1) waar geen BEV geldt.
Allemaal geen probleem ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #580 Gepost op: maandag 24 mei 2010 - 23:24:51 »
Vanmiddag Oelegem dorp, 2 gasten met kort geschoren kopke (? :-X) in een Golf 3, vooraan nog slechts een paar cm grondspeling, komen ze aan een drempel en hebben ze een halve minuut nodig om erover te raken.
Paar minuten later kom ik die boomcar terug tegen aan een smal stuk waar er geparkeerde auto's aan hun kant staan, ik de versmalling in want dacht toch dat ik voorang op hun had, die gasten ook de versmalling in, keer vooruit en keer achteruit. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #581 Gepost op: dinsdag 25 mei 2010 - 14:29:37 »
gisteren bijna kenttingbotsing op E40 brussel-kust
aan de afrit brugge vertraagt een pépé tot 60 km/u om de afrit te nemen
resultaat is dat verschillende voertuigen waaronder ik ook heel hard in de remmen moeten (ik eindig op de pechstrook)

pépé zal wss geen 300 mtr ver kunnen kijken, maar dat is geen vereiste om je rijbewijs te mogen houden

je moet wel weten dat je die afrit normaal aan 120 km/u neemt en pas na 300 mtr vertraagt naar 100 km/u om dan terug naar 120 te gaan na de bocht
je zit immers nog 3 km op de snelweg (E403)
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #582 Gepost op: dinsdag 25 mei 2010 - 14:54:19 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #583 Gepost op: dinsdag 25 mei 2010 - 23:40:09 »
Het Vlaams Verkeershinderend Centrum gaat verder !

Aan de splitsing van E19 en A12/E34/Antwerpse Ring in A'pen Noord, mag er de laatste dagen ook nog maar 50 richting A12/E34 waar er geen enkel probleem is.
Werken op de E19, dan moet uiteraard ook de andere richting gehinderd worden.
Want het laatste dat ze daar in dat VVC willen, is toch wel vlot verkeer ... File moet !

Benieuwd of ze er ook mobiele jackpots gaan laten opstellen, want men kan er volstrekt probleemloos 100 of 90 of 70 ... kassa verzekerd !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #584 Gepost op: woensdag 26 mei 2010 - 00:50:46 »
Daarstraks op de E313 getuige geweest van een bizarre toestand.  Vraag me niet wat de aanleiding was, maar een VW GOLF was bljkbaar een rondje aan 't bakkeleien met een ander "sportief" bakske".  Zowat haasje over doen, zich daarbij vooral niet teveel storend aan 't feit dat er daar ook nog andere weggebruikers reden.

Maar goed dat ze snel uit beeld verdwenen, als die per sé willen verongelukken, moeten zij dat maar weten.  Maar ik zou vandaag nog liefst heelhuids thuisgeraken...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone