Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #615 Gepost op: woensdag 02 juni 2010 - 20:35:38 »
Vandaag een ritje gemaakt in de late spits van Leuven naar Mechelen, gemiddelde snelheid 31 km/u !!!! Gemiddeld verbruik 6,5 l/100 km. Dit door vnl. een totaal ondoordachte verkeersinfrastructuur in Leuven waardoor je daar nauwelijks vooruit komt. Op de Mechelsesteenweg van Leuven naar Mechelen, was men net voorbij de A2 nog maar eens aan het werken, ik heb niet anders geweten. Het lijkt wel of ze de laatste 10 jaar daar constant aan het werken zijn.

Mobiliteit noemt men dit in Absurdistan.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #616 Gepost op: woensdag 02 juni 2010 - 22:41:37 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #617 Gepost op: woensdag 02 juni 2010 - 23:04:19 »
Het Vlaams Verkeershinderend Centrum was weer in goede doen vanmorgen vroeg tussen Wommelgem en A'pen Oost.
De pippo van dienst was waarschijnlijk nog zat van gisteren of in slaap gevallen.

Eerst 100, dat is daar gebruikelijk vanaf de afrit Wommelgem.
Dan 90. Niks te zien. Nog eens 90.
70 nog altijd volstrekt niets te zien dat dit zou moeten of kunnen rechtvaardigen ...
En dan aan A'pen Oost 50 !

Terwijl er nog steeds absoluut niets te zien is waarvoor er een dergelijke drastische snelheidsvermindering nodig zou zijn, en iedereen figuurlijk de middenvinger opsteekt naar zoveel onkunde.

« Laatst bewerkt op: woensdag 02 juni 2010 - 23:07:13 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #618 Gepost op: donderdag 03 juni 2010 - 16:27:02 »
Het Vlaams Verkeershinderend Centrum was weer in goede doen vanmorgen vroeg tussen Wommelgem en A'pen Oost.
http://www.youtube.com/watch?v=btFIYf8OfoY

Als er iemand een zinnige reden ziet voor de snelheidsverlagingen, hou je niet in ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #619 Gepost op: donderdag 03 juni 2010 - 16:37:38 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #620 Gepost op: donderdag 03 juni 2010 - 17:10:22 »
Het Vlaams Verkeershinderend Centrum was weer in goede doen vanmorgen vroeg tussen Wommelgem en A'pen Oost.
http://www.youtube.com/watch?v=btFIYf8OfoY

Als er iemand een zinnige reden ziet voor de snelheidsverlagingen, hou je niet in ...

Tekort aan orgaandonoren ?  ;D  :-X

In 2005 al: http://www.medinews.be/full_article/detail.asp?aid=5818

Citaat
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1608
Minder orgaandonoren door vermindering verkeersdoden  
  
Veiliger verkeer en minder verkeersdoden blijkt vervelend neveneffect te hebben: het tekort aan donororganen voor transplantaties neemt onrustwekkend toe. Dat blijkt uit een studie...  


Citaat
Minimumsnelheden

In Nederland is het verboden voor een voertuig dat niet tenminste 60 km/h kan en mag rijden op de autosnelweg te rijden, maar dit betekent niet dat er een minimumsnelheid van 60 km/h geldt. Dit zou ook onzinnig zijn, want door drukte en files kan de snelheid vaak veel lager liggen. Wie echter te langzaam rijdt (bijvoorbeeld 60 km/h als de rest 120 km/h rijdt, wat uitermate gevaarlijk is), kan worden beboet voor gevaarlijk rijgedrag, een zeer algemene "vangnet"bepaling uit de Wegenverkeerswet.

In België bedraagt de minimumsnelheid 70 km/h (er is een reeks van uitzonderingen zoals weersomstandigheden, verkeersdichtheid, zicht, etc bepaald in Artikel 10.1).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg#Minimumsnelheden
« Laatst bewerkt op: donderdag 03 juni 2010 - 17:16:17 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #621 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 05:05:19 »
Tekort aan orgaandonoren ?  ;D  :-X

 ;D ;D ;D
Behalve teveel knoeiers, zowel aan de "knopkes" als op de weg, en de bodemloze put van de schatkist die ongeveer op gelijke hoogte moeten komen kan ik echt niets beters bedenken.
Zelfs op de ring zelf is er in beide richtingen niets te zien. ::)

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #622 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 08:31:49 »
Het is goed weer en ze hebben de idioten weer los gelaten lijkt zo. Oprit Mechelen-Zuid richting Antwerpen, dit is een lange bocht waar je, zeker met droog weer, makkelijk 90 kan rijden. Dit is een prima snelheid om in te voegen tussen de vele vrachtwagens. De idioot voor mij denkt daar niet zo over en neemt de bocht aan 55 à 60 km/u. Wanneer hij uiteindelijk aan het invoeggedeelte komt accelereert hij quasi niet. Dit maakt het voor mij ook heel moeilijk om in te voegen. Uiteindelijk gaat hij met nauwelijks 70 naar links, natuurlijk zonder richtingsaanwijzer.

Ik ben nog maar eens een zwalpende witte camionette tegengekomen van het welgekende Mechelse koeriersbedrijf. Hij was duidelijk met zijn administratie bezig, zwalpte wat over de rijstroken, gebruikte geen richtingsaanwijzers, onnodig links rijden, ... Voor een keer ging deze sprinter niet loeihard.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #623 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 18:50:08 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #624 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 20:55:40 »
Ik vind het belachelijk dat De Lijn in Antwerpen de automaten aan de tramhaltes heeft verwijderd, en vervangen door een bord "Betaal je ticket per sms". In kleine letters staat er dan wel bij dat dat enkel voor Proximus werkt, dus daar sta ik dan met mijn Mobistar abonnement. Verplicht op de tram een ticket kopen aan 1 euro meer. Mooi verdiend. Zorg toch eerst voor een deftig alternatief voor je bestaande automaten gaan schrappen!

Daar staat het tenminste nog aangegeven dat het een apartheidsregeling is voor Proximus klanten.

Dat ga je echter niet op alle parkeerautomaten met SMS-parkeren terugvinden, maar lees je dan in het bericht dat je terugkrijgt ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #625 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 21:40:58 »
Daarstraks was het weer goed.
Ik kwam van de afrit Massenhoven op de E313 - die zonder lichten maar met wel een B1 - en het was er weer pokke-druk op de N14.
Ofwel komen ze op de N14 van beide kanten tegelijk, ofwel is er maar 1 kant vrij, ofwel kan je niet linkaf richting Lier omdat de afslagstrook naar de E313 vol staat .
Deze keer kwam het dus heel erg lang, heel erg slecht uit ...

Voor me ging het al traag vooruit, en terwijl ik eerst sta te wachten, vallen er gewoonweg geen gaten.
De rij op de afrit wordt uiteraard almaar langer.
Er begint er al minstens 1 te toeteren (alsof dat effect zal hebben) .... de  eerste eerstegraads-overtreding want er is helemaal geen gevaar.
Even later rijdt die over de doorlopende witte streep die de rijstroken scheidt ... de tweede overtreding, eentje van de derde graad.
Dan staat hij rechts op de rijstrook voor rechtsaf te slaan, maar wil linksaf ... de derde overtreding, een eerstegraadsje.
Vervolgens slaat hij ook linksaf, maar dat gaat natuurlijk niet zonder de voorrang te negeren en het verkeer uit beide kanten tot stoppen te dwingen ... vierde overtreding, een tweedegraadsovertreding.

Hij was er inderdaad een beetje sneller weg dan ik, maar ten koste van wat ...
Een onmiddellijke inning is al uitgesloten.
Of er bij deze combinatie nog een minnelijke schikking komt is ook niet meer zeker ...

Helaas, geen flikken meer te zien ...
Inderdaad, meer te zien, want ik was kort tevoren op de afrit nogmaals de WPR tegengekomen (zonder klank en lichtspel)
Da's 2 keer op 2 dagen ...

Ik wil een flikkenfranchise !!!
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #626 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 22:59:27 »
Het is daar een rotkruispunt, want door de brug over de autosnelweg zie je het verkeer van rechts veel te laat aankomen.

Je moet daar maar eens met een redelijk zwaar beladen aanhangwagen linksaf draaien.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #627 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 23:17:56 »
Mijn oplossing voor het probleem, neem E34 afrit 19 of 20 voor Zandhoven, of anders afrit 21 voor Grobbendonk, Nijlen of Lier. Zeker op de spitsuren is het sneller.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #628 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 23:38:04 »
In kleine letters staat er dan wel bij dat dat enkel voor Proximus werkt, dus daar sta ik dan met mijn Mobistar abonnement.

Zie je nu wat ervan komt als je bij Belgacom wegloopt...  ;D ;D ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #629 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 23:40:53 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 04 juni 2010 - 23:50:46 door Rafael »