Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906060 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #630 Gepost op: vrijdag 04 juni 2010 - 23:58:12 »
Klopt, heb ik ook nog lang niet vaak gezien. Maar daar heb je toch nog het alternatief om gewoon met centen te betalen? De Lijn blokkeert gewoon alle automaten, alleen in de grote haltes werken er nog een paar. Ben je vet mee.

Bij De Lijn bestaat er ook een veel gebruikt alternatief: betaal niet, en als de chauffeur er een opmerking over maakt, sla hem dan gewoon met je vuist in zijn gezicht.

Of nee, wacht: jij bent geen nieuwe Belg. Dan maar beter niet doen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #631 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 00:03:17 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #632 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 01:03:10 »
De nieuwe Belgen daar wilden proberen te vluchten, maar dat was hen toch niet gelukt. PV aan hun broek en nette boetes.

Of ze die boetes ook daadwerkelijk zullen betalen, is natuurlijk nog zeer de vraag.

Bovendien waren dit nog brave jongens. De échte nieuwe Belgen slaan de chauffeur en de controleurs van De Lijn voor minstens een week in het ziekenhuis.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #633 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 01:30:53 »
Of ze die boetes ook daadwerkelijk zullen betalen, is natuurlijk nog zeer de vraag.

Jawel ze zullen betalen .................. met geld van het OCMW. 8)

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #634 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 02:13:22 »
Vandaag zag ik in Mechelen aan de Brusselsepoort een gelede bus van de lijn met aan beide kanten op de lichtreclame "SOS - Politie Assistentie Vereist". Dit had ik nog niet gezien.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #635 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 02:14:45 »
Jawel ze zullen betalen .................. met geld van het OCMW. 8)

Je zegt daar zoal iets.

Op een dag was ik op het postkantoor. De man vóór mij, een Noordafrikaan, kwam zijn elektriciteitsrekening betalen. Ze bedroeg wat meer dan 2.000 BEF, doch hij zei tegen de loketbediende dat hij slechts 1.000 BEF kon betalen. Waarop de loketbediende met de elektriciteitsmaatschappij belde om te vragen wat hij moest doen. "Aanpakken wat je kunt krijgen" was het antwoord, "beter iets dan niets".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #636 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 09:50:44 »
Wat ook precies weergeeft hoe die loketbediendes in een postkantoor werken, ze voelen hun beter als al de rest maar doen niet wat je vraagt.
Bijna altijd hebben ze wel een opmerking om je stom te laten voelen, vaak ook onterecht.
Als die mijnheer slechts 1000fr wil betalen dan doen ze dat toch zeker?
Waarom uw en mijn geld-tijd verspillen aan een telefoontje waar ze geen uitstaans mee hebben?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #637 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 10:33:50 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #638 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 13:43:33 »
Deze ochtend omstreeks 10.00 u, A12 richting Antwerpen, ik rij op de middenrijstrook.  Ik zie in de verte ongeveer thv de nieuwe BMW-garage (auto's en motoren) dat een auto voor mij ergens heel abrupt voor uitwijkt en z'n vier pinkers opzet, en stopt.  Ik vertraag spontaan, zet mijn vier pinkers ook op.  Bleek dat er zonet een ongeval gebeurd was.  In de middenberm was een (ik denk) Mercedes op z'n kop terecht gekomen.  Er stonden al een heel deel ramptoeristen, natuurlijk.  Niet 1 die er ook maar aan dacht om de gevarendriehoek te plaatsen!  Dat heb ik dan maar gedaan, samen met personeel van die garage.  De gevaarlijkste brokstukken al wat uit de weg gezwierd, voor er nog meer brokken gemaakt zouden worden. Ondertussen was het slachtoffer al uit haar auto gekropen.  Ze vertelde dat ze onwel geworden was, en dat plots alles zwart voor haar ogen werd.  Mijn vrouw is verpleegkundige, en die heeft zich om haar bekommerd in de BMW garage.  Eenmaal de ziekenwagen en de flikken er waren, zijn we doorgereden.  Tenslotte hebben we 't ongeval zelf niet zien gebeuren, dus een verklaring konden we toch niet afleggen.

En tegen dat de flikken er waren, waren de "ramptoeristen" plots in geen velden en wegen meer te bespeuren.  Uitstappen en staan gapen, dat wel.  Maar de moeite doen om een gevarendriehoek te zetten, of een simpele verklaring afleggen over wat je gezien hebt,... ho maar!  Daar wil men blijkbaar geen tijd aan verliezen.  (Nochtans 2 poepsimpele dingen)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 05 juni 2010 - 14:03:40 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #639 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 17:28:19 »
Ik heb zo al enkele keren een ongeval zien gebeuren en eerste hulp geboden en erbij gebleven tot de hulpdiensten er waren en de gewonden weg waren, (op de lijkwagen wacht ik niet) dit zowel in België als in Frankrijk en telkens weer hetzelfde liedje.
"Ben je in het ongeval betrokken of heb je schade?"
Nee
"Doorrijden, NU" of iets in die aard.
Nooit wordt er gevraagd of je iets gezien hebt of een verklaring wil afleggen. Je wordt gewoon weggejaagd.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #640 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 21:22:32 »
Heb ik nog nooit meegemaakt, maar goed 't kan altijd (helaas). 

Maar waar ik niet tegen kan:

* bellen naar 't lief: "Sjoeke, moette naa is wa weette....", maar hulpdiensten bellen?  "Da zullen die anderen wel gedaan hebben, zeker?" (en er keken er toen veel naar mekaar)
* als ge zelf geen EHBO kent, of er niet tegen kunt, blijf dan uit de weg.  En maak plaats voor mensen die wél hulp kunnen/willen bieden
* den hoop wel vergroten, maar niet op 't idee komen om bvb een gevarendriehoek te plaatsen
* ....

Ofwel blijf je ter plaatse, en bied je hulp, contacteer je hulpdiensten,....  kortom: maak je jezelf nuttig.

Ofwel blijf je er weg.  Maar daar met je handen in je zakken staan en staan gapen, daar heeft NIEMAND baat bij.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #641 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 23:02:54 »
Vandaag zag ik in Mechelen aan de Brusselsepoort een gelede bus van de lijn met aan beide kanten op de lichtreclame "SOS - Politie Assistentie Vereist". Dit had ik nog niet gezien.
Da's een manier om de aandacht te trekken bij problemen op de bus zonder dat de crimineel het merkt...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #642 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 00:59:47 »
"Ben je in het ongeval betrokken of heb je schade?"
Nee
"Doorrijden, NU" of iets in die aard.
Nooit wordt er gevraagd of je iets gezien hebt of een verklaring wil afleggen. Je wordt gewoon weggejaagd.
Herkenbaar. Zo heb ik ook al getuigen gezien die weggejaagd werden. Of een keer een ambulancier die zich bekommerde om het slachtoffer... :)

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #643 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 01:32:03 »
Ik heb al ambulances gezien, zonder opdracht, die gewoon doorreden ter hoogte van het ongeval. ::)
We waren eens met een paar collega's die in de file stonden voor een ongeval die net gebeurd was. Er reed toevallig een ambulance voor ons in de file en dachten nog (via de CB) "die zullen snel hulp krijgen".
Ja dat dacht je maar.
De gewone kijkfile volgen, en zelf ook eens heel traag voorbij rijden om alles eens goed te kunnen zien, maar stoppen? Nope, gewoon doorrijden terwijl er slachtoffers, hevig bloedend, half uit de wagen gingen.
Er was een collega, die vooraan ons konvooi reed, zodanig verbolgen over dat gegeven dat ie onmiddellijk naar de hulpdiensten belde met een klacht en de nummerplaat van die ambulance.
Kreeg een uitbrander dat hij daarvoor niet naar het noodnummer mocht bellen (of er al iemand gebeld had voor dat ongeval weten we niet), dat hij zich dat niet moest aantrekken en zich niet moeien, dat de schift van die ambulance er op zat en dat er anderen onderweg waren naar dat ongeval.
Had wel eerst moeten uitleggen waar dat ongeval precies was, dus voor hetzelfde moest de ambulance nog vertrekken. :o ::)

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #644 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 01:56:39 »