Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906073 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #645 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 01:59:24 »
Het verkeer "lezen" heet dat dan. ;)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #646 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 04:53:59 »
Het verkeer "lezen" heet dat dan. ;)
Nee dat is den hond van Pavlov ; Als er achter je iemand flitst ga je remmen.....
Ik gebruik haast zelden mijn flits of claxon, als ik het toch eens doe is het omdat het nodig is, krijg je ook nog zo van die reactie's waardoor het nog meer nodig is.... ???
Ik kreeg destijds wel een uitbrander omdat ik de nooddienst belde om te zeggen dat er een vrachtwagenband op de rechtse strook van de 313 lag. Ja zo leren ze de mensen af om te bellen, ongeval? ik bel niet krijg je dan.
Komaan zeg, als je belt moeten die gasten wel beginnen te werken hé.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #647 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 08:37:09 »
Idem bij mij, maar het was pas later wanneer ik besefte waarom: Het noodnummer 100 is voor ambulance- en brandweerhulp, het nummer 101 voor politiehulp. En ambtenaren als ze zijn - en met de onbestaande verbinding tussen de 100-centrale en CIC - doen ze niet graag mekanders werk.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #648 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 13:57:26 »
Ik kreeg destijds wel een uitbrander omdat ik de nooddienst belde om te zeggen dat er een vrachtwagenband op de rechtse strook van de 313 lag. Ja zo leren ze de mensen af om te bellen, ongeval? ik bel niet krijg je dan.
Komaan zeg, als je belt moeten die gasten wel beginnen te werken hé.

Een keer een klapband gehad, op de viaduct van 't Sportpaleis, richting Gent.  Ik kon me gelukkig veilig op de pechstrook zetten, vlak voorbij de viaduct.  Meteen de hulpdiensten gebeld.  En ik moet u zeggen: die waren razendsnel ter plaatse.  Met twee ploegen van telkens een volvo break en een volvo S... (dus vier voertuigen in totaal).  En die maakten daar toch geen probleem van.  Ze zeiden zelfs: in zo'n geval NOOIT die band zelf proberen te verwijderen ALTIJD bellen. (Ik had hen gezegd dat ik zelf die band daar niet dierf te verwijderen).

Een ploeg was zelfs bereid om eventjes te wachten tot de band goed en wel vervangen was door de bandencentrale.  Maar vermits die mannen zelf ook zwaailampen genoeg bij hebben, was dit niet meteen nodig.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #649 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 17:56:28 »
Ongeveer 2 jaar geleden rij ik in de Beverentunnel als plots de brandblusser vanonder de vrachtwagen die ik ging inhalen vloog.
Met de Berlingo los over die blusser, wagen nog aan de kant kunnen zetten en dan op een sukkeldraf over de pechstrook buiten de tunnel gereden.
Velg en band volledig in frut.
Direct de 101 gebeld en vermeld dat die blusser nog op de rijbaan lag, ze gingen direct iemand sturen.
Wel ik heb daar een uurtje gestaan (achter de vangrail) tot men mij kwam depanneren maar ik heb niemand om die brandblusser zien komen.
2 Weken later lag hij er nog, toen wel al tegen de kant gereden (links van de linkse rijstrook).
Tja niet zeveren. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #650 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 18:00:18 »
Tja niet zeveren. >:(

Dan zal ik die keer gewoon chance hebben gehad, zeker?  In elk geval: ze zijn toen met vier voertuigen ter plaatse gekomen, en alle stukken band meteen verwijderd.  Ik had zelfs m'n GSM nog in de hand (op de pechstrook), toen ze aan de overkant al kwamen aangevlogen.

En da's gene zever, maar echt zo gebeurd  >:(
« Laatst bewerkt op: zondag 06 juni 2010 - 18:06:56 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #651 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 18:01:43 »
@ Rafael,

M'n berichtje is blijkbaar weer 1 citaat....
« Laatst bewerkt op: zondag 06 juni 2010 - 18:05:17 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #652 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 18:24:31 »
O die niet zeveren sloeg eigenlijk meer op onze geachte politiedienst die er blijkbaar niet altijd voor iedereen is.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #653 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 18:27:12 »
Ah zo, ok  ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #654 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 18:28:17 »
@ Rafael,

M'n berichtje proberen te bewerken.  Ip daarvan, heb ik mezelf blijkbaar weer eens geciteerd.  En nu zit ik dus met twee berichtjes, nee shit weeral 4 berichtjes ondertussen.

Is 't mogelijk om die soep op te kuisen, ik krijg m'n eigen rommel niet meer verwijderd.

Rafael: Dubbel berichtje verwijderd, opgeruimd staat netjes ;-)
« Laatst bewerkt op: zondag 06 juni 2010 - 22:44:41 door Rafael »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #655 Gepost op: maandag 07 juni 2010 - 02:08:29 »
Toch handig he die GSM vandaag de dag.
Ik heb indertijd nog, tijdens het wisselen van band, onder mijn oplegger moeten springen om niet platgereden te worden.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #656 Gepost op: dinsdag 08 juni 2010 - 23:35:59 »
Daarstraks in Leopoldsburg.  Er komt mij een groepje van hooguit een tiental wielertoeristen tegemoet gereden.  Het moeten wel heel belangrijke mannen geweest zijn.  Ze waren immers voorafgegaan door een motard van de verkeerspolitie, en gevolgd door een combi van de politie.  Voor tien fietsers....  Halleluja, met wiens belastinggeld....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #657 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 00:04:00 »
ik ben gisteren zo bijna over een begeleider van een 10tal bejaarden gereden
hij reed plots voor mij de baan op om me tegen te houden, zodat de bejaarden ??veilig?? de baan overkonden
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #658 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 00:35:35 »
Daarstraks in Leopoldsburg.  Er komt mij een groepje van hooguit een tiental wielertoeristen tegemoet gereden.  Het moeten wel heel belangrijke mannen geweest zijn.  Ze waren immers voorafgegaan door een motard van de verkeerspolitie, en gevolgd door een combi van de politie.  Voor tien fietsers....  Halleluja, met wiens belastinggeld....

Een plaatselijk kermiskoerske zeker.

ik ben gisteren zo bijna over een begeleider van een 10tal bejaarden gereden
hij reed plots voor mij de baan op om me tegen te houden, zodat de bejaarden ??veilig?? de baan overkonden

Yep, alles voor de veiligheid. ;D ;D ;D

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #659 Gepost op: woensdag 09 juni 2010 - 08:01:06 »
Weet ge wat ik haat? Mensen die ineens gaan optrekken als je hen wil inhalen... Degoutant! Dan rijden ze eerst overdreven traag maar dan willen ze je niet voor laten...